Reklam
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

umuttosunlar@gmail.com

Yeni nesil yöneticiliğin ince dokunuşları

18 Mayıs 2020 - 07:13

Hangi 2020 şirket tahminlerini okursanız okuyun, tümünde insanlar odak noktadadır. Rekabetçi bir işgücü piyasasında yetenekleri kendine çekme ve elinde tutma ihtiyacı, otomasyon yoluyla teknolojik yeniliklerden bağımsız olarak yoğunlaşmaya devam edecektir. Farklı bir istihdam markası yaratmak, yetenekleri çekmek ve elde tutmak için güçlü bir kültür geliştirmek yeni bir şey değildir. Ancak bu durum gün geçtikçe daha da önemli bir hale geliyor. Peki bunun için ne gibi tutumlar sergileyip, neleri yapmalıyız?
 
1. Şirket Kültürüne Öncelik Verin
Önemli bir şey yapmanın en iyi yolu, onun hakkında erken ve sık sık konuşmaktır. Her toplantıya şirket kültürü, işe alma veya çalışanların elde tutulması ile ilgili görüşler ile başlamak, toplantının önemini gösterir ve herkes için akılda kalıcı olur. Şirketinizin kültürü konusunda neye odaklanacağınızı mı merak ediyorsunuz? Bunun için çevrenizde ya da bilinen başarılı şirketlerin genel yapılarını incelemelisiniz. Çalışan memnuniyeti için önemli maddeler; sürücüleri açık bir misyon, yüksek kaliteli üst düzey liderlik ve kariyer fırsatlarıdır.    
 
2. Markanızı Doğru Tanımlayın
İş arayanların %75'i, herhangi bir şirkete iş başvurusu yapmadan önce, o iş yerinin genel anlamdaki markasını kendi süzgeçlerinden geçirip ondan sonra karar veriyorlar. Bu nedenle çevrimiçi ayak izinizin istediğiniz hikayeyi anlattığından emin olun. Üst düzey bir işveren olarak itibar yaratmak önemlidir. Web sitenize, sosyal medya ve profesyonel ağlara ek olarak, üçüncü taraf incelemelerine, çalışan referanslarına, ödüllere veya sertifikalara odaklanın.
 
İşveren markanız, potansiyel çalışanlara nasıl pazarlama yaptığınızdır. Aynı zamanda bu, şirketinizin bir işveren olarak kamuya açık algısıdır. Potansiyel ve mevcut çalışanlara değer teklifinizi de açıklar. Kuruluşunuzun değerlerini, hem benzersizliğini hem de neyi temsil ettiğini tanımladığınızdan emin olun. İnsanların gözünde kuruluşunuzun iyi bir işveren ve çalışmak için harika bir yer olduğunu ispatlamak zorundasınız. Çünkü sert iş dünyası, rekabeti sever.
 
3. İşe Alım Konusunda Eğitime Öncelik Verin
Yapay zeka ve otomasyon neredeyse her işyerinde ivme kazanmaya devam ettikçe, kuruluşunuzun bu yeni gerçekliğe nasıl adapte olacağına karar verme zamanı gelmiştir. Bunun için, sürekli öğrenme ve değişim kültürü yaratmak zorundasınız. Günümüz işgücündeki insanlar, sürekli öğrenme ve gelişim için yüksek beklentilere sahiptir. Bunu anlayan ve buna yanıt veren şirketler, organizasyonla birlikte büyüyecek daha iyi adayları cezbedecek ve ellerinde tutabileceklerdir. Gelecekteki işe alım ihtiyaçlarınızın önünde kalmak için, gelecekte ihtiyaç duyacağınız becerileri tahmin eden ve çalışanlarınızı gelecekteki ihtiyaçlarınızı karşılayacak şekilde geliştiren kapsamlı bir öğrenme ve geliştirme stratejisi geliştirin. Bu kolay bir durum değil, ancak vizyonunuz genişledikçe, bu konuda ki başarınız da artacaktır.
 
4. Aday Deneyimine Odaklanın
İş adayları bugün tüketici düzeyinde bir deneyim bekliyor. Adaylarla ilişki kurmak ve onları çalışan olmaya ikna etmek insani bir dokunuş gerektirir. Her aday kuruluşunuza katılamaz, ancak her birinin kuruluşunuzun katılmaya değip değmeyeceği hakkında bir fikri olacaktır ve bu bilgileri hedef adayınız olabilecek diğer kişilerle paylaşmaları muhtemeldir. Şimdi birini işe almamayı seçseniz bile, zaman içinde ihtiyaçlarınız değiştikçe onlara iyi davranmak ve iletişimde kalmak çok değerlidir. Ayrıca, son yıllarda kurumlara saygı ile muamele edildiklerinde ve kurum içinde ilişkileri sürdürdükleri zaman kuruluşlardan geri dönen bumerang çalışanlarında önemli bir artış görülüyor. 
 
5. İşe Alım Çabalarınızı Artırın
Çeşitli sistemler ve aday profili oluşturma görevini yapan teknik araçlar, insan dokunuşunu değiştirmemelidir. İnsani duygular ve dokunuşlar günümüz de hala çok önemli. Günümüzün teknoloji araçları, işe alımların veya işe alım yöneticilerinin istihdam markanızı ve aday deneyiminizi pazarlamaya odaklanabilmeleri için çoğu doğru bir çalışma içinde olmayabilirler. Geçmişteki geleneksel olarak bilinen işverenler artık günümüzde etkili değiller. Bunların yerini kısmen yetenek avcısı, kısmen dijital stratejist ve kısmen müşteri hizmetleri uzmanı olan süper işverenler almıştır.
 
Her zaman çalışanlarınızı şirket hakkındaki konulara dahil edin. Onlar en iyi işe alımcılardır ve sadece olumlu paylaşımları ile yetenek havuzunuzu on kat genişletebilirler.
 
6. Ofisi Modası Daha Bitmedi
Hiç şüphe yok ki, esneklik ve uzaktan çalışma yeteneği, yeni işleri kabul eden organizasyonlarda kalan insanlar için en iyi yöntemlerdir. Ancak bu tüm hikaye değildir. Bilgi çalışmalarına gittikçe daha fazla yön değiştiren bir dünyada, diğer yaratıcı insanlara fiziksel yakınlık daha az değil, daha önemli hale gelmektedir. Birlikte çalışmak bize güven, topluluk oluşturmamıza, işbirliği yapmamıza ve sosyalleşmemize yardımcı olur. Ayrıca bize altyapı ve destek verir. Emin olun, ofis çalışmaları yakın gelecekte hiçbir şekilde bitmeyecek. Çoğu başarılı üst düzey işverenler uzaktan ve ofis çalışmalarının bir karışımını formüle edip, bunda da başarı sağlıyorlar.
 
Tüm bu maddeler, ince detaylar ışığında, günümüz şirket ve insan yönetimi konularında siz kendinizi nerede görüyorsunuz? Kendi içinizde yapacağınız objektif değerlendirmeler bu sorunun yanıtını size verecektir.
 
 
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum