Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

umuttosunlar@gmail.com

Kişisel markanızı nasıl yaratır ve geliştirirsiniz?

15 Haziran 2020 - 07:39

Bir girişimciyseniz, kişisel markanın değerini zaten biliyorsunuzdur. İnsanlar kişisel markanıza aşina olduklarında, sizi işe alma ve size daha fazla zaman ayırma olasılığı daha yüksektir. Ayrıca, saygın bir kişisel markaya sahip olmak, konuşma etkileşimleri, kitap fırsatları, medyada yer alma ve daha fazlası gibi fırsatlara kapı açar.
Etkili bir kişisel marka oluşturmanın en büyük parçalarından biri, kendinizi uzman olarak güncellemektir. Birçok girişimci kendi başına uzman olduğunu düşünür, ancak uzman olmak, uzman olarak görülmekten farklı şeylerdir. Sonuç olarak, aslında bilgili veya başarılı olmayan, ancak gerçekten harika bir kişisel markaya sahip olan birine müşteri kaybediyor olabilirsiniz. Bu talihsiz bir durum, ancak zamanın para olduğu bir ekonomide, daha önce sizinle birlikte çalışmayan potansiyel müşteriler, büyük kişisel markayı ilk güven göstergesi olarak görüyorlar. Bu yüzden bugün, kişisel markanızı nasıl oluşturacağınız konusunda bazı önerilerde bulunmak istiyorum. 
1. Görünür Olun
Bu oldukça basit. İnsanların karşısına birçok kez çıkarsanız ve her seferinde güvenilir bir şekilde bilgilendirici olursanız, saygınlığınız artar. İster panellerde, ister konferanslarda konuşun, basın röportajları yapın veya Twitter'da bilgi verin, insanların adınızı ve sahip olduklarınızı tanımaya başlayabilecekleri kadar kendinizi ortaya çıkarmalısınız. 
2. Yalnızca Kitlenizin Düşünceleri Kadar Faydalısınız
Çoğu kişi kişisel markayı haber döngüsünde olma veya olabildiğince çok platformda konuşma işlevi olarak düşünme eğilimindedir. Görünürlük ve kültürel alaka düzeyi kesinlikle buna yardımcı olur, ancak bunlar kişisel markanın en önemli yönü değildir. Bunun nedeni, göründüğü kadar mantıksız olduğu için, kişisel markalaşma aslında sizinle ilgili olmamalı, kitlenizle ilgili olmalıdır. Sonuçta, otorite olup olmadığınıza siz karar veremezsiniz. Bu kitlenizin işi. 
3. Özel Etkileşimler Yaratın
Kişisel marka bilinci oluşturma, uzman kişilerin sizi ne kadar algıladığını gösterir. Ancak, müşterilerle günlük olarak ne kadar iyi çalıştığınız ve işinizi ne kadar iyi yaptığınız da önemlidir. Basın da yer elde etmek, kapsayıcı kişisel marka sürecinin sadece bir parçasıdır.
4. İyi Bir Web Sitesi Çok Önemli
Girişimciler genellikle kişisel markalarını geliştirmek için halkla ilişkiler, ziyaretçi kaydı ve daha fazlasına baksalar da, gerçekten sahip oldukları tek dijital varlıklardan birini unuturlar: kendi web sitelerini!
Elbette, birisi adınızı aradığında Google'da ilk bağlantı olarak yazdığınız bir özelliğin görünmesi harika olabilir, ancak daha da iyisi, tüm basın özellikleriniz, hizmetleriniz, işleriniz, referanslarınızla sayfanıza bir bağlantıdır. Kişisel bir siteye sahip olarak, dijital varlığınızı göz gezdirilmesinden daha fazlasına dönüştürebilirsiniz. İnsanlara aslında sizinle çalışma şansı veriyorsunuz. Ayrıca, bir işletme yayını için henüz yazmıyorsanız, doğrudan kişisel sitenizde bir blog oluşturabilirsiniz! WordPress gibi araçlarla, hemen hazır hale getirebilir ve doğru türde blog içeriği ve stratejisi ile bir dizi yayın yapabilirsiniz. Yeter ki isteyin!
Kişisel bir sitenin sizin lehinize çalışmasını sağlamak zaman alır. Ancak doğru kullanıldığında zamanlarda size temettü öder. :) 
5. Twitter'ı Etkili Kullanın
İlk olarak, satış yapmak için sınırsız fırsatınız olmadığını unutmayın, bu yüzden her birini sayın. E-posta kesinlikle satış için bir kanal olarak çalışır, ancak Twitter'a girmenizi ve alanınızı kapsayan sektör üstü kişileri takip etmenizi öneririm. Genellikle bu tip yazarlar, yazmak istedikleri hikayelere uyan insanlarla sohbet etmek için çağrıda bulunan “kaynak isteklerini” ortaya koyarlar. Yazılarıyla etkileşimde bulunduğunuzu varsayarsak, bu hikayenizi onların önüne getirmenin harika bir yoludur.
Önce değer verin ve bir şeye ihtiyacınız olduğunda verdiklerinizin hepsi size geri dönecektir.
6. Hikayelerinizi Ortaya Çıkartın 
Gerçekte sahip olduğunuz varlıklardan (kişisel siteler ve e-posta listeleri gibi) faydalanmak önemli olsa da, yerleşik kitlelere sahip mevcut platformlardan yararlanmak daha da ilgi çekici olabilir. Buna harika bir örnek, saygın ticari yayınlara ve hatta daha küçük işletme bloglarına katkıda bulunmaktır.
Bu yayınlara yazmayı bile düşünmek için son derece başarılı bir şirket işletmeniz gerektiğini düşünebilirsiniz. Aslında durum böyle değil. Her şey hikaye anlatımına gelir; anlatacak ilginç ve değer dolu bir hikayeniz varsa, bu yayınlar için yazma şansınız da vardır.
Kişisel blogunuzda çok fazla abone olmayabilir, ancak bu diğer yayınların bazılarında kesinlikle vardır. Doğal olarak, yazınızı beğenen insanların sizi aramaları veya hakkında yazdığınız bir konuda onlara yardımcı olmaları ilerisi için iyi referanslar sağlayacaktır.  
7. Müşteri Deneyimini Önemseyin
Kişisel marka bilinci oluşturmayı düşündüğünüzde, güvenilir olduğunuzu belirten mesajı yaymaya çalışırsınız. Ancak bunu ölçekli bir şey yapmadan önce, ılımlı bir şekilde iyi yapabilmeniz gerekir.
Çok fazla girişimci yeni müşteri kazanmak için kendi müşteri tabanlarını görmezden geliyor. Bu, iyi bir iş yapmanın yolu değildir. Çünkü bir kere, mevcut müşterileriniz, harika müşteri referanslarıyla yeni müşterilere yönlenmenizin kısa yoludur. Şirketinizin gelecekteki gelirinin yüzde 80'inin mevcut müşterilerinizin yalnızca yüzde 20'sinden geldiğini lütfen unutmayın!
Müşteriyi elde tutmaya odaklanmak, sizin ve şirketinizin güçlü bir itibar kazanmanıza yardımcı olacaktır. Teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin veya farklı pazarlama kanalları ne kadar inovasyona yönelirse yönelsin müşteri her zaman ilk sıradaki yerini korumaya devam edecektir. 
 
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum