Önce 'Pazarlama'yı öğrenmeliyiz
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

umuttosunlar@gmail.com

Önce 'Pazarlama'yı öğrenmeliyiz

18 Kasım 2019 - 09:27

Çoğu kurum pazarlamanın önemli olduğunu biliyor, ancak çok azı pazarlamayı öncelikli olarak kabul etmek için bütüncül bir yaklaşımı benimsiyor. Tabii ki şirket liderleri önemlidir, ancak günümüzde müşteri deneyimi de gündemde. Pazarlama departmanları, satış ekiplerinin işlerini yapmalarını sağlamaktan çok daha fazlasını yapmalı.

Aslında, iyi pazarlamacılar, son kullanıcıların ne istediğini, bir şirketin çözümlerinin bu ihtiyaçları nasıl karşıladığını ve bu ilişkiyi nasıl etkili bir şekilde iletebileceğini anlar. Bir pazarlama departmanın birinci yaklaşımı; iş, ürün ve hizmetlerin şirket tekliflerinin pazarla alakalı olmasını sağlamaktır. Marka oluşturma ve marka konumlandırma gibi bileşenlerle (hem içeride hem de dışarıda), ilk önce en iyi pazarlama yapan şirketler, yalnızca iş hedeflerini tamamlamayan, ancak rekabet edebilirliklerini ve başarılarını artıracak kişiler yaratırlar.

Pazarlama, diğer departmanlardan daha fazla, sorunların ve çözümlerin kapsamlı bir görünümünü sağlamak için kurum genelinde teklifleri bir araya getirme gücüne sahiptir. Bu, bir grubun diğerine karşı değil, tüm bakış açılarını içeren kapsamlı bir bakış açısı bulmak ve konumlandırmakla ilgilidir. İlk pazarlama yapan kuruluşlar, şirket içi barikatları daha iyi çözebilir ve müşteri için önemli olan sonuçlara odaklanabilir.

İlk pazarlama yaklaşımının amacı, sohbeti satışa yönlendirerek diğer paydaşları engellemektir. Her ne kadar bu yaklaşım gelirleri arttırmayı amaçlasa da, mekanizma satışlardan daha fazla etkilenerek yönetiliyor. Bu, şirkete son kullanıcılar tarafından görülmesi, duyulması ve kabul edilmesi için daha iyi bir şans sağlar. Daha güçlü marka hatırlama ve görünürlükle doğal olarak satışları artırır.

Bazı araştırmalara göre, pazarlama ilkesi zihniyetinin avantajlarına rağmen, CEO'ların sadece yüzde 8'i bu yıl pazarlamayı birinci öncelik olarak görüyor.

Çoğu girişimlerde olduğu gibi, pazarlamada ilk yaklaşım üst düzey liderlikten satın alma ile başlar. Liderler, pazarlamanın önceliklerini, tüm kuruma nüfuz eden bir zihniyet olarak algılamalıdırlar. Bu değişiklik bir gecede gerçekleşmeyecek, ancak liderler felsefeyi benimseme konusunda kasıtlı olduklarında, faydalar kendilerini ortaya çıkarmaya başlayacaktır.

Şirketimizde, bir satış / iş geliştirme ekibi bir müşteriyle her karşılaştığında, önce Pazarlama ile iletişim kurması istenir. Pazarlama departmanı bütün resmi görüyor ve kendimizi ve hizmetlerimizi tanımlamak için kullanmak istediğimiz mesajlaşmayı nasıl konumlandıracağımızı biliyor. Şirket lideri bu önceliği benimsediğinde, diğer takımlar da buna uyuyor.

Şirketler pazardaki itibarlarına daha duyarlı hale geldikçe, odak noktalarının, yetenekleri vurgulayan iç merkezli mesajlaşmadan, değer kazanan dış erişime geçmesi gerekir. Bu bakış açısı başka hiçbir örgütsel işlevden kaynaklanamaz ve liderlik ekibinden başka biri tarafından şirkete yayılamaz. Bu bir kültür kaymasıdır. Organizasyon farklı düşünmeye başlamadıkça değişiklikler devam etmeyecektir.

