Güne, geceden hazırlanın
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

umuttosunlar@gmail.com

Güne, geceden hazırlanın

02 Aralık 2019 - 06:12

Yatmadan önce yaptığınız şeyler, uykunuz sırasında bilinçaltınızın neye uyduğunu ve ertesi sabah uyandığınızda zihinsel durumunuzu önemli ölçüde etkiler. Araştırmalar yatmadan önce okumanın daha sonra bu bilgileri hatırlamanızı büyük ölçüde iyileştirebileceğini göstermektedir.

Stresli veya endişeli olduğunuzda fikrinize yoğunlaşmak bir zorluktur. Gece rutini dinlenmenize, daha kolay uykuya dalmanıza ve ertesi gün için daha iyi hazırlanmanıza yardımcı olur. Her günün sonunda birkaç dakika için bile olsa odaklanmak, geleceğiniz üzerinde büyük bir etki yaratabilir. Gözlerinizi kapatmadan önceki o anlar başarınız için çok önemli olabilir.

Ertesi gün başarıya hazırlanmanıza yardımcı olmak için yatmadan önce ufak alışkanlıklar edinmelisiniz.

Günün hızlı bir denetimi yapın. Her gün neyin iyi gittiğini bilmek sizi neyin yanlış gittiğini düşünmekten alıkoyar. Her gün iyiliği görmek için biraz zaman ayırmak, yaptığınız ilerlemeyi takdir etmenize de yardımcı olur. Bunu şükran dolu bir egzersiz olarak düşünün. Kendinize, sahip olduğunuz herkese şükretmenizi hatırlatın.

Her gün nasıl küçük iyileştirmeler yapabileceğinizi görmek, hataların erken düzeltilmesinde size yardımcı olacaktır. Ancak hem iyiyi tanımak, hem de kötüyü tanımak için zaman ayırın. Bu maksimum beş dakika sürer.

Bunu, gece rutininizin başında veya sonunda yapsanız da, gün bitmeden yarının nasıl göründüğünün net bir şekilde anlaşılmasında büyük yararı vardır.

Net olarak hazırlanmış bir yapılacaklar listesi bir amaç ile uyanmanızı sağlar. Yatmadan önce bunu yapmak aklınızı rahatlatacak, ertesi gün ne yapmanız gerektiği konusunda endişelenmemenizi sağlayacaktır. Hepsini yazdın, rahatladın. Listeniz sabahları sizi bekliyor olacak.

Yatmadan önce bir liste yapmak bilinçaltınıza gece boyunca fikirleri aydınlatmak için bir şans verir. Derin uyku sırasında beyin fırtınası yapmanıza yardımcı olabilir. Ve bir kez uyandığınızda, günün sizin için ne sakladığı ile ilgili açık bir şekilde mücadeleye hazırsınız.

Bazı insanlar yarın giyecekleri elbiselerini bir gece önceden hazırlama alışkanlığına sahipler. Bu küçük ritüeller, uyumak için gevşememize yardımcı olan ertesi gün için provalar gibidir. Ertesi gün yoğun bir programa sahipseniz veya yoğun zamanındaysanız, bu işleri gece yapmak oldukça yararlıdır.

Önceden ne kadar çok şey yapılabiliyorsa, o kadar hazırlıklı olursunuz. Gerçekten önemli olan konulara odaklanmalısınız. Bu, daha az aksamayacağınız anlamına gelir, çünkü kapıdan çıkmaya hazırsınız. Gününüzü sorunsuz bir şekilde geçirmeniz, dünyaya karşı olan güveninizi artırır.

Yatmadan önce yapılan rutinlerin amacı, rahatlamak ve stresi azaltmaktır. Gevşetmek ve sakinleşmek için ekstra yardıma ihtiyaç duyduğunuz gecelerde, sıcak bir duş harikalar yaratabilir.

Birçok insanın banyoda en iyi düşüncelerini yaptığını iddia etmesinin bir nedeni var. Su da zaman geçirmenin son derece terapötik olduğu bilinmektedir ve bu teknolojinin hiper bağlılığından ayrılmanıza yardımcı olabilir. Su, zihninizi rahatlatma yoluna sahiptir. Böylece düşünceleriniz daha akıcı hale gelebilir ve fikirleriniz kristalleşme şansı yakalar.

Bazı insanlar geceleri spor yaparak rahatlarlar. Bu seni çok yoruyorsa, uzun bir yürüyüş işe yarayabilir. Hafif bir tempoda yürümek rahatlatıcıdır. Zihninizin soğumasına ve vücudunuzun gevşemesine yardımcı olur.

Geceleri dışarıda olmak, teknolojiden kopmak çok ihtiyaç duyulan bir alan sağlayabilir. Acele ve eziyetten uzakta olan bu zaman genellikle göz ardı edilir. Geceleri mahallenizde dolaşmak, olayları yeni bir perspektifte görmenize yardımcı olur ve fikirleri ateşleyebilir. Düşüncelerinizi dolaştırırken, ayaklarınız gezintiye çıksın.

Başarılı insanların kahvaltıdan önce ne yaptığını yazan Laura Vanderkam, sizin için önemli olan birisiyle gününüz hakkında konuşmanızı önerir. Stres atmak, yansıtmak, hikayeleri değiştirmek ve yeniden şarj etmek için harika bir yoldur.

Yaşamınızda neler olup bittiğinden bahsetmek, derin ve kalıcı ilişkiler geliştirmenin anahtar bir parçasıdır. Arkadaşlarınızla, ailenizle veya eşinizle bağlantı kurmak için zaman bulun. Sevildiğimizi ve korunduğumuzu bilmek bizi sakinleştirir. Sadece bir evcil hayvanla oynamak bile gerginliği azaltmaya ve kan basıncınızı düşürmeye yardımcı olabilir. Ayrıca, gününüzü ilgilendiğiniz kişilerle çevrelemekten daha iyi ne olabilir ki?

Meditasyon, aklımızın kaotik günümüzde barış bulmasını sağlar. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, iş ve girişimciliğin hızlı dünyalarında hızla yaygınlaşıyor. Meditasyon, size iyi bir gece uykusu çeken düşüncelerini sakinleştirmek için alan ve perspektif sunar.

Kolay gibi görünün bu ritüelleri gerçekleştirmek birçok kişi için zor ya da önemsizdir. Unutmayın; başarı ufak ayrıntılarda gizlidir.

YORUMLAR

  • 0 Yorum