Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

umuttosunlar@gmail.com

İş hayatında kişisel itibar neden önemli?

01 Mart 2021 - 07:30

Bir işe başlamadan önce kişisel bir itibar oluşturmayı düşünmelisiniz. Alanınızda kayda değer başarılar elde ederek bunu doğal bir şekilde yapabilirsiniz. Ancak çoğu insan için bu, sosyal medyada kişisel bir marka oluşturma yolundan çıkmak anlamına geliyor. Bu durumun nasıl olması gerektiğine bu yazı da değineceğiz.

Kişisel itibarınız girişimcilikte başarı için neden bu kadar önemli bir faktördür ve bunu geliştirmek için hangi adımları atmalısınız? O zaman aklımızdaki bu soruya yanıt aramaya başlayalım!

Erken itibar kazanmanın değeri

Başarılı bir işletmenin girişimcisiyseniz, itibar konusunda kendinize otomatik olarak bir artı yazabilirsiniz. Ancak, işinize başlamadan önce daha iyi bir profesyonel itibar kazanmanın birçok avantajı da vardır.

Örneğin:

· Zaman ve kullanılabilirlik. Bir işletmeyi yönetmek çok zaman alır ve birçok girişimci haftada 70-80 saat veya daha fazla çalışır. Bu, kişisel itibarınızı geliştirmek için size fazla zaman bırakmaz. Bir iş kurmadan önce bu süreci başlatmak, kendinizi insanların gözünde belli bir noktaya taşımak için ihtiyacınız olan tüm zamanı size verebilir.

· Yatırımcılara ve ortaklara hitap edin. Etkileyici bir kişisel markaya sahip olmak, yatırımcılara ve potansiyel ortaklara erken başvuruda bulunmanıza da yardımcı olacaktır. Sizin iş fikriniz, sosyal medyada on binlerce takipçisi olan birisi tarafından desteklenebilecek ve çok daha etkileyici görünecektir.

· Erken iş ivmesi. Bir kült takipçi kitlesi veya daha farklı büyük bir kitleyle, işiniz için erken ivme kazanmanın çok daha kolay olduğunu göreceksiniz. İşinizi kurduğunuzda, sıcak bir tanıtımla yeni potansiyel müşterilere ulaşabileceksiniz. Ayrıca mevcut kitleniz üzerinde daha fazla etkiye sahip olduğunuzu da yaşayarak hissedeceksiniz.

· Uzun vadeli kalıcılık. Tüm işletmelerin yaklaşık yarısının ilk beş yıl içinde başarısız olduğunu biliyoruz. Önceden var olan bir profesyonel itibarınız varsa ve işiniz kötü giderse, kişisel markanızı bir sonraki çabanıza taşıyabilirsiniz. Bu da çoğu durumda size avantaj sağlar.

Etkili bir itibarın unsurları

Peki güçlü bir profesyonel itibara sahip olmak tam olarak ne anlama geliyor?

Bu konudaki önemli unsurlardan bazılarına göz atalım:

· Düşünce liderliği. İtibarınızın bir kısmı, bir düşünce lideri olma yeteneğinize bağlıdır. Düşünce liderliği hakkında çok konuşulan bir kavramdır, ancak temel fikrinin anlaşılması daha kolaydır. Uzman olarak görünmek için yeni fikirler ve farklı düşünceler önermeniz gerekir, bu da bazen tartışmalı fikirlere gönüllü olmak veya normdan sapmak anlamına gelir. Bu ayrımları iyi analiz edebilmek gerekir.

· Endüstri aşinalığı. Ayrıca sektörünüze yakından aşina olmanız gerekir. Bu, mantıklı görüşmeler yapabilmek ve en son gelişmelerden haberdar olmak anlamına gelir. Kişisel markalaşmaya yeni başlayan birçok kişi için bu, ustalaşması en kolay unsurdur.

· Geniş bir temas çemberi. Rakamlar her şey anlamına gelmese de, geniş bir temas çevreniz varsa kişisel markanız daha bilindik olacak ve daha fazla saygı duyulacaktır. Sosyal medya takipçilerinizi artırmak ve benzer düşünen profesyonellerle bağlantı kurmak size bu konuda yardımcı olabilir.

· Nişan ve mevcudiyet. Son olarak, tutarlı bir şekilde ilgi çekici olmanız gerekir; bu şekilde, takipçilerinizin ve okuyucularınızın aklında kalırsınız. Tartışmalara katılın ve size soru soran kişilere yanıt verin. Böylelikle daha fazla fırsata “evet” deyin.

Kişisel marka geliştirme yolları

İşinizi kurmadan önce daha iyi bir kişisel marka oluşturmakla ilgileniyorsanız, kullanmanız gereken birkaç kanal var. Bu taktikleri yönetmeye başlamadan önce, kendiniz için inşa etmek istediğiniz markayı tanımlamak için zaman harcamak iyi bir fikir olabilir. Ne ile tanınmak istiyorsunuz? Kendinizi alanınızdaki diğerlerinden nasıl ayırt edeceksiniz? vs.

Bunu yerine getirdiğinizde, en büyük önceliklerinizden biri düzenli bir yayın programıyla kendiniz için bir web sitesi ya da blog oluşturmak olmalıdır. Yazınız, bir düşünce lideri olarak statünüzü belirlemenizde faydalı olacak ve zamanla bu gönderiler arama motorlarında daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca diğer promosyon satış noktalarında kullanabileceğiniz malzemeler olarak da ek hizmet verecektir.

Oradan, Facebook, Twitter ve LinkedIn gibi sosyal medya platformlarını akıllıca kullanarak iyi bir kitle yetiştirebilirsiniz. En iyi site içi gönderilerinizi duyurabilir, sık sık tartışmalara katılabilirsiniz. Düzenli olarak yeni insanlarla iletişim kurun ve mevcut bağlantılarınızla, özellikle de aynı sektördeyseler, iletişim halinde kalın. Zamanla, hiç farkında olmadan binlerce izleyici kitlesi yetiştirebilirsiniz.

Ayrıca, site dışındaki yayıncılara yeni gönderiler sunmak ve sektörünüzdeki podcast'lerde yer almakta iyi bir fikirdir. Bu tip yayınlara ne kadar çok maruz kalırsanız, o kadar dikkat çekici hale gelirsiniz. Kullandığınız her yeni platform veya haber akışı sizi yeni bir kitle segmentiyle tanıştıracak ve içeriğinizin erişimini daha da artıracaktır.

Gelişiminizde tutarlı olduğunuz ve sektörünüze gerçek değer kattığınız sürece, kendiniz için güçlü bir kişisel itibar oluşturmanız oldukça kolay bir hale gelir. Bir kez yerine getirildiğinde, yatırımcıları ve ortakları çekmek için çok daha kolay bir zamana sahip olacaksınız. Onu geliştirmeye başlama zamanı geldiğinde işiniz için erken ivme kazanabileceksiniz.

Tüm bu yazılanlar dışında, kişisel itibarın hayatın her alanında önemli olduğunu unutmamalı, düzenimizi buna göre ayarlamalıyız. İtibarın yüksekliği, size daha yakın yapıdaki insanlarla kaliteli vakit geçirmenize ve sosyal hayatta daha iyi dostluklar kurmanıza da olanak sağlar. Hayatın her alanında istediklerimize ulaşmak biraz da bizlerin zihin yapısına ve onun içindeki istek ve düşüncelere bağlı. Bunu kendine göre değerlendirmek insanın kendi seçimi!

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test