Reklam
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

umuttosunlar@gmail.com

Eisenhower Matrisi ile zamanınızı doğru yönetin

27 Nisan 2020 - 07:33

Yapılacak çok şey olması karışık bir durum olabilir. Yapılacaklar listenizde gezinmek ve yapılan işleri işaretlemek, güçlü bir başarı duygusu yaratmak için enerji verici olabilir. Bunu yaparken, önce neye başlayacağınıza ve ona ne kadar çaba-enerji harcayacağınıza karar vermeye çalışmak göz korkutucu olabilir. Teknoloji sadece ateşe yakıt ekler, ateşi baştan yakmaz! Markette sıradayken akıllı telefonunuzdan e-postalara göz atmanızı sağlaması gibi. İş-yaşam sınırlarının çok bulanıklaşması, stres durumumuzu büyük ölçüde yukarı taşır. 
Zaman yönetimi 21. yüzyılda “etkili liderlik” için en büyük zorluklardan biridir. Dikkatli olmadığınız sürece, dikkatinizi çok fazla önemsiz görevlere ve çok az önemli çalışmalara ayırabilirsiniz. Öncelik verme yeteneği, iyi liderlik için etkileme yeteneği kadar önemlidir.
En sevdiğim verimlilik felsefelerinden biri; karar verme yaklaşımını tanımlarken, “İki tür problemden bahseder, acil ve önemli.“ Acil olan şey nadiren önemlidir ve önemli olan şey de nadiren acildir. Yaşamı boyunca birçok zorlu ve başarılı kararlar vermek her yerde liderlerin aciliyete ve öneme öncelik vermesine yardımcı olmuştur. 
Bu matriste dört farklı durum vardır. Üstlendiğiniz her faaliyet aciliyetine ve önemine göre sınıflandırılabilir. Bunu kullanma alışkanlığına sahipseniz, üretkenliğiniz artacak ve stresiniz düşecektir. İşte bu konudaki önemli kategoriler;

Acil
Bu gruptaki görevler önemli ve acildir. Gününüzün önemli bir kısmı bunlara ayrılmalıdır. Bu yüksek öncelikli görevlerin bugün veya yarın tamamlanması gerekir ve neredeyse her zaman en zor olandan başlanmalıdır. Hemen yanıtlanması gereken bir e-postayı yanıtlamak bu kategoriye girer veya raporu sabah teslim etmesiyle sona erer. Bu görevleri şimdi ele almazsanız, kısa vade de istenmeyen sonuçlar olabilir. Bu dörtlü içindeki altın çocuk bu şıktır.

Önemli
Bu görevler önemlidir, ancak acil değildir. Yine de bunları organize etmek, takviminiz için zaman ayırmanızı gerektirir. Bunlar genellikle bir kitabı tamamlamak, profesyonel sertifikalar almak veya gelecekteki projeler için beyin fırtınası oturumları düzenlemek gibi daha uzun vadeli hedeflerdir. Ayrıca doktor randevuları, üç aylık performans incelemeleri veya vergi başvuruları gibi durumları da içerebilir. Bu görevlerle ilgili güzel olan şey, genellikle seçtiğiniz bir zamanda bunlar üzerinde çalışabilmenizdir. Sadece uygun hatırlatmalar oluşturarak, işi yapmak için zamanınızı iyi planlamayı unutmayın.

Daha Sonra Yap
Bu durum, acil ancak önemli olmayan ve başka bir uygun uzmana devredilmesi gereken görevler için ayrılmıştır. Grafik tasarımı gerçekten size göre değilse, zamana duyarlı konferans broşürü ile neden değerli zamanınızı ve enerjinizi boşa harcıyorsunuz? Sanat bölümüne göndermek daha iyi bir fikir olabilir. Benzer şekilde, iş toplantılarından birçok iyi bilgi gelebilir, ancak çoğu zaman faydalanmak için aktif olmanız gerekmez. Yarın toplantıya iyi bir not gönderebilirseniz, toplantıyı atlayabilir ve diğer öncelikler üzerinde çalışmak için zamanınızı kullanabilirsiniz. Ancak, her şey başarısız olursa, bu görevler üzerinde kendiniz çalışabilirsiniz, bir veya iki çeyrek boyunca ilgilendikten sonra üçüncü bir öncelik olarak düşünebilirsiniz.

İşi Devret
Gününüzü yiyormuş gibi görünen bu önemsiz, acil olmayan aktiviteler bu kategoriye girer. En dikkat dağıtıcı unsurları içerir. Telefonunuzda oyun oynamak, mesaj atmak, sosyal medyaya dalmak veya sonsuz e-posta gelen kutunuzu temizlemek gibi. Bu vakit kaybettirici kötü alışkanlıkları mümkün olduğunca ortadan kaldırmaya çalışın. Onlar en önemli görevlerinizi tamamlamanızı engelleyen zaman kayıplarıdır. Bu, zaman zaman akılsız faaliyetlerde bulunamayacağınız anlamına gelmez. Sonuçta, herkesin kesinti süresine ihtiyacı var. Sadece zamanın özü olmadığından emin olun.
Yukarıdaki dört durum, hem kişisel hem de profesyonel olarak kullanabileceğiniz etkili araçlardır. Boşa harcanan zamanı azaltmak ve verimliliği artırmak için bunları kullanın. Bu da günün sonunda daha az stres ve iyi olacak daha fazla şey olacağı anlamına gelir. Bu sizin ve hayatınızdaki herkes için bir kazanç. Bu yüzden işlerinize öncelik vermeye başlayın.
 
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum