Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

umuttosunlar@gmail.com

Olumsuz davranışları nasıl değiştirebiliriz?-1

22 Haziran 2020 - 07:37

Kendini sabote etme düşüncesi, mantıklı, bilinçli zihninizle alakalı değil, bilinçaltı zihninizle alakalı bir durumdur. İkincisi, anti-benliğinizdir, yani sizi geride tutan ve çabalarınızı sabote eden kritik iç sesiniz.
Kendini sabote etme, sizi hayatta en çok arzu ettiğiniz şeyden uzak tutan davranışları veya düşünceleri içerir. “Bunu yapamazsın” diyerek içimizdeki duygularımızı hakimiyet altına alır. Bazen hayallerimizi ve hedeflerimizi unutuyoruz. Sonunda, kaçırdığımızı biliyoruz ama nedenini anlamıyoruz.
Peki, kendi kendini sınırlayan bu davranışları durdurmak için ne yapabiliriz? Başarınızı sabote etmeyi durdurmak için yapabileceklerinize bir bakalım:
Birçoğumuz alışkanlık haline gelen kendi kendini yıkıcı davranışlarla uğraşıyoruz. Bu davranışların başarımızı ve mutluluğumuzu sürekli olarak zayıflatmasına izin veriyoruz. Ancak bunu yaptığımızın farkında dahi olmayabiliriz. Kendini sabote etme, niyetimizin, daha büyük hayallerimizin ve hedeflerimizin önüne geçen bir şey yapma durumudur. Bir şey istiyoruz, ama bir şekilde asla başaramayacağımızı düşünüyoruz. Peki neden? Çünkü bilinçaltımızın derinliklerinde bir yerde bu hedefe karşı savaşıyoruz. Bilinçaltınız muhtemelen kendini sabote etmeyi, kendini koruma olarak görür. Hareketlerimizin kendimize nasıl zarar verdiğini çoğunlukla fark etmiyoruz.
Dağınıklığımızın bizi nasıl rahatsız ettiğini veya tüm kararlarımızı sürekli olarak nasıl düşündüğümüzü, durumlara verdiğimiz tepkilerin uzun vadede daha büyük sorunlara yol açtığını malesef fark etmiyoruz. Kendini sabote etme döngüsünü kırmanın ilk adımı bu davranışların farkında olmaktır. Davranışlarınıza yabancı biri olarak bakmayı deneyin. Sizi hangi yıkıcı alışkanlıklar ve zihniyetler geri tutuyor?
Dikkat edilmesi gereken birkaç yaygın sabotaj alışkanlığı:
Erteleme: Önemli bir projeyi zamanında ele almak yerine, son dakikaya bırakırsınız. Hataları düzeltmek veya kapsamlı bir iş yapmak için zaman ayırmadığınızda başarmak zordur. Hedefinize ulaşmak için son tarihleri ve mini dokunuşları son ana bırakmayın. 

Olumsuz düşünme: İç sesiniz sürekli kritiktir. Geçmiş hatalar için kendinizi azarlıyor musunuz? Kendinizi sürekli eleştiriyor musunuz? Kendinize karşı sabırlı olun. Kendinizi geliştirmek için çabalayın.

Mükemmeliyetçilik: Kendinize doğru zamana kadar harekete geçemeyeceğinizi veya ilerlemeden önce becerilerinizi mükemmelleştirmeniz gerektiğine mi inanıyorsunuz? Bunlar insanın kendini sabote etme biçimleridir. Mükemmellik sizin ilerlemenizi engelleyen imkansız bir standarttır.
Stres birçoğumuzun başa çıkmakta zorlandığı bir durumdur. Stresli olduğumuz zamanlarda durumlara olumsuz tepki vermemize izin veriyoruz. Ancak bazen bu şeyler o kadar incedir ki, kendini sabote etmenin birçok problemimizin temelinde ne olduğunu göremeyiz.
Başarısızlığınızın dümeninde olmak, bilinmeyen koşulların sizi kör etmesinden daha iyidir. Kendinizi sabote etmenize neyin neden olduğunu belirlemeye ve kabul etmeye çalışın. Sonra bu davranışları durdurmak için değişiklikler yapmaya başlayın.
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum