Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

umuttosunlar@gmail.com

Rakiplerin pazarlama stratejilerini izleyin  

23 Mart 2020 - 07:15

Rekabetin içerik pazarlama çabalarını izlemek, markaların kendi içerik pazarlama stratejilerini geliştirmeleri için önemli bir adımdır. Bir yarışmacı için neyin işe yarayacağını bulmak, markaların, izleyicilerin de yanıtlayabilecekleri içerik türü ve ihtiyaçları hakkında bilgi edinmesini sağlar.
Pazarlama ekiplerinin içerik analizine daha derine inmek ve rakiplerin içerik pazarlama stratejilerini izlemek için kullanabilecekleri çok sayıda araç vardır. İşte rekabete ortak olmanın yaratıcı yolları:
Yapılan bir araştırmaya göre, pazarlamacıların %59'u e-postanın gelir elde etmede en etkili kanal olduğunu söylüyor. Bu, pazarlama ekiplerinin, rakiplerin beklentilerine ve müşterilerine gönderdiği e-postaları izlemesi gerektiğini kanıtlar. Markalar, kişisel bir e-posta adresi kullanarak veya daha ayrıntılı olmak istiyorlarsa şirket adlarını içermeyen bir web sitesini kullanarak bir rakip web sitesine abone olmalıdır.
Pazarlama ekipleri, bir rakibin e-posta listesine üye olarak, o şirketin kültürü, iş haberleri, mevsimsel kampanyalar, içerik türleri ve yayınlanma sıklığı ve rakiplerinin hedef kitlelerine nasıl hitap ettiği hakkında daha fazla bilgi edinebilirler.
2021 yılına kadar tüketici internet trafiğinin %81'in video olacağı düşünülüyor. Birçok marka videoyu içerik pazarlama stratejilerinin ayrılmaz bir parçası olarak görür. Pazarlama ekipleri, rakiplerin video kullanıp kullanmadıklarını kontrol etmeli, yorumlar, görüşler ve paylaşımlar gibi etkileşimleri aramalıdırlar.
Etkileşim, içerik performansının iyi bir göstergesidir. Hangi videoların en çok görüntülendiğini görmek için kontrol edin, video başlığında ve açıklamasında hedef anahtar kelimeleri değerlendirin ve kayda değer bir şey belgeleyin. Markalar ayrıca yeni videolar için uyarı almak üzere rakip YouTube kanallarına da abone olmalıdırlar.
Birçok şirket çok sayıda sosyal medya kanalında aktif. Bu nedenle, markalar varlıkları bulunan tüm ağlarda rakipleri izlemelidir. Herhangi bir güncellemeyle ilgili bildirimleri izleyerek veya açarak rakiplerin faaliyetlerini gözlemleyin. Markalar görevlerinin tonunu, kullandıkları görüntüleri ve genel sosyal medya stratejilerinin etkinliğini gözlemleyebilirler. Bir yarışmacının paylaştığı belirli bir içerik türü yüksek düzeyde katılım alırsa, markalar benzer bir yaklaşım kullanmayı düşünmek isteyebilir.
Markalar, rakiplerinin içerik stratejileri hakkında en iyi performans gösteren içeriklerine bakarak bazı şeyleri öğrenebilirler. Sosyal paylaşımlar, başka bir ölçüm olmadığında bu içeriği değerlendirmek için en iyi ölçümdür.
Örneğin, şirketler herhangi bir rakip veya konu için en iyi performans gösteren blog gönderisini bulmak ve analiz etmek için çeşitli uygulamalar kullanabilirler. Bu araçlar, toplam sosyal paylaşımları, ana anahtar kelimeleri, makale uzunluğunu ve daha fazlasını gösteren her makalenin derinliklerine bakmaktadır. Markalar, popüler içeriği neyin farklılaştırdığını ve neyin bu kadar çekici hale getirdiğini göz önünde bulundurmalıdır. Örneğin, içerik hangi soruları cevaplar ve hangi anahtar kelimeleri hedefler? Bir rakibin en iyi performans gösteren içeriğini incelemek ve bir kitleyi çeken içerikle ilgili fikir edinmek, pazarlamacıların yeni içerik konuları ve fikirleri geliştirmelerine yardımcı olabilir.
İçerik için doğru anahtar kelimeleri seçmek, bir şirketin web sitesinin çevrimiçi aramada görünme şansını önemli ölçüde artırır. Hangi anahtar kelimelerin trafik çektiğini ve rekabetin daha az olduğunu bilen markalar, oluşturdukları her içerik parçasıyla ilgili anahtar kelimeleri bulabilirler.
İçerik Pazarlama Enstitüleri, içerik pazarlamacılarının %61'in içerik pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak web seminerleri kullandığını söylüyor. Web seminerleri genellikle belirli bir konuya daha derinden girer ve markalar web seminerlerinden birine katılarak rakiplerinin izleyicilerinin ilgisini çekebilir.
Web seminerleri tipik olarak sonunda bir soru-cevap seansına sahiptir, bu nedenle izleyicilerden soruları dinlemek için etrafta dolaşmak önemlidir. Böylece markalar bu soruları kendi içerikleri üzerinden yönlendirebilir veya web semineri sırasında paylaşılan bilgilere dayanarak konu fikirleri oluşturabilirler.
Son olarak, markalar, tasarım veya mesajlaşmadaki önemli değişiklikleri görmek için bir rakibin web sitesini veya blogunu izlemelidir. Örneğin, pazarlamacılar, bir rakibin yeni bir ürün veya hizmet başlattığını ve kendi sitelerinin kopyalama ve mesajlaşma stratejisini nasıl kullandıklarını bilmeleri gerekir. Rakibin genel içerik deneyimini değerlendirmek önemlidir. Sitelerinde hangi renkleri ve yazı tiplerini kullanıyorlar? Sitede içeriği nasıl düzenlerler? Bilgi bulmak kolay mı? Markalar, rakiplerin nasıl içerik sunduğunu bilmeli ve hedef kitlelerine daha iyi bir deneyim verebilmelerini sağlamalıdır.
Pazarlama ekiplerinin rekabetlerini izlemelerinin çok sayıda yolu vardır. Rakiplerin içeriğini takip etmek, büyümeye ve büyümeye devam eden bir içerik stratejisi geliştirmek için esastır. Yeni rakipler sektöre girerken, markaların pazar stratejisine uyum sağlamak için içerik stratejilerinde değişiklik yapmaya istekli olmaları gerekir. Bunu yapanlar kendilerini rakiplerinin önünde bulacaklardır.
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum