Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

umuttosunlar@gmail.com

Duygusal zekanın olumlu etkileri-2

14 Ekim 2020 - 07:32

2. Ritminizi bulun
İşyerindeki kendini düzenleyen duygular, onları eldeki görev için uygun bir şekilde kanalize etmenin bir yolunu bulmak anlamına gelir. Ancak, işyerinde kendini düzenleyen duygular göründüğü kadar basit değildir.
Hepimizin kötü günleri, sıkıcı günleri ve “kapalı” günleri vardır. Duygusal yaşamınıza bir ritim oluşturmak, satış çağrılarınızı etkileyen olumsuz duyguların sıklığını azaltmanıza yardımcı olabilir.  
Ritminizi bulabilmenizin bir yolu günlük rutin oluşturmaktır. Forbes, son derece başarılı insanlar tarafından kullanılan bir sabah rutininin yedi olası unsurunu vurgular. Bu unsurlar, her sabah aynı alarm zamanını ayarlamak, meditasyon veya egzersiz yapmak, aile ile kahvaltı, okumak, tanımadığın kişilerle iletişimde olmak ve gerçek bir yapılacaklar listesi oluşturmaktır.  
Güne olumlu bir şekilde başlarken, kendi sabah rutininizi oluşturmayı düşünün. Ardından, satış hedeflerine ulaşıldığında iş gününü aralarla veya ödüllerle bölmeyi düşünün.

3. Sizi neyin harekete geçirdiğini keşfedin
Satış uzmanı Barry Farber, motivasyonun enerji ve coşku ile içsel ilişkisini vurgular. Farber'e göre, bir satış elemanının enerji seviyesi doğrudan zihinsel ve fiziksel enerjileriyle ilişkilidir. Peki bu enerji tam olarak nereden geliyor?
Kafein ya da heyecanın ufak tefek etkileri sizi uzun vadede olumlu etkilemez. Çalışmanız için kendi kişisel motivasyonlarınızın farkında olmak, bu coşkuyu beslemenize yardımcı olabilir. 
Kalıcı motivasyon bulmak için bir dakikanızı ayırarak çalışma hayatınızın “büyük resmine” bakın. Neden bunu yapıyorsun? İşini mi seviyorsun yoksa iş arkadaşları mı? Çalıştığınız şirketin misyonunda anlam buluyor musunuz? Zor hedefler belirlemekten ve bunları başarmaktan hoşlanıyor musunuz?
Yaptıklarınızı neden yaptığınızı keşfetmek, uzun vadeli hedefler için kalıcı motivasyon bulmanıza yardımcı olabilir.

4. İnsanlarınızı bulun, insanlarınızı tutun
Sosyal düzenleme ve sosyal farkındalık EI'nin nihai anahtarlarıdır.
Sosyal düzenleme, potansiyel müşterilerin duygularını fark ederek ve onlarla her etkileşimde uygun şekilde yanıt vererek müşteri tabanınızı bulmanıza yardımcı olabilir. Sosyal farkındalık, yaptığınız bağlantıların uzun ömürle nasıl ilişki kurduğuna dair farkındalığı koruyarak müşteri tabanınızı korumanıza yardımcı olabilir. 
Son aramalarınızda sosyal düzenleme kapasitenizi yansıtın. Bir sahayı reddettiler, ne hissettiklerini anlamaya çalışmak için kendi reddetme duygularının üstesinden geldin mi? Sosyal düzenleme, en azından mümkün olduğunca kendinizi karşı tarafa duygusal olarak yaklaştırarak, potansiyel müşterilerle bağlantı kurmanın anahtarıdır.
Sosyal düzenlemeyi kullanarak bir müşteri tabanı oluşturduktan sonra sosyal farkındalık daha önemli hale gelir. Sosyal farkındalık, sahip olduğunuz ilişkilerin ve gelecekte nasıl sürdürüleceğinin anlaşılmasıdır.
Müşterilerinizle, işlerine ya da yaşamlarına sürekli ilgi göstererek ilişki kurmayı düşünün. Onlara gelecekteki aramalara ve konuşmalara yol açabilecek açık uçlu sorular sorun. Sizinle ilgili daha az, onlarla ilgili daha fazla zaman geçirin ve gelecekte onlara nasıl yardımcı olabileceğinizi düşünün.

Son Not;
Kendi EI'nizi yansıtmak, duygusal dinamiklerin potansiyel ilişkileri nerede ve nasıl etkilediğine dair bir farkındalığa yol açabilir. EI uygulamak sizi çabalarınızı uzun süreli müşteri ilişkilerine genişleterek kısa vadeli üretkenlikten daha fazlasına yönlendirebilir.
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test