Reklam
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

[email protected]

Girişimcilik hakkında doğru bilinen yanlışlar!

15 Ekim 2018 - 09:57

Girişimci olmak için birçok iyi sebep var. Girişimci olmayı kendi içimizde kutlamakla kalmayıp, düşüncelerimizi hayata geçirmenin hem mümkün olduğunu, hem de ödüllendirici bir dönemde yaşadığımızı biliyoruz. Doğru özveriye sahip olan herkesin, motivasyonlarından bağımsız olarak başarılı bir girişimci olabileceğine inanıyorum. Ancak, bir girişimci olmak için bazı doğru bilinen yanlış nedenler vardır. Eğer bu maddeler sizin motivasyonunuzu oluşturuyorsa, üzülerek söylemeliyim ki, girişiminiz de başarısız olacaksınız. rnPeki nedir bu doğru bilinen yanlışlar;rnİlki, belki de en popüleri “zenginlik” duygusunun oluşması. Bir gecede milyoner olmuş girişimcilerin yaygınlaşması sayesinde, girişimciliğin zenginleşmenin hızlı yolu olduğuna dair yaygın bir yanlış anlama var. İşletmenizin sahibi olarak, şirketinizin karlarından en az bir kısmını almaya hak kazanacaksınız. Buna ek olarak, kendinize -uçmadan- bir maaş da ayarlayabilirsiniz. Ancak bu işletmenizin karlı olacağını veya süresiz olarak başarılı olacağını garanti etmez. İşinizden dolayı iyi bir yaşam sürdürebilme istediğiniz kesinlikle mümkün, ancak iş fikrinizin çok iyi olmasının gerekliliğini sanırım hatırlatmama gerek yok. Sadece parayla motive olmak, işiniz için uzun vadeli kararlar vermenize engel olur ve hedef sıralamanızı tutturamadığınız takdirde sizi tatminsiz ve stresli kılar.  rnDiğer bir maddemiz, “ünlü olma” hayali. Girişimci olmanın kişisel görünürlüğünüzü arttırma potansiyeline sahip olduğu bilinen bir gerçek. Özellikle de, pazarlama stratejiniz medyaya maruz kalmaya dayalı olarak yürüyorsa, kamera objektifleri en yakın arkadaşınız olur. Bu durumu ego hakimiyeti ve odaklanma konularına ağırlık vererek aşabiliriz. İlgi görmek ve tanınmak kelimeleri çoğu kişinin hayır diyemeyeceği durumlar. Statü sahibi ve yüksek profilli kişilerden olmak istiyorsanız önce işiniz ile bir noktaya gelmeniz gerektiğini unutmayın. Kendiniz için daha fazla popülerlik kazanmak adına iş yaratma ve yönetim peşinde olmak iyi bir fikir değil. Daha fazla kişisel markalaşma fırsatları peşinde koşmak, sizi ihtiyaç duyduğunuz ofisten uzaklaştıracaktır. Artı olarak, başarılı girişimcilik fikriniz, kesinlikle popüler olma içgüdüsü tarafından çarpıtılacaktır. rn“Girişimciyim, o yüzden sınırsız tatil yapabilirim” En çok güldüğüm cümlelerden biri de bu. Evet, bir girişimci olarak kendi programınızı yapacaksınız. İsterseniz kendi saatlerinizi ayarlayacak, istediğiniz günlerde çalışacak ve sınırsız tatil süresi alacaksınız. Ancak, unutmayın ki, işinizin başarısı koyduğunuz çabaya bağlı olacaktır. Talihsiz bir gerçeği söylemek gerekirse, ilk işinizde büyük bir oranda başarısız olacaksınız. Yıl içinde altı kez seyahat ediyorsanız, başarılı olmak için işinize yeterince zaman harcamazsınız. Düşünebileceğiniz tek şey, işletme sahibi olarak tatil zamanınızsa, bu işletmeyi yönetmek için harcayacağınız iş miktarını az, çok tahmin edersiniz. Zamanınızı ve enerjinizi neye harcayacağınız, sizin başarınız için kritik nokta. rnBazı girişimciler, dünyadaki pozitif güç olma fikrini seviyorlar. Harika bir takım kurmak, çalışanlarına iyi bakmak, müşterilerini mutlu etmek ve daha iyi bir dünya istiyorlar. Bunlar genelde olumlu istekler. Ne yazık ki, bu zihniyet, kötü iş kararlarına yol açabilir. Örneğin; verimsiz çalışanların etrafta gezinme olasılığı daha yüksektir. Buna benzer bir çok diğer sebeplerden dolayı kendi karlılığınızı feda edersiniz. Bu fedakarlıkları yapmak için istekli olabilirsiniz, ancak işiniz sekteye uğrarsa, hiç kimse sizin için iyi bir şey yapmayacaktır. Bir işletme sahibi olarak, birincil sorumluluğunuz işiniz için doğru kararlar vermek olmalıdır. Bu pozisyon, çocuğunuzla birlikte bir ebeveyn gibi hissetmenizi sağlayacaktır. Onu korumak ve beslemek size kalmıştır. Sonuçta, sen yapmazsan, kim yapacak?rnBelirli bir motivasyonunuz olmayabilir. Bir fikri ve herkesin bir işletme sahibi olabileceği izlenimi edinebilirsiniz Bu noktada, kendi kendine “neden olmasın?” diye düşünebilirsin. Yapabileceğiniz gerçeğinden başka bir nedenden ötürü iş kurmayın. Bu, başarılı olma şansına sahip kaprisli bir yaklaşımdır. Ancak daha önce hiç bir fikrin olmadığı bir sorunla karşılaşmaya başlamanız daha olasıdır. rnFinansal modeliniz var mı? Nasıl ölçeklendirileceğini biliyor musun? Başlamak için ne kadar sermaye ya da hangi rakiplerinin piyasada olduğunu biliyor musun? Psikolojik olarak yeterince güçlü müsün? Girişimciliğin karanlık gerçeklerine aşina mısın? rnBu motivasyonlar sizi neyin götürdüğünün sadece bir kısmını temsil ediyorsa, muhtemelen çabalarınızı sabote etmeyecektir. Örneğin, zengin olma fikrinden hoşlanıyorsanız, ancak kendi patronunuz olmakla ve seçeceğiniz bir ekiple çalışmakla ilgileniyorsanız, parasal motivasyonlarınızın mutluluğunuza veya kararınıza müdahale etme olasılığı yoktur. Girişimci olmak için pek çok iyi neden vardır, ancak bir sonraki adıma geçmeden önce, kişisel motivasyonlarınızın ne olduğu ve iş sahipliğini sürdürmek için sağlıklı nedenler olup olmadığını dikkatlice düşünün. rn rn 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test