Kişisel markanızı nasıl yok edersiniz?
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

umuttosunlar@gmail.com

Kişisel markanızı nasıl yok edersiniz?

11 Kasım 2019 - 06:13

İster başlangıçta kurucu olun, ister sadece kariyerinizde bir sonraki adımı atmaya çalışın, çok az şey güçlü bir kişisel markadan daha önemlidir. Doğru yapıldığında, kişisel markanız güçlü yanlarınızı sergilemenize, güvenilirliğinizi arttırmanıza ve rekabetten sıyrılmanıza yardımcı olabilir. Kişisel markalaşma, kalıcı büyüme ve başarı için gerekli olan her şeydir. Birçok tomurcuklanan girişimcinin, kişisel markasını fark etmeden ve iyi yönetemeden baştan kaybettiğini görüyoruz. Bu tür yanlışların başarı şansınızı düşürmesine izin vermeyin.

Neden kişisel markanızı oluşturmak istiyorsunuz? Bu, hedeflerinizi tanımlarken göz önünde bulundurmanız gereken önemli bir soru. Çok fazla insan, “etkileyici olmak” isteğinin belirsiz bir hedefi ile kişisel markalarını oluşturmaya çalışıyor. Bu sıklıkla, tüm insanlara “her şey” olmaya çalıştığınız dağınık bir duruma yol açar.

Bunun yerine, hedeflerinizin ne olduğunu belirlemek için zaman ayırın. Başkalarının sizi bir uzman olarak görmesi için, kendi deneyimlerinizden gelen bilgileri paylaşmak ister misiniz? Potansiyel işverenlere değerinizi göstermek ister misiniz? Ya da yeni girişiminin tanıtımını yapmaya mı çalışıyorsun?

“Neden”i anlamak mesajlaşma ve işlemlerinizi takip etmenizi sağlayacaktır.

Kişisel bir marka oluşturmak açık bir şekilde kendi kendini terfi ettirmeyi gerektirir. Ancak, çok fazla kendinizi terfi ettirirseniz, reklam karışımında kaybedilen başka bir yumuşak ses olacaksınızdır.

Bazı uzmanlar, tanıtımlarınızın (veya konuşmalarınızın) yalnızca %10'nunu kendini tanıtmak için kullanmanızı önerir. Zamanın geri kalanında, yine de bakış açınızı paylaşırken, sosyal medya ve blog aracılığıyla ilginç gerçekleri veya sektörel haberleri vurgulayın.

Diyelim ki, blockchain teknolojisi konusunda çok heveslisiniz. Bu harika! Ama bu konuda sizin kadar hırslı ve yetkin sayısız kişi var. Eğitiminizi ve geçmiş iş deneyiminizi vurgulamak kötü bir şey değildir. Genellikle güvenilirliği artırmaya başlamak gerekir. Ancak, çoğu sektörde, bu sizi ayrıştırmayacaktır.

Bu günlerde, çoğu etkileyici blog ve sosyal medya aracılığıyla büyük bir takip havuzu tahakkuk edilebiliyor. Aynı aktiviteleri yaparken onların adımlarını takip ettiğinizi düşünmek cazip gelebilir. Ancak, eski moda olan, yüz yüze etkileşimler hala çok daha fazla değer sağlar. Bunları göz ardı ederseniz, kişisel markanızı oluşturmak için değerli fırsatları kaçırırsınız.

Ağ oluşturma etkinlikleri ve konferanslar, kariyer hedeflerinizi ilerletmenize yardımcı olabilecek olanlar da dahil olmak üzere yeni ilişkiler kurmanın harika bir yoludur. Yerel bir halkla konuşma etkinliği için gönüllü olmak bile, sizi neyin benzersiz yaptığını gösterme fırsatı verebilir. İlişkileriniz tamamen çevrimiçi olduğunda, neredeyse kalıcı bir izlenim bırakırsınız.

Başlangıç kurucuları çoğu zaman, kendi markalarını tamamen ayırt edemediklerinde markalarının etkisini artırmaya odaklanırlar. Siz ve şirketiniz aynı kuruluş değilsiniz.

Kişisel markanıza girişmeniz için hata yapmayın. Şirketi geride bırakırsanız, markalaşma çabaları bir sonraki çabanıza devredilemez.

Şirketinizin web sitesinde bloglama fikri iyi olabilir. İşletmeniz için marka oluşturma konusunda ciddiyseniz, işinizi ve kişisel markanızı ayırmak için adımlar atmanız gerekir. Başlangıç için ‘hakkında’ sayfası ve bir kaç blog yazısı içeren basit bir web sitesiyle başlamak ilk adım için önemlidir.

Şimdiye kadar çok fazla şirket, aşırı vaat verip ve yetersiz tedarik tuzağına düştü!

Dikkatli değilseniz bu kişisel markanızla kolayca gerçekleşebilir. Takipçilerinize yeni bir ürün vaat etmiyor olsanız da, çevrimiçi etkinizi oluştururken onların sizden hala bazı beklentileri var.

Örneğin, takipçilerinize her hafta onlar için yeni bir blog e-postası atacağınızı söyleyebilirsiniz. Ancak, bir hafta ertelediğinizde ne olur? Peki iki hafta? Verdiğiniz sözleri yerine getirmekte başarısız olduğunuzda, hedef kitlenizin güvenini kaybedersiniz. Sonuç olarak, kişisel markanıza kalıcı olarak zarar verecek ve takipçilerinizi kaybedeceksiniz.

Bugünlerde sosyal medya, kişisel markanızı oluşturmanın önemli bir parçası durumda.

Bu, özellikle nişlerinde düşünce lideri olmayı ümit edenler için geçerlidir. Ancak, internette herhangi bir zaman geçirdiyseniz, tartışmalarda yanıltmanın ne kadar kolay olduğunu biliyorsunuz. Bu tip dokunaklı konulardan uzak durmak en sağlıklısı.

Kişisel marka danışmanlarının dediği gibi, “tartışmak sizin bugün daha iyi hissetmenize neden olabilir, ancak kişisel markanız için uzun vadeli sonuçları nelerdir? Örneğin beş yıl sonra ortak bir girişime giriyorsanız, bu haftaki twitter gönderileriniz, markanız üzerinde olumsuz bir etki yaratır mı? Bundan 10 yıl sonra sosyal faaliyetleriniz ofisiniz de bir sorun oluşturur mu?”

Bir şirket için pazarlama stratejisi geliştirirken tutarlılık esastır. Kişisel markanızı geliştirirken de aynı derecede tutarlı olmanız gerekmez mi? Tutarlı mesajlaşma ve eylemler olmadan, kimlik duygusunu kaybedersiniz. Daha da kötüsü, güvenilirliğinizi ve insanların güvenini kolayca kaybedebilirsiniz.

Bu kötü alışkanlıkları tanımayı ve bunları düzeltmek için adımlar atmayı öğrenirken, kişisel ve profesyonel hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak güçlü bir kişisel marka oluşturabileceksiniz.

Belki her hareketinizi izlemenizi sağlayan paparazzileri peşine takmayacaksınız ama daha da değerli bir şeye sahip olacaksınız; müşterileriniz ve iş arkadaşlarınızla önümüzdeki yıllarda kalıcı başarılar elde etmenizi sağlayan güçlü ilişkilere. Günümüz dünyasında parayla satın alınamayacak güçlü ilişkiler kurmanın değeri, şirketlerin ve girişimcilerin uzun vade de başarı kapılarını açan en önemli detaydır. O yüzden kişisel markanızı oluştururken, önceliğiniz içtenlik ve samimiyet olsun.

YORUMLAR

  • 0 Yorum