Reklam
Reklam
Reklam
Yeliz Ünal

Yeliz Ünal

yelizmeb@gmail.com

Zehra buz kesti!

23 Ocak 2020 - 07:23

Ülkemizin önde gelen medya kuruluşlarından birinde paylaşılan haberi sizlere göstermek istiyorum.
Haberin başlığı;Zehra buz kesti!
Haberin içeriği;“Hülya Avşar ve Kaya Çilingiroğlu'nun kızı Zehra, geçtiğimiz gün AVM'deydi. Mağazaları dolaşıp alışveriş yapan Zehra, soğuklardan dertliydi. “ haber bu kadar…
Aklımda deli sorular.
Yüz bin yıllardır kuzey yarı kürede bu mevsimler soğuk oluyor ve herkes üşüyor bunda haberolacak ne var?
Adria’nın sevgilileri,Kardashian’ın kalçaları, bilmem kimin doğum kiloları,  ünlü ablamızın diğer ünlüye laf sokmaları, hiçbir konuda ehil olmayan Tuğçe Kazaz denilen kadının saçmalıkları… Haber okumak istediğimizde sıkça karşımıza çıkan popüler kültür ya da popülist kültür zırvalıkları!
İlk gazete örneğini M.Ö. 131’de Romalılar çıkardı. Medyanın bugün gelmiş olduğu durumu görselerdi sanırım çıkarmaktan vazgeçerlerdi. Zehra buz kesti hele hele hele… Üşüdün mü sen!!!
Roma imparatorluğunun çıkardığı bu ilk gazetede;  yasal tartışmalar,mahkeme kararları, resmi haberler, duyurular yer alıyordu.
Medyanın asıl amacı iletişim sağlama, bilgilendirme, yönlendirme, eğitme, duyguları dile getirme, eğlendirme, uyarma değil mi?Bir nevi toplum mühendisliği.
 Her şeyin başı eğitim diyoruz ama toplumun geldiği ve hatta gideceği noktada en büyük sorumlulardan birisi de medya kuruluşlarıdır. Dünya ortalamasına baktığımızda günde ortalama altı saatimizi medya kuruluşlarında geçiriyoruz. TV, internet radyo vb.
Medya yaptığı haberlerle kendini de toplumu da tüketiyor… Günden güne küçülmeye giden, reklam geliri azaldığı için elaman çıkartmak zorunda kalan, yazılı medya sektörünü tasarruf etmek amacıyla dijitale dönüştüren kuruluşlar başlarını öne eğip düşünmek zorundalar.
Belgesel izliyorum diyorsam belgesel izliyorumdur…
                Belgesel izliyorum diyen insanlara inanmıyorsunuz. Kitap okuyorum diyen insanlara da inanmıyorsunuz.   Ancak kitap fuarlarında katılımcı izdihamı yaşanıyor ancak özel kanallara insanlar abone olup kaliteli yayın izlemek için para veriyorlar.  Demek ki bir yerlerde bir yanlışlık var.  Bazı insanlar Kim Kardashian’ın kalçaları ile değil dünya meseleleri ile ilgilenmek istiyorlar.   Bazı insanlar “Zehra üşümüş”  haberi değil “Trump’ı öldürene 3 milyon dolar ödül verilecek” haberini okumak istiyorlar. Ve hatta bazı insanlardaha din seçimini yapamamış, en son İslamiyet’in beş şartını öğrenmeye çalışan kadını değil alanında uzman kişilerin katıldığı tartışma programlarını izlemek istiyorlar.
Medya insanı vezir de eder rezilde sözünü hatırlıyorsunuz değil mi? Aynı şey medya izleyicileri için de geçerli. Bir bakmışsınız tirajınız yok olmuş bir bakmışsınız raytingler yerlerde.
Sağlıkçılar der ki ne yerseniz o olursunuz. Bende diyorum ki; ne izlerseniz, ne okursanız siz o olursunuz. 
 
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum