Reklam
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

[email protected]

Verimlilik tuzağından kaçınmanın yolları-2

08 Eylül 2020 - 07:38

Dün başladığımız işletmelerin yönetimi konusuna bugün kaldığımız yerden devam ediyoruz.

4. Ne zaman ve nasıl “hayır” diyeceğinizi bilin
Her zaman “evet” dediğimizde, sürtünme yaratırız, çünkü görevleri gereğinden fazla ayırırız. Ayrıca diğer insanların önceliklerini kendimizin önüne koyuyoruz. Sonuç olarak, geç kalmaya başlar veya son tarihleri kaçırırsanız daha stresli ve potansiyel olarak güvenilmez hale geliriz.
Bunun yerine, zaman taleplerinde daha seçici olun. Bundan sonra, kısa, doğrudan ve dürüst olmayı unutmayın. 

5. Kendinizi başkalarıyla karşılaştırmayın
Tim Cook'un sabah 3:45'te uyanması, sizin de o saatler de uyanıp, aynı başarıyı yakalayacağınız anlamına gelmez, özellikle de bir gece kuşu iseniz. Ama kendinizi daha iyi hale getirmek için Cook'un programından neler alabileceğinize bakabilirsiniz. 
ElonMusk'u haftada 80-100 saat çalıştığı için övebilirsiniz. Musk'ın çalışma ahlakını takdir ediyorum ve şu an olduğu yerde olmak için kendini adamış biri. Bununla birlikte, haftada 50 saatten fazla çalışmanın sizi daha az üretken hale getirdiği bilimsel açıdan biliniyor. 
Kendinizi yakmadan veya başarmanız gereken diğer her şeye karşı çıkmadan seçtiğiniz mesleğinizde ileri gidebilirsiniz. Kendinizi sınırlarınıza itin, ancak her şeyin ötesine geçmek zorunda değilsiniz.

6. Devam edin
Ben senin bitirdiğin işe başladım! Sonuçta, hedeflerinizi gerçekleştirirken o harika dopamin salgısı için acele edin.
Bitmemiş görevleri bitirdiğimizde daha fazla hatırlama eğiliminde olduğumuzu belirten olgular vardır. Ertelemelerden kaçınmak zaman zaman gerilime de neden olabilir. Tamamlanmamış görevler ve erteleme genellikle sık ve yararsız düşünce kalıplarına yol açar. Bu düşünceler uykuyu etkileyebilir, kaygı belirtilerini tetikleyebilir ve bir kişinin zihinsel ve duygusal kaynakları üzerinde daha fazla etki yapabilir.
Bu, daha zorlayıcı görevler veya projeler üzerinde çalışırken olabilir. Yapılacaklar listenizde veya takviminizde olduğu için kendinizi bu belirli öğe üzerinde çalışmaya devam etmeye zorlamak yerine, bunu şimdilik bir kenara itmek isteyebilirsiniz. Kafanızı temizlemek için kısa bir yürüyüşe çıkın veya biraz momentum oluşturmak için zor olmayan başka bir görev üzerinde çalışın. Sonra yine o göreve geri döneceğiz!

7. Lagom sanatını uygulayın
İsveçlilerin dengeli yaşam sanatı Lagom; “ne çok az, ne çok fazla, tam kararında” anlamına gelir. Peki bunun verimlilikle ne ilgisi var?
Lagom kavramı mükemmellik değil, günlük endişelerinize basit, ulaşılabilir çözümler bulmak” diye açıklanabilir. Bu, iş ve yaşam dengesidir, bu yüzden her şey birbiriyle sürdürülebilir bir varlıktadır.
Lagom'u uygulamaya nasıl başlayabilirsiniz? İşte başlamak için birkaç öneri:

  • Gardırobunuzu en aza indirin ve yemeklerinizi evde hazırlayın. Bu durum çevre için daha iyidir ve vermeniz gereken kararların sayısını azaltır.
  • Zihninizi temizlemenin, stresi azaltmanın ve zamandan tasarruf etmenin yanı sıra ayak izinizi de azaltmanızı teşvik etmenin basit bir yolu.
  • Gün ortası molaları verin.
  • Çok fazla çalışma. Günde altı saatlik veya dört günlük çalışma haftalarını es geçmeyin ve tatil zamanınızı kullanın.
Başka birinin planına tam olarak uymak zorunda olmadığınızı unutmayın. Sizin için en iyi olanı bulun, deney yapın ve sizin için neyin en iyi ve neyin doğru olduğunu bu şekilde hissedeceksiniz. Ancak, buradaki temel durum, işin her zaman ev hayatınızdan ve diğer önceliklerinizden önce gelmemesi gerektiğidir. Hayatınızı ve önceliklerinizi dengeleyin.
 
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test