Reklam
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

[email protected]

İyi iş fikirleri nasıl anlaşılır?-2

27 Ekim 2020 - 07:30

2. Mevcut bir sorunu yeni bir şekilde çözüyor muyum?
Bazı şirketler, mevcut bir sorunu yeni bir yaklaşımla ele alarak rekabet avantajı elde edecektir. Karantina öncesi ile ilgili birçok tüketici sorununun hala ele alınması gerekiyor, ancak işletmelerin bunu yapmasını bekledikleri yol değişmiş olabilir. 

Örneğin, çoğu tüketici artık çoğu mal için harcamalarını azaltmak zorunda kalacaklarına inanıyor. Fiyatlandırma, çok eski bir acı noktasıdır. Ürün kalitesinden ödün vermeden, piyasaya daha düşük veya daha esnek fiyat getirerek bu sorunu yeni bir şekilde çözebilirsiniz. Zaten salgın sırasında, fiyatlandırma birden fazla endüstride avantaj sağlamak için kullanılmıştır. Microsoft Office 365 altı ay boyunca ücretsiz, CTO Academy yıllık aboneliğini yüzde 80'in üzerinde ve birçok farkı girişim paket fiyatlarını yüzde 50'ye kadar düşürdü.

Bu indirimler şirketlerin abonelerini ve olumlu riskleri artırıyor. Bu kadar erken bir zamanda rakiplerinizden daha ucuz fiyatlar sunabilecek bir konumda olmasanız da, fiyatları sıralayarak veya tüketicilerin ürününüzü belirli bir miktarda sınırsız olarak kullandığı “büfe” seçeneklerine sahip olarak kendinizi rakiplerinizden farklı bir konuma getirebilirsiniz. 

Alternatif olarak, müşterilerinize katma değer sunmak için iş teklifinizi ve stratejinizi değiştirebilirsiniz. Geleneksel olarak çevrimdışı bir ürünü çevrimiçi olarak taşıyabilir, üretim ve teslimat süreçlerinizi daha hijyenik hale getirebilirsiniz. Etik bir yaklaşım da etkilidir. Yenilenebilir malzemelere veya yerel KOBİ'lerin yanma tehlikesi içinde desteklenmesine odaklanabilirsiniz.
İşletmeler arası ürünler için, çözümünüzü kime önereceğinizi seçmek, değerini göstermenin anahtarı olabilir. Birden fazla kişi bir satın alma kararına katılır ve her biri sorunu çok farklı bir mercekle görebilir. Sorunu kimin için çözdüğünüzü kendinize sormak mantıklı bir düşünme olabilir. Nihai karar verici, orta düzey bir yönetici ile aynı kullanıcı sorunlarına maruz kalmayabilir, bu nedenle sorun çözümlerini değerlendirirken daha objektif olunmak zorundadır.

3. Bir başlangıç yapabilir miyim?
Bir çözümünüzün olması, rakiplerinize karşı bir başlangıç yaptığınız anlamına gelmez. Fikrinize öncülük edebilmeniz ve daha da önemlisi, başkalarının modelinizi kopyalamasından kaçınmanız gerekir. Herkes hala bir strateji tasarlarken, bu pazar lideri olmak anlamına gelebilir.
Rakipleriniz ürününüzü kolayca yakalayabilir mi, yoksa birkaç ay boyunca çalışan bir modeli olan tek kişi siz misiniz? Çekirdek rakipleriniz büyük, iyi finanse edilen işletmelerinse, geliştirme süresi çok daha kısa olacaktır. Bu nedenle kaynaklarınızı geliştirme ve üretimi iyileştirmeye odaklamalısınız. Oyun alanı neye benziyorsa, fikrinizi bir IP veya ticari marka ile yasal olarak korumak istersiniz.
Fikrinizi ne kadar uzun süre geliştiriyorsanız, özellikle yeni normalde, konuyla ilgili olacak şekilde o kadar iyi uyarlayabilirsiniz. Ben de, adaptasyonun en erken zamanda uygulandığına inananlardanım. Ürününüzü geliştirirken dünyanın başka bir X'e ihtiyacı olmadığını anlayabilirsiniz. Bu yanlışı ne kadar çabuk fark ederseniz, size daha fazla dönüş yapılmasını sağlarsınız. 
Yolculuğunuzun başlangıcından itibaren sonuçları sürekli olarak doğrulamanın ve geri bildirim almanın (özellikle olumsuz geri bildirimlerin) önemini benimsemelisiniz. Zamanla yaptığınız araştırmalar, sürekli değişen sularda ürün / pazar uyumu bulmak için en iyi silahınız olacaktır.

4. Masaya yeni bir şey getiriyor muyum?
Siz, ağınız, kişisel yolculuğunuz ve geçmişiniz diğer rakiplerinizin sahip olmadığı eşsiz bir değere sahipsiniz. Size bir avantaj sağlayan şeyi çizmeniz gerekiyorsa, önce kendinize şu soruyu sorun; Neden bu fikri hayata geçiren en iyi kişi benim? Beni bu an için ne hazırladı?

Yıllar boyunca oluşturduğunuz deneyim, bağlantılar ve kaynaklara bakın. Rakiplerinizin kullanmadığı insanların ve araçların bir listesini yapın. Onlarla bir konuşma başlatın, ürününüz hakkında bu konuşmayı güncelleyin. Kalıbı kırmanın ve endüstride gerçekten yenilik yapmanın en iyi yolunu bulmak için uzmanlıklarından yararlanın.

Bitki bazlı protein şirketi Beyond Meat'in CEO'su Tom Foster, bir çiftlikte büyüdü. Tedarikçilere ve tarım işlerine aşina oldu. Ayrıca iklimin dünyanın karşılaştığı en büyük sorunlardan biri olduğunu biliyordu. Kişisel ağını ve tarımsal süreçleri anlayarak vegan etini kitlesel ölçekte kullanılabilir hale getirdi. 10 yıldan daha kısa bir sürede, Beyond Meat 10 milyar doların üzerinde bir değere sahip oldu. 
Rekabet avantajlarını tam olarak tanımadan önce faaliyete geçen girişimciler gerçek bir ivme kazanmaya çalışacaktır. Sadece tüketicilere getirebileceğiniz benzersiz değeri belirleyerek yolculuğunuza başlayın. Ve bu yolculuğun uzun, yorucu ve yıpratıcı olduğunu aklınızdan çıkarmayın.
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test