Reklam
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

[email protected]

Richard Branson'ın şirket yönetme kültürü

21 Aralık 2020 - 07:30

Sizce şirket kültürü, çalışanların refahını olumlu yönde nasıl etkileyebilir? Öncelikle bunu bir düşünelim!
İngiliz iş adamı Richard Branson'a göre, her şey insanlara yetenekli yetişkinler gibi davranmaktan geçiyor. “Esnek çalışma, çalışanlarımızı iş ve özel yaşamları arasında daha iyi bir denge bulmaya teşvik ediyor” diye belirtiyor. “Bu denge sayesinde daha mutlu ve daha üretken hale geliyorlar.”

“Harika şirket kültürü için sihirli bir formül yok. Önemli olan, sadece personelinize nasıl davranılmasını istediğinize göre davranmaktır. ” - Virgin Group kurucusu Richard Branson

İnsanların aynı anda küçük çocuklara ve diğer kişisel sorumluluklara bakarken iş günlerinde gezinmeye çalıştıkları bir zamanda, bu sözler daha doğru olamazdı.
Dünya çapındaki sağlık krizi sırasında, iş ve ev arasındaki sınırlara duyulan ihtiyaç daha da kritik hale geldi. Birçok girişimci yanlışlıkla, çalışanları artık evden çalıştığı için günün her saatinde e-posta göndermenin sorun olmadığına inanabilir. Ama aslında yaptıkları şey, insanları cihazlarına zincirleyen sağlıksız, “her zaman açık” bir şirket kültürüne teşvik etmektir.
Konu hakkında Harvard Business Review'den John Hackston şu şekilde düşünüyor; “Teknoloji insanları güçlendirmeye yardımcı olabilir, ama aynı zamanda köleleştirme hissini de kuvvetlendiriyor. Nasıl ve ne zaman kullanılacağını dikkatlice düşünerek, kendi tatlı noktanı bulabilirsin. Mevcut krizin ortasında, bu her zamankinden daha önemli. “

"Her zaman açık” varsayılan hale geldi
Şu soruyu sorayım: Akıllı telefonunuzu ne sıklıkla öğle veya akşam yemeğine götürüyorsunuz? Yatmaya ne dersin? Çalışma saatleri dışında kaç kez iş bildirimi aldığınızı hesaplamak için bir dakikanızı ayırırsanız, muhtemelen sayınızı kaybedersiniz.
Girişimciler olarak “her zaman açık” olduğumuzu söylediğimde, iş ve kişisel zaman arasında ayrım yapmama alışkanlığından bahsediyorum. Birçoğumuz yanlışlıkla şirket kültürümüzü teknoloji etrafındaki kendi gevşek sınırlarımızı yansıtacak şekilde ayarlamış olabiliriz. 
Yeni girişimciler, gece yarısına kadar veya hafta sonları e-postaları yanıtlamanın kendilerini daha üretken yaptığına dair yanlış bir inanca sahip olurlar. Belli bir süre sonra ortaya koyduğunuz sıkı çalışma politikaları bu durumu daha net ifade eder.

Araştırmalar, denetçiler olarak akıllı telefon kullanımı söz konusu olduğunda zararlı beklentiler yaratmada dikkatli olmamız gerektiğini gösteriyor. Artık bir kısmımız evden çalıştığımız için, meslektaşlarımızla yalnızca elektronik medya aracılığıyla iletişim kuruyoruz. Bu durum sonrası ev ve iş arasındaki sınırlar giderek bulanıklaşabilir, bu da içinde bulunduğumuz şartları daha da zorlaştırabilir.
Evden çalışanlar, tüm e-postalarımızı gecenin ilerleyen saatlerinde veya pazar sabahı alacağımızı düşünebilirler. Ancak çoğu zaman dikkate almadığımız şey, çalışanlarımızın sıkıntılarına ve nihayetinde sağlıksız bir ortama önemli ölçüde katkıda bulunduğumuzdur.

