Reklam
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

[email protected]

Duygusal zekanın olumlu etkileri-1

12 Ekim 2020 - 07:35

Potansiyel müşterilerinizin teklifinizi reddettiği bir günün ardından masanızda oturuyorsunuz. Bir sonraki çağrıyı önemli hale nasıl getirebilirsiniz? Bu konuda size iyi haberlerim var. Son yıllarda yapılan araştırmalar duygusal zekanın (EI) iş dünyasında başarı için anahtar bir faktör olduğunu kanıtladı. Bu duruma satışların da dahil olduğunu söyleyebilirim.

Bu olay satışlarda, bir satış elemanının “alıcılarla etkileşimler sırasında kendi duygularının gücünü algılama, anlama ve etkili bir şekilde uygulama” yeteneği olarak tanımlanabilir. Başka bir deyişle, EI, alıcılarla daha kişisel bir düzeyde iyi bağlantı kurma yeteneğinizdir.

Bazı araştırmacılar aslında EI'nin işteki başarı için IQ'dan daha önemli olduğunu düşünmektedir. IQ'su 180 olan bir satış temsilcisi bile empati ve sezginin güçlerini anlamlı bir şekilde çağırmadan satış yapamaz. Peki iyi haber hangisi? IQ'dan farklı olarak, EI aslında öğretilebilir. Öğrenme, uygulama ve biraz sabır ile önemli ölçüde geliştirilebilir. Bunun altını lütfen çizin!

Peki EI'yi artırma çabaları satış rakamlarınızı ne kadar etkileyecektir?
Bir ilaç şirketi üzerinde yapılan satış araştırmalarına göre, EI'lerini ortalama yüzde 18 artıran satış temsilcilerinin, toplam satış gelirlerini ortalama yüzde 12 arttırdığı görülmüştür. Yüzde 12'lik bir artışın hem şimdi, hem de gelecekte sizin için neler yapabileceğini hayal edin!
Araştırmalar, EI'nin satışları fazlasıyla etkilediğini gösteriyor. Peki kendi satış çağrılarınızda nasıl daha fazla EI kullanabilirsiniz? Çok basit, EI beş bileşene ayrılabilir:

  • Motivasyon
  • Öz farkındalık
  • Kendini Düzenleme
  • Sosyal Bilinç
  • Sosyal Düzenleme
Aşağıda, daha fazla satış çağrısı başarısı için bireysel EI'nizi nasıl geliştirebileceğinize dair maddelere göz atalım;

1. Ruh halinize etkisine dikkat edin
Öz farkındalık düzeyiniz nasıl bir umudu algıladığınızı gerçekten etkileyebilir. Kendi duygularınızı ve potansiyel müşterilerinizin yanıtları üzerindeki etkilerini belirleyebiliyorsanız, potansiyel müşteri etkileşimleri ve bu etkileşimlerin sonuçları üzerinde daha fazla kontrole sahip olabilirsiniz. 
Son çağrınızı düşünmek için bir dakikanızı ayırın. Nasıl hissediyordun? Kafanda neler oluyordu? Kişisel endişeleriniz veya iş problemleriniz sizi zorladı mı? Hepimizin ruh halini her gün etkileyen stres faktörleri vardır. Bununla birlikte, sadece duygusal durumunuzu not etmek, duygularınızın bir çağrıyı nasıl (ve ne zaman) etkilediğini fark etmenize yardımcı olabilir.
Öz-farkındalığı daha da derinleştirmek için, potansiyel müşterinin duygularınıza nasıl tepki verdiğine dikkat edin. Son çağrınızda, sıcak ve davetkar mıydınız? Eğer öyleyse, karşı taraftan aldığınız cevap size ne hissettirdi? 
Tersi durumda, sıkılmış ve bunalmış hissediyorsan, karşı taraf aramayı bitirmek için acele etti mi? Veya endişeli görünüyorsanız, size kaygı ile mi tepki verdi? Hüsran, karışıklık ya da farklı bir duygu?
Duygularınız ve potansiyel müşterinizin duyguları arasında düşünmek farkındalığınızı artırabilir. Farkındalığınızı artırabilirseniz, bu önemli dinamiği kontrol etme çabalarınızı da artırabilirsiniz.

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test