Reklam
Reklam
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

umuttosunlar@gmail.com

İyi iş fikirleri nasıl anlaşılır?-1

26 Ekim 2020 - 07:30

Her yıl küresel olarak piyasaya sürülen tahmini 100 milyon yeni işletme ile tamamen benzersiz bir iş fikri bulma şansı daha da zayıflıyor. Bununla birlikte, sizin işinize benzer bir ürün veya hizmet olsa bile, rakipleriniz üzerinde size avantaj sağlayan benzersiz bir deneyim sunabilirsiniz. 

Günümüzün zorlukları, büyük ve küçük işletmeleri, müşterilerinin yeni ihtiyaçlarına yön vermeye ve bunlara hitap etmeye zorladı. Hedef tüketicilerine açıkça değer gösteremeyen işletmelerin raf ömrü kısadır. Ekonomik gerilemede, harcama gücünün azalması, bir yıl önce işe yaramış olabilecek bir iş fikrinin daha az başarılı olabileceği anlamına gelir veya bunun tersi de geçerlidir.

Loeb.nyc'nin kurucu ortağı ve CFO'su Rich Vogel, hevesli kurucuların kriz sırasında tüketicilere hizmet vermek ve ürünlerinin beş yıl sonra hala değerli olmasını sağlamak arasında bir denge bulması gerektiğine inanıyor. “Yeni girişimciler bugünün sorunları için yeni bir iş kurup kurmadıklarını veya ürünün krizin ötesine geçip geçmeyeceğini düşünmelidir. İşlerinin uzun vadeli potansiyelini anlamak zorundalar.” 
Aşağıdaki dört soru, gerçekten kalıcı bir avantajınız olup olmadığını ve rakipleriniz üzerinde kesin bir avantaj elde etmek için en iyi nasıl kullanılacağınızı değerlendirmenize yardımcı olabilir.

1. Yeni bir problem çözüyor muyum?
Pazar dinamikleri değiştikçe, tüketici ihtiyaçlarının nereye gittiğine odaklanmak istersiniz. Temel olarak, bir bilardo metaforu kullanmak için, bilardo topunun nereye gidebileceğine karşı her zaman doğru hamle yapmak istersiniz. Bir girişim olmanın avantajlarından biri, büyüklere göre daha çevik olmanızdır. Büyük şirketlerden daha hızlı dönebilir ve topun hareketlerini daha kolay gölgeleyebilirsiniz.
Şu anda ortaya çıkan tüketici, daha bilinçli alışveriş yapan, yerel perakendecilere ilgi gösteren ve birbirleriyle bağlantı kurmak için dijital araçları kullanan insanları içeriyor. Bunları göz önünde bulundurarak, müşterilerin ne gibi zorluklarla karşılaşabileceğini düşünün. Belki de sürdürülebilir malların maliyeti çok yüksektir, belki yerel perakendeciler ev teslimatları sunmazlar veya insanların çevrimiçi gizlilik konusunda yeni şüpheleri vardır.

Ürününüzün bu yeni sorunlardan birine çözüm sunup sunamayacağını belirlemek için kendinizi test edin. İş fikrinizi ve bugünün pazarında neden değerli olduğunu açıkça anlatabilir misiniz? Ürününüzün değerini ifade etmek için uğraşıyorsanız, bunun nedeni henüz tanımlanmış bir nişe tam olarak oturmasını sağlamamış olmanız olabilir.

Kendinizi hedef pazarınızın yerine koyarak iş teklifinizi hassaslaştırabilirsiniz. Potansiyel müşterilerinizle empati kurun, fikrinizin hayatlarını nasıl iyileştireceğini ve mevcut durumda insanların onu özleyip özmeyeceğini düşünün. İşletmenizin değerini başkalarına ifade etmek söz konusu olduğunda, kişisel deneyiminizden çekilmekten korkmayın. Kendi yolculuğunuzu ve ürünün belirli senaryolarda size nasıl yardımcı olduğunu açıklamak isteyebilirsiniz.
Loeb.nyc’ de ki Growth İcra Direktörü Richard Singh, “En iyi işlerden bazıları gerçekten sorun yaşayan insanlar tarafından kuruldu” diyor. “Bir duvara girdiler ve etrafında bir yol buldular.”

2. Mevcut bir sorunu yeni bir şekilde çözüyor muyum?
Yıllar boyunca oluşturduğunuz deneyim, bağlantılar ve kaynaklara bakın. Rakiplerinizin kullanmadığı insanların ve araçların bir listesini yapın. Onlarla bir konuşma başlatın, ürününüz hakkında bu konuşmayı güncelleyin. Kalıbı kırmanın ve endüstride gerçekten yenilik yapmanın en iyi yolunu bulmak için uzmanlıklarından yararlanın.
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test