Reklam
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

umuttosunlar@gmail.com

Hedeflere karşı sorumlu kalma-2

21 Temmuz 2020 - 07:37

5. Kendini Sabote Etme
Kendini sabote etme, başarımızı sınırlamanın bilinçaltı yolumuzdur. Genellikle rahatlık alanınızın dışına itilme korkusundan kaynaklanır. Kendini sabote etme durumu, hedefleri parçalayan ve hayalleri öldüren kendini yok eden bir döngüdür. Kendiniz için hedef belirlediyseniz ve ardından takip etme konusunda bir şekilde başarısız olduysanız, muhtemelen kendi kendini sabote etme modeline düştünüz.
Kendinizi sorumlu tutmak ve ilerlemenizi engellemek için ne yaptığınızı da anlamalısınız. Olumsuz kalıplarınızı belirleyerek sabotajı aşmak için çalışın. Bu durumda tetikleyicileriniz neler? Korkularınızın sizi geride tutmasına nasıl izin veriyorsunuz? Kendinizi baltalayabileceğiniz yollara dikkat edin.
6. Nedeninizi Bilin
Kendinizi hesap verebilir kılmak, bu hedefin sizin için neden bu kadar önemli olduğunu açık bir şekilde ifade etmek anlamına gelir. Bu hedefe ulaşmak, hayatınızı veya başkalarının yaşamlarını nasıl iyileştirir? Bu hedefin değeri ve amacı nedir? Motivasyonlarınızı anlarsanız, hedefinize karşı sorumluluğunuz artacaktır. Bu hedefe ulaşmanın sizin için neden önemli olduğunu güçlendiren olumlu bir zihniyet oluşturmanıza yardımcı olacaktır.
Hedeflerinize ulaşmaya çalışırken “nedeninizi” aklınızdan çıkarmayın. Kendinizi hedefleriniz hakkında eğitmeye devam edin. Nedeninizi oluşturacak ve odaklanmanıza yardımcı olacak zihin bilgilerinizi besleyin.
Bir hedef belirlediğinizde, bu hedefi görmek ve gerekli adımları atmak için bilinçli bir çaba sarf etmeniz gerekir. Kendinizi hayallerinizden sorumlu tutmak, bu hayallerin neden önemli olduğunu ve onlara ulaşmak için neden çabalamaya devam etmeniz gerektiğini derinden kucaklamak anlamına gelir.
7. Her Küçük Kazancı Kutlayın
İster büyük ister küçük olsun, sahip olduğunuz her başarıyı kutlamak için zaman ayırmak, kendinizi hesap verebilir tutmanın önemli bir parçasıdır. Çünkü momentum oluşturmanıza ve odaklanmanıza yardımcı olur. Her galibiyet güveninizi arttırır. Ardından, “bunu yapabilirim” anlayışınızı güçlendirir.
Kutlama, bir parti ya da başka bir büyük jest yapmanızı gerektirmez. Günlük kazançlar, o anı zihninizde işaretlemenize yardımcı olan küçük ama anlamlı yollarla kutlanabilir.
Günlük veya haftalık başarılarınızı yazın. Listeyi her gün görebileceğiniz bir yere koyun ve ne kadar ilerlediğinizi görebilmeniz için listeye ekleyin. Hedeflerinizin ve mikro-hedeflerinizin ana listesini tutun ve her birini tamamladığınızda çaprazlayın. Sosyal medyada yayınlamak için bir dakikanızı ayırın. (eğer paylaşmak istediğiniz bir şeyse) Bu, arkadaşlarınıza ve ailenize sizi destekleme ve teşvik etme şansı verecektir. 
8. Nasıl Yaptığınızı Gözden Geçirin
Son olarak, kendinizden sorumlu tuttuğunuz hedefleri düzenli olarak gözden geçirmek için zaman ayırın. Bu, genel ilerlemenizi kontrol etmek için bir şanstır. Ne kadar ilerlediğinize dair hızlı bir inceleme, motivasyonunuzu  yükseltme konusunda işe yarar ve motivasyonunuzun etkisi azaldığında sizi tekrar yoluna sokabilir.
Programınıza ayak uydurarak, hem makro hem de mikro hedeflerinizi gerçekleştirirken neler yaptığınıza bir göz atın. Ayrıca hesap verebilirlik arkadaşınızın görevde kalmanıza yardımcı olduğundan emin olmalısınız. Çalışma kalitenizden memnun musunuz? İlerlemeniz hakkında iyi hissediyor musunuz?
İyileştirebileceğiniz alanları arayın. Motivasyonunuz kayıyor mu ve eğer öyleyse, onu güçlendirmek için ne yapabilirsiniz? Başarılarınız hakkında ne kadar güçlenmiş ve heyecanlı olursanız, bu görevleri yerine getirmeye ve hedeflerinize ulaşmaya devam etmek için kendinizi sorumlu tutmanız daha kolay olacaktır. Tüm bunlar ışığından yakınlarınızdan ve iş çevrenizden geri bildirimler istemeyi de unutmayın!
 
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test