Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

umuttosunlar@gmail.com

Olumsuz davranışları nasıl değiştirebiliriz?-2

23 Haziran 2020 - 08:08

En başarılı insanlar seçimleri, kararları ve eylemleri ile düşünmek için zaman ayıran insanlardır. Başarılı insanlar neyin işe yarayıp neyin başarısız olduğunu öğrenirler. Daha sonra farklı bir yaklaşım izleyerek hareket tarzlarını ayarlarlar. Değişim ve dönüşüm sürecine başlamak için sadece kendini yansıtma yoluyla gerekli içgörü, perspektif ve anlayışı kazanmanız gerekir.
Korku genellikle adım atmamızı engelleyen şeyin kökenindedir. İçsel sesimizin eleştirel yanından korkuyoruz. Mutluluğu hak etmediğimizden, yeterince sert olmadığımızdan dolayı endişelenmeye başlıyoruz. “Yapamam” veya “Ben başarısızım” gibi sert iç sesleri bir kenara bırakma zamanının geldiğinin farkında mısın? Bu negatif iç diyalog, kendi kendini sınırlayan düşüncelerin bir modelidir. O kritik iç sesi olumlu, cesaret verici düşüncelerle değiştirmeye başlayın.
Kendinizi sınırladığınız alanları ve yolları görmeye başladığınızda, bu davranışa etkili bir şekilde karşı koymaya başlayabilirsiniz. Kendini sabote eden davranışlarda bulunmamayı seçebilirsiniz. Olumlu davranışlar oluşturmaya başlayabilir ve size rehberlik etmek için olumlu, kendine güvenen bir ses oluşturabilirsiniz.
Kendimizi sabote etmeyi bırakacak olursak olumsuz davranışlarımızı değiştirmek esastır. Her an, bizi olmak istediğimiz kişiye ve sahip olmak istediğimiz yaşama doğru ya da ondan uzaklaştıran hareketlere geçiyoruz. Kendinize izin verdiğiniz davranışlar sizi en çok arzu ettiğiniz şeyden koruyan davranışlardır.
Yaptığınız eylemlerin ve düşündüğünüz düşüncelerin mutluluğunuzla nasıl çatıştığını ve sizi gerçek potansiyelinizden nasıl uzak tuttuğunun farkında olun. Ardından, eski kalıpları, hedeflerinize ulaşmada daha yararlı olan yeni kalıplarla değiştirmenin yollarını arayın.
İlk başta, olumsuz insanlar veya olumsuz durumlar gibi tepki vermemize neden olan zorlayıcı durumlar gibi bazı tetikleyicilerden kaçınarak davranışlarımızı değiştirmeyi öğrenmemiz gerekebilir. Olumsuz bir şekilde tepki vermenizi tetikleyen stresli bir durum varsa, durumu ele almanın sağlıklı yollarını öğrenirken atlamanın veya saptırmanın yollarını da arayın.
Yapmak istediğiniz değişiklikleri belirledikten sonra, üzerinde çalışmak istediğiniz sadece bir şey seçin. Aynı anda büyük, kapsamlı değişiklikler yapmaya çalışmayın. Bu gerçekçi değildir. Büyük değişikliklerin bakımı zor olur ve kolayca vazgeçilmez. Bunun yerine, hayatınızda daha büyük dönüşümler için yavaşça oluşturacağınız küçük, anlamlı değişiklikler yapmaya başlayın.
Düzensiz veya sürekli yapmanız gereken şeyden uzaklaşıyorsanız, masanızı düzenlemek ve bir yapılacaklar listesi yazmak için her sabah beş dakika ayırın. Son teslim tarihlerini kaçırıyorsanız, oturun ve projenizi tamamlamak için makul bir zaman çizelgesi hazırlayın. Ardından bu hedeflere ulaşmak için adımlar atın, böylece hedeflerinize ulaşır ve güven kazanırsınız.
Ne bekleyeceğimizi bilmediğimizde genellikle kendini sabote eden davranışlarla mücadele ederiz. Bu durum kendini emin olmayan bir şekilde hissetmemizi sağlayabilir. Güvenle ilerlemek yerine, durumlara olumsuz cevap veriyoruz. Buna karşı koymanın en iyi yolu gelecek için sağlam planlar ve hedefler koymaktır. Attığımız her adım, sağlam ve düşünceli planlara sahip olarak, niyetlerimiz ve ne yaptığımız konusunda kendimize daha fazla güvenmemizi sağlar. Bunu günlük olarak, durumlara, insanlara ve koşullara nasıl cevap vereceğinizi düşünerek yapabilirsiniz.
Yukarıda kaleme aldığım durumları hayatımıza uygulayarak, yaşamınızın kontrolünü sağlam bir şekilde ele geçirebilir ve kendini sabote eden davranışlarınızı ortadan kaldırabilirsiniz. Başarı dolu günlere!
 
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum