Reklam
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

[email protected]

İşinizden ayrılma şekli ve kariyerimiz

29 Mart 2021 - 07:30

Kendinle yüzleş! Sonunda şimdiki işini bırakma ihtimalin var. Bu yıl da olabilir, seneye de olabilir. Ya da bundan on yıl sonra. Ama bu süreç çoğu kişi için kaçınılmazdır. Sadece zaman meselesi. Tek gerçek soru şu: Köprülerinizi yakmadan (profesyonel olarak) şimdiki şirketinize nasıl dönersiniz?

Sonuçta, geri gelmek isteyebilirsiniz. Bunu asla bilemezsin. En azından bir referansa ihtiyacınız olabilir.Ne yazık ki, birçok insan bir şirketteki görev sürelerini her zaman başladığı gibi bitirmez. İş insanları olarak, yaptığımız her şey konusunda istekli olmalıyız, hatta işi bırakma aşamasında bile.
İstediğimiz sonuçla başlayalım. İşvereninizin ve diğer çalışanlarınızın katkılarınızı kutlamasını, ayrılışınızın üzüntüsünü yaşamasını ve şans verilirse sizi hevesle karşılamasını istiyorsunuz.
Bu mümkün, ancak yalnızca ayrılışınızı iyi idare ederseniz.İstifa dilekçenizi teslim etmeden, hatta başka bir iş aramaya başlamadan önce, aşağıdaki yedi farklı eylemi değerlendirmenizi önermeme izin verin!

1. Ayrılırken Karakterinizle Takdir Görün
Burası başladığı yer. Bir işten nasıl ayrıldığınız, nasıl başladığımıza oranla karakterimiz hakkında daha çok şey söyler. Her şey bir kararla ilgili. İnsanlar üzerinde gerçekten iyi bir not bırakabilirsin. “Ahlakı” her zaman yüksek zemin olarak ele alın. Yöneticiniz, iş arkadaşlarınız veya şirket hakkında hiç bir şartta kötü konuşmayın. Bu durum seni sadece küçük ve önemsiz gösterir.
Olumsuz yorumların yayılma ve organizasyon şemasında yukarıdaki insanlara çıkma yolu şaşırtıcı hızdadır. İçinde yaşadığımız küçük bir şehir ve küçük bir dünya. En önemlisi, içinde çalıştığınız sektör daha da küçük. Şu anda birlikte çalıştığın biri için bir daha ne zaman çalışacağını asla bilemezsin. Ne zaman geri dönmek isteyeceğinizi asla bilemezsiniz. Bu yüzden kapıyı daima açık bırak. Bir iş insanı olarak, insanların nasıl ayrıldığına her zaman dikkat ettim. Bu durum, bir tavsiye mektubu yazmak isteyip istemediğimi veya referans olarak hizmet edip etmemeyi etkiler. Fark yaratır.

2. Mevcut İşinizden Ayrılmanın Maliyetini Hesaplayın
Kim olduğunu tam olarak hatırlamıyorum ama iş hayatından birisi şöyle demişti: “Çitin diğer tarafında çimler her zaman daha yeşildir. Ancak bazen unutuyoruz: yine de biçilmesi gerekiyorlar!“ Ne kadar da doğru.Yönetim kuruluna kızan ve ayrılmayı düşünen genç bir satışçı ile konuşuyordum. Sadece "anlamıyorlar” dedi. Sanırım yeni bir mevkiyi güvence altına almaya çalışıyordu.
Yaklaşık yirmi dakika kendisini dinledikten sonra, “Gitmemen gerektiğini söylemiyorum. Ama kendinizi kandırmayın. Farklı düşüncedeki insanlar da o yönetim kurulunda söz sahibiler. Aslında her şirketteler. Bu, kalarak liderliğinizde büyümeniz için bir fırsat olabilir mi? Bu tür insanlara liderlik etmeyi öğrenirseniz, gelecekte sizin için ne mümkün olabilir? ”

Her işin artıları ve eksileri vardır. Bugün işimde hiç olmadığım kadar mutluyum. Ama benim de kötü günlerim, kötü tercihlerim var. Olmaya da devam edecek!.
Anahtar kelime “gerçekçi” olmaktır. Benim için bir şeyden uzaklaşmaktansa bir şeye doğru gitmek daha önemlidir.

3. İşvereninize Sorunlarınızı Çözme Şansı Verin
Gerçek sorunların ne olduğunu dikkatlice belirlemeniz gerekir. Sorun şu anki işiniz mi, patronunuz mu, iş arkadaşınız mı, sistem mi, tüm şirket mi? Sorun ne!
Üst biriminize söylemezseniz, sorunu düzeltemez. Neyin mümkün olduğunu kim bilebilir? Temel sorunlarınız ele alındığında deneyiminizin ne kadar farklı olabileceğine şaşırmış olabilirsiniz. Tabi ki, ne olduğunu bilseler bile düzeltemeyebilirler. Ama onlara bir şans vermedikçe bunu asla bilemezsin. Bunu çözemezseniz, işvereninize bir yedek bulmak ve sorunsuz bir geçiş için, plan yapmak adına yeterli zaman verdiğinizden emin olun.