Bu yukarıdan aşağıya yaklaşımın geçerli olmasını sağlamak için, stratejiyi, ölçütleri, pazar etkisini ve müşteri yönetimini tartışmak için Pazarlama'yı masaya davet edin ve dikkat edin. Çünkü, pazarlamacıların bu görüşmelerde daha fazla bulunmasına rağmen seslerinin diğer bölümlerinkilerle aynı ağırlığı taşımadığını tespit edilmiş.

Pazarlamacılarınızı dinleyin ve problem çözme konusundaki yaklaşımlarına güvenerek stratejiyi yönlendirmek için bu görüşleri kullanın. Başka bir deyişle, pazarlamaya listenizdeki son öğe olarak bakmayın. 

Satışları etkilemek, olumlu müşteri izlenimleri yaratmak ve sektörde yatırımcı oluşturmak için pazarlama programları başlatın. Huni oluşturma, sipariş rezervasyonu ve varsa gelirin kendisi gibi sonuçları temizlemek için bu programları bağlayın. Pazarlama zor hedefler taşıdığında oyun değişir.

Pazarlamacılar masaya para koyduğunda, diğerleri daha fazla dikkat eder ve pazarlama faaliyetlerine yardımcı olmak için daha istekli olurlar. Bir adım daha ileriye götürmek, hem iş departmanlarının hem de pazarlamanın birlikte piyasaya sürülmesi çabalarına yatırım yapması, ortak mülkiyeti garanti eder. Ve en iyi senaryo, elbette, işletme departmanlarının tüm pazarlama çabalarını finanse ettiği zamandır. Bu sadece işletmelerin pazarlamayı itici güçleri olarak tanıdığı zaman gerçekleşir!

Satış ve pazarlama arasındaki işbirliği, geliri ve görünürlüğü arttırır, böylece müşteriler marka hakkında yüksek bir hatırlama hissine sahip olurlar. Yakından rekabetçi bir pazarda, bu işbirliği aynılık ve farklılık arasında bir fark yaratır. Pazarlama, satış senaryolarının bireysel senaryolarda satış yapmak için dikkat etmesi gereken dış faktörlerin geniş bir anlayışını sunar. Pazarlamacılar, sektörün etkileyicileri ve analistlerinin neler söylediğini bilir ve dış perspektifin ciddi pazar geliştirme programlarını körükler. Dışarıdaki odak noktası, satış ekiplerinin (ve diğerlerinin) tüketicilerin ne istediğini anlamalarına yardımcı olur ve bu ihtiyaçları karşılamak için sosyal yardımlarını hizalar. Bu iki departman arasındaki işbirliği moda bir konseptten daha fazlasıdır.

Tüm şirket paydaşlarını haritaladıktan ve ne istediklerini belirledikten sonra, daha üretken konuşmaları teşvik etmek için Pazarlama'dan destek alınmalıdır. Hem şimdi, hem de uzun vadede her grubun öncelikleri üzerinde odaklanın. Her dönüşte dikkatlerini çekmek için harita ile ilgili tartışmaları sürdürün.

Bu haritalar satış yapmaktan daha fazlasıdır, konuşmaları değiştirmekle ilgilidir. Şirketin mesajlaşması bir kereye mahsus satışlardan ziyade müşterilerle nasıl kalıcı ortaklıklar kurabilir? Örneğin, Uluslararası Şeffaflık Örgütü, paydaş haritalamanın şirketlerin tüm önemli bütünlüklerini korumalarına yardımcı olabileceğine inanıyor. 

Müşteri deneyimi için savaşı kazanmak isteyen şirketler, pazarlama departmanını “katılımsız gözlem” ile sınırlandırmayı göze alamazlar. Pazarlamacılar, etkinlikleri yönetmek veya markalı eşantiyonlar almaktan daha fazlasını yapar. Pazarın daha iyi anlaşılması için anahtarlara sahiptirler. Bugün, pazarlama ilkesi olan kuruluşlar, satış veya ürünlerde ilk akranlarına göre daha iyi bir konumlandırma ve etkiye sahiptirler. Sade ve basit. Eğer işletme liderlerine pazarlama departmanlarını kontrol altına almaya yetki verirlerse, başka bir şekilde elde edilemeyen sonuçlardan keyif alacaklardır.

Umarım pazarlamanın önemi hakkında ki bu ufak notlar, bu departmanlarda çalışanlara bir nebze olsun katkı sağlar. Başarılı günlere!

YORUMLAR

  • 0 Yorum