Değişim liderlik seviyesinde başlar
Liderler olarak, tükenmişliği önleyen sakin ve üretken bir kültür oluşturmak bize kalmıştır.
İş ve aksama süresi arasındaki sınırı bulanıklaştırmanın sorunu, sağlığınız, aileniz ve kişisel zamanınız gibi hayatınızın diğer alanlarına sızmasıdır.
Uzun zaman önce okuduğum bir araştırma; ne kadar fazla bilgi yüklemesi yaşarsak, üretkenliğimizin ve performansımızın o derece de azaldığını belirtiyordu. Olay sadece bu değil, böylelikle karar verme sürecimiz ve yenilik yapma becerimiz de tehlikeye girer. Benzer araştırmalar, çok görevli ağır çalışanların, hafif çok görevli kişilere kıyasla aynı anda birkaç işi daha az yapabildiğini gösteriyor.
Başka bir deyişle, sürekli kesintiler ve ekibinize kişisel yaşamlarında tam anlamıyla mevcut olacak zaman boşluğu vermemek, sonunda kötü iş sonuçlarına yol açacaktır.
Peki ne yapmalı?
Branson'un görüşünü başka bir deyişle, anahtar nokta, ekibinize nasıl davranılmasını istediğinize göre davranmaktır. Daha fazla denge geliştirmek için aşağıdaki alternatif yollara da göz atabilirsiniz;
İşkolik kültürü ortadan kaldırmanın yolları

1. Tempoyu ayarlayın. 
Günlük alışkanlıklarımızın daha büyük çalışma davranışlarını nasıl sürdürdüğünü not etmemiz önemlidir. Yani, çalışanların nasıl hareket etmeleri gerektiğini düşündüklerine dair emsal oluşturuyoruz. Örneğin, ailemle akşam yemeği yerken telefon aramalarına cevap verirsem, iş ve ev yaşamımız arasındaki bu çizgileri bulanıklaştırmanın iyi olacağı beklentisi yaratıyorum. Kendi çalışma saatlerimiz etrafında sınırlar oluşturmazsak, başkaları çağrıları hemen cevaplamama hakları olduğunu düşünmeyeceklerdir.

2. Ekibinizin kapanmasına izin verin. 
Küçük işletmelerin ilk yıllarında az çalışanları olduğu için iletişimi takip etmek nispeten daha kolaydır. Ancak büyüdükçe, sağlıklı bir şirket kültürünü teşvik etmenin politikaları değerlerimizi yansıtacak şekilde ayarlamak anlamına geldiğine karar vermek gerek. Bu ideallere sadece sözde hizmet etmek yerine, konuşmalarda durumu bir noktaya getirmek gerek. Bunu da yapmanın birkaç şekli vardır:

  • Ekibi hafta sonları Slack uygulamasını silmeye teşvik ederek, çalışanlarınızın kapalı kalma süresi boyunca işle ilgili yazışmaların miktarı sınırlanır.
  • “Açık” ve “kapalı” saatlerin parametrelerini tanımlayarak, lütfen istekli olan ekip üyeleri siz aksini söylemedikçe her zaman “açık” olmaları gerektiğini varsayacaklardır. Net beklentileri iletmek, zamanlarını daha iyi korumalarına yardımcı olur.
  • Onları aşırı e-postalarla strese sokmayarak, kişisel zamanlarına saygı duymalısınız. Unutmayın, gecenin köründe mail ya da mesaj sesi almak, uykularını bozuyor ve zaten yeterince stresli olan bir süre boyunca gereksiz strese neden oluyor. Gönderme zamanlarını iş saatlerine göre planladığınızdan emin olarak, sağlıklarına ve iyiliklerine saygı duyduğunuzu bilmelerini sağlayın.
3. Bir dürüstlük kültürü oluşturun
Son olarak, iş bağımlılığı zihniyetini kırmak, hepimizin neler yapıp ne yapamayacağımız konusunda şeffaflık gerektirir. Bir topluluk ve işbirliği duygusu yaratmak, ekip üyelerinin verme kapasitelerini incelemelerine izin vermekten gelir.
Şunun gibi zor soruları sorun: Evde kişisel şeyler üzerinde çalışıyorlar mı? Bu, özellikle insanlar ruh sağlığı ve güvenlik endişeleriyle uğraşırken geçerlidir. 
Uygunluk hakkında açık bir konuşma yapmak, sağlıklı bir çalışma kültürünü oluşturan önemli bir detaydır. Çalışanların tükenmişliğini yavaşça izlemek yerine, onlarla konuşun ve ihtiyaçlarını gerçekten dinleyin. Bunu yaparken, şirketinizin genel sağlığını, yaratıcılığını ve performansını iyileştiriyorsunuz. Branson'ın akıllıca vurguladığı gibi, “herkesin gelişebileceği bir ortam kuracaksınız.”
Richard Branson’ın görüşlerine paralel, umarım yararlı maddelerin yer aldığı bir yazı olmuştur. Konu hakkındaki görüşlerinizi ve düşüncelerinizi yorumlar kısmında belirtmeniz diğer okuyanlar açısından da, fikir alışverişi oluşturacaktır.

 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test