4. Mevcut İşvereninize Karşı Taahhütlerinizi Yerine Getirin
İş sözleşmeniz olsun veya olmasın, bir “sadakat yükümlülüğünüz” vardır. Bu, dürüst bir günlük ücret karşılığında, dürüst bir çalışma sağlamanız beklendiği anlamına gelir.
İşinizde gevşemeyin veya işlerin ortalamanın altına düşmesine izin vermeyin. Pozisyonunuzu en iyi şekilde halefinize devretmek istiyorsunuz. Halefinizin “Gitmesine şaşmamalı. Kovulmaması bir mucize. Bizi karmaşa içinde bıraktı.” tarzı cümleler kurmasına müsadeetmeyin, o şartları sağlamayın!
Beğenin ya da beğenmeyin, halefiniz şirketteki itibarınızın birincil koruyucusu olacaktır. “Çok iyi bir bilgilendirme dosyası bırakmış. İşte onun yaptığının yarısını yapabilirsem, başarılı olacağım!” veya, “Her şeyi çok iyi durumda bıraktı. Dosyalar iyi organize edilmişti ve her projenin durumunu hemen anlayabiliyordum. Geçiş sorunsuzdu.” Aradaki farkı düşünebiliyor musun?

5. Şirket E-postasıyla Başka Bir İş Aramayın
Aslında bu oldukça kötü bir davranıştır. İşvereniniz, onun adına çalışmanız için size para ödüyor. Zamanınız (en azından çalışma saatleri içinde) ona aittir. Şirket işleri için kullanabileceğiniz bir e-posta hesabı sana ait değildir. İçinde bulunduğun oluşumun bir parçasıdır.
Daha da kötüsü, şirket e-postası aracılığıyla gönderdiğiniz veya aldığınız her şey, yerel olarak silseniz bile yıllarca saklanır. Bu, patronunuz veya iş arkadaşlarınızla ilgili şikayetleri, olası işverenlerle (veya rakiplerinizle) tartışmaları, eşinizle kavgaları içerebilir.
Seni zor durumda bırakmak için hiç ummadığın bir anda önüne sunulabilir. İnan bana bu durum oluyor!

Tanıdığım bir şirkette, kötü bir şekilde ayrılan bir yönetici hatırlıyorum. Birisi, onun ayrılmadan önce farklı bir şirketle iletişimde olduğunu öne sürdü. Bu yüzden İK departmanının e-posta sunucularını kontrol etmesi sağlandı. Tahmin edildiği gibi birçok delil buldular. Bu durumun kendisi ve ne yazık ki ailesi için olumsuz sonuçlar doğurduğunu, konunun adli makamlara taşındığını hatırlıyorum. Bu konuda kişiliğinize laf söyletmeyin.

6. Özel Bilgileri Potansiyel İşverenlerle Paylaşmayın
Bu konu net ve açık olmalı. Bu basit bir dürüstlük meselesidir. Şirket verileri, raporları, ilgili kişileri vb. şirketin varlıklarıdır.

Bunları kendi çıkarınız için kullanmak, fiziksel mülkü çalmaktan farklı değildir. Ve onları olası farklı bir işverene vermek hırsızlıktır. Dürüst bir işverenin, mevcut işvereninden bilgi vermeye gönüllü herhangi bir olası çalışanla görüşmeleri anında kesmesi, durumu da o şirkete bildirmesi olması gereken tek davranış şeklidir.
İçinde gizlilik hükmü bulunan bir iş sözleşmeniz olmasa bile, varmış gibi hareket edin. Kimse hile yapmak, her şeyi anlatmak veya dedikodu yapmak istemez.

7. Şirketten Ayrılmak İçin Başkalarıyla Dirsek Temasında Olmayın
Mevcut işvereninizin sizi desteklemesini ve onu referans olarak kullanabilmeyi istiyorsunuz. İşinizde iyiyseniz, işvereniniz sizi kaybetmekten nefret edecektir. Şirketten ayrılırken diğer çalışanları, özellikle iyi çalışanları yanınıza almaya çalışırsanız, bu sadece iş hayatınızda büyük yaralanmanın başlangıcı olur. Büyük olasılıkla, daha sonra ihtiyaç duyabileceğiniz bir köprüyü yakacaktır. İşi bırakmaya kararlıysanız, amirinizle görüşene kadar kararınızı diğer çalışanlarla tartışmayın. Bu basit bir saygı meselesidir. Onun için isteyeceğiniz en son şey “şirket yetkililerinin bu ve buna benzer durumları dedikodulardan duymasıdır.”
Son olarak, küçük bir planlama ile herkes zarif bir çıkış yapabilir. Hayat kısa, dünya küçük. Gereksiz düşman yaratmanıza gerek yok. Zaten işinize bir yatırım yaptınız. Şimdi kariyerinizde bir tane daha yapın. Geleceği düşünün ve sonu aklınızda tutun. İyi bir kişilik, insanın sahip olacağı en büyük zenginliktir!


 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test