Reklam
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

[email protected]

"Lider" Olmak İçin Özel Yeteneklere Sahip Olmalısın!

22 Ekim 2018 - 10:15

Olumlu bir tutum, lider için her zaman harika bir görünüm değildir. Bazen iyi niyetler geri tepebilir. Bazı patronlar çalışanlara özgürlük vermek isteyebilir, ancak yeterli rehberliği sağlamazlar. Birilerinin ihtiyaçlarına veya değişen koşullara uyum sağlama pahasına tutarlı olmak isteyebilirler. Araştırmaların kötü patronları tanımladığı ve iş yerinde iyi olmaktan daha fazla zarar verdiği nitelikler hakkında biraz konuşsak fena olmaz:rnAkıllı bir lider, görevleri, kamuoyuna bakışları, önemli duyurular ve diğer yönetim görevlerini delege eder. Fakat patronunuz asla etrafta görünmüyorsa veya basitçe yönetim zaafı varsa bu işten memnun kalmazsınız. Patronunuzdan geri bildirim almıyorsanız, günlük sorumluluklarınızla ilgili daha büyük stresli kararlar veya karışıklıklarla karşılaşabilirsiniz. Şirket içinde nasıl ilerleyebileceğiniz hakkında bir fikrin olmayabilir. Siz ve iş arkadaşlarınız arasında kişiler arası çatışmalar varsa, ama hiç kimse arabuluculuk yapmıyorsa bu hayatınızdaki önemli bir stres kaynağı olabilir. Bu yüzden liderlik iyi bir gözetim yeteneğine sahip olmak anlamına da gelmektedir.rnAçıkçası, bir lider şirketinin başarısız olabileceğini aklından geçiriyorsa, bu tutum ve zihin yapısı onu ve şirketini kötü sona doğru ilerletecektir. Ancak etraflarındaki gerçeğe rağmen, çok fazla güneş tutulması olan bir lider, aşırı hırslı projelere öncülük etmeye çalışırsa ummadığı bir hayal kırıklığı yaşayabilir. Çoğu iş dünyası insanı, aşırı iyimser liderlere pek sıcak bakmaz. Aşırı iyimserlik, bir süre sonra çalışanların sıkı çalışmayı bırakması anlamına gelir. Bu da işletme ve lider için olumsuz bir durumdur. Çoğu zaman, liderin yapabileceği bir tutum, ilk belirtinin bir işareti olarak hasar kontrolünü yapmak için devreye girer. Bir çalışan, bir yöneticiye bir problemle karşılaştıklarını bildirirse, iyimser bir lider bu konuya kendini dahil edebilir. Çünkü çözümü bilirler ve her şeyin yolunda gideceğinden emin olurlar. Fakat bu davranış çalışanın üzülmesine neden olabilir. Onlar biraz daha empati kurulmasından yanadırlar. rnHer zaman konulara dahil olmak zorunda olan yetkilileri kontrol etmek, yetkin olmamak ve sürekli olarak çalışanlarla görüşmek en kötü liderler arasına girmenize neden olur. Bunun yanında kariyer sitelerinde düzenlenen anketlere göre, çalışanların patronlarından en çok şikayet ettikleri konuların başında “aşırılı eleştirisel” olmaları geliyor. Bu tip düşüncelere neden olmak çalışanların daha az motive, daha az yaratıcı, küskün ve yıkıcı olmasına neden olabilir. Bu da şirketin ciro rakamlarının istenmeyen durumlara gelmesi anlamı taşır. Nihayetinde, işçiler iş yerinde özerkliğe sahip olduklarında, yaratıcı çözümlerin denenmesi ve geliştirilmeleri daha olasıdır. rnEleştiriler yapıcı olsa bile, liderler çalışanlarının davranışlarını sık sık düzeltme konusunda ihtiyatlı olmalıdır. Liderlik danışmanlarından Jake Zenger'in görüşüne göre; “eleştiriden ziyade daha fazla övgü sunmanın etkili olması muhtemeldir. Ancak hiç kimse, ikisi arasındaki ideal dengeyi bozmayı başaramamıştır.” 2013 Cnn röportajında, Zenger, liderlerin eleştirilerini ortaya koyarken son derece dikkatli olmaları gerektiğine dikkat çekiyor. Bunu iş yerinde değil, sohbet etmeleri için ayrı, özel bir zaman planlayıp burada konuşmaları gerektiğinden bahsediyor. Çalışanlar doğru yolda olduklarını biliyorlarsa, istenen sonuçları vermeye devam etmek için eylemlerini çoğaltacaklar veya durumlarını koruyacaklardır. Ancak hassas bir denge için yapıcı ve olumsuz geri bildirimler de oldukça önemlidir.rnİnsanlarla uğraşırken, biraz sosyal bir bukalemun olunması gerektiğine dair bir görüş var. Tek bedene uygun bir liderlik tarzı işe yaramıyor. Bu yüzden patronların bireysel çalışanların iletişim tarzlarına ve kişiliklerine uyum sağlaması gerekiyor. İngiltere merkezli yönetim danışmanlığı Hay Grup, esnek olmayan liderlerin işçileri daha az motive ettiğine dair bir çalışma yürüttü. Araştırmacılar, çeşitli kuruluşlardaki 14 bin liderin davranışlarını yedi yıllık bir süreçte analiz ettiler ve %38'inin liderlik tarzına hakim olmadığı görüşüne vardılar. rnİyi bir lideri tanımlamak için 6 farklı stilinin olması gerekir. Bunlar; zorlayıcı, yetkili, katılımcı, demokratik, hız belirleyici ve koçluk yapma belirtileridir. Liderler, çalışanlarına zaman zaman sordukları sorularla esneklik göstermelidirler. Örneğin,“ne sıklıkla geri bildirimden hoşlanırsınız?” veya “mesleki gelişim hedeflerinize daha fazla yardımcı olmak için ne yapabilirim?” Özellikle yoğun çalışanların olduğu bir organizasyonda herkesi memnun edemezsiniz, ancak bu durumlarda liderler, kararlarının ardındaki mantık konusunda herkese açık olmalıdırlar. Teknoloji ve kültür geliştikçe, liderler de şirketlerini başarıya taşımak için adapte olmaya istekli olmalıdır. “Bu her zaman yaptığımız şeydir” fikri, ileriye dönük düşüncenin temelini oluşturmalıdır. rn rn 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test