Reklam
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

[email protected]

Küçük alışkanlıklar, büyük hedefleri gerçek kılar-1

08 Mart 2021 - 07:01

Çoğu insan yoğunluğun büyük hedeflere ulaşmanın anahtarı olduğunu düşünür, ancak daha önce okuduğum bir makalede, Jerry Seinfeld buna katılmadığını belirtiyordu. Bu stand-up çizgi romanı, Seinfeld'in ortak yaratıcısı ve 950 milyon dolarlık oyuncu başarısının nedenini düşündüğünde, tek bir kelimeye güveniyor: “tutarlılık.”
Söylediklerine göre, kariyerinin başlarında, Jerry her gün en az bir şaka yazmaya başlamış. Duvara dev bir takvim asıp, günlük şakasını her bitirdiğinde, takvimine gün boyunca büyük kırmızı bir çizmiş. Zamanla, takvim üzerindeki X'ler uzun bir zincir oluşturunca, işlerin yolunda gittiğinin kanıtı gibi olmuş. Jerry, para veya şöhretin onu motive etmediğini söylüyor. Gerçek motivasyon olarak da, zinciri kırmamanın kendisini çok iyi hissettirdiğinden bahsediyor.
Bu günlük şaka rutini, bir alışkanlık hedefinin mükemmel bir örneği. Alışkanlık hedefleri, her gün tamamlanabilecek küçük görevlere odaklanmanızı sağlar. Tutarlı, ufak zaferler ivmenin devam etmesine yol açar. Daha popüler bir hedef, zihindeki başarı hedefidir. Bunlar sizi zorlamak yerine felç eden büyük hedeflerdir. Yoğunluk gerektirirler. Tecrübelerime ve gözlemlerime dayanarak söyleyebilirim ki, bu konuya çok fazla takılmayın. Asıl büyük etki yaratan attığımız küçük adımlardır. Bu olayın sağlamasını defalarca yaşadık, defalarca şahit olduk.
Belirli konularda ilerlemek istiyorsanız, tutarlılık için yoğunluğu arttırmanız gerekir. Bugün hedeflerimize doğru ilerlemek için bir kaç önemli maddeye değinelim:

1. Adım: Hedefinizi netleştirin.
Tanımlayana kadar bir hedef gerçekçilikten uzaktır, o hedefe ulaşamazsınız. Vizyon her zaman önce gelir. İster bir alışkanlık hedefine, ister bir başarı hedefine doğru çalışıyor olun, istediğiniz nihai sonuç hakkında netlik kazanın.
Hedefiniz hakkında spesifik olun. Ve hedefi mutlaka görebileceğiniz bir yere yazın. Düşünceler dudakların üzerinden ve kalem uçlarından geçerken kendi kendilerine dağılırlar. Net bir hedef yazana kadar, ne istediğinizi gerçekten bilemezsiniz. Zihniniz de bunu anlamlandıramaz. 
Bir hedefin peşine dahil olduğumuzda, istediğimiz noktayı yazmak özellikle önemlidir. Beyninizde netlik hissedebilirsiniz, ancak kağıt üzerinde olana kadar hizalanma oluşturamazsınız. Bu ilk adım, başarı için çok önemlidir. Bu kelimeyi bir yere not edelim; hizalanma!

2. Adım: Doğru davranışı belirleyin.
Sonra, hangi davranışın hedefinize ulaşmanızı sağlayacağını belirleyin. Bu davranışın şiddetini ve zorluğunu giderek attırmak hedefimiz için hızlanmamıza neden olacaktır. Tekrar tekrar uygulandığında, sizi aşamalı olarak büyük değişime yaklaştıracaktır.
Bir tanıdığım, kısa süre önce küçük bir davranış değişikliğine bağlı kalarak büyük bir fiziksel engeli aştı. Farklı bir kaç sağlık problemi vardı ve bunları aşmak için bir takım zorluklar yaşaması gerekiyordu. Ağırlığını zorlamak ya da korkutucu bir triatlona başlamak yerine, şekeri ve işlenmiş karbonhidratları keserek, yavaş yavaş istediği sonuçları elde etmeye başladı.
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test