Reklam
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

[email protected]

Basit alışkanlıkları terk edince mutluluk artar-1

10 Ağustos 2020 - 07:30

Hayatınıza nasıl biraz daha fazla mutluluk getirebilirsiniz? Mutlu olabilmek için birkaç şeyden vazgeçmeniz gerekebilir. Daha mutlu olmak için, çoğu insan hayatına bir şeyler eklemeye odaklanır. Peki bu doğru bir davranış mıdır?
Mutluluğun gerçek anahtarı aslında belirli bakış açılarını ve davranışları bırakmaktır. Bazı insanlar, geçici bir satın alma veya ekstra bir etkinlikle kendilerini maskeleyerek mutluluğu elde etmeye çalışırlar.
Nereden başlayacağınızı bilmek zordur. Bu haftaki yazım da, daha mutlu bir birey olmak için vazgeçmeniz gereken maddelerin neler olduğuna bir göz atalım.
1. Fazla Mesai Yok
Diyelim ki daha çok paraya ihtiyacın var. Belki patronunuza “hayır” demek istemezsiniz ya da işkoliksinizdir. Kesin sebep ne olursa olsun, mutluluğunuzu arttırmak istiyorsanız çalışmayı çok abartmamanız gerekir.
Yapılan bazı çalışmalar, sürekli olarak yapılan fazla mesainin zihinsel sağlığınızı olumsuz etkileyebileceğini bulmuştur. Aşırı çalışmak, depresyon ve kaygı geliştirmenize neden olabileceği için refahınızı incitir.
Ayrıca, hepimizin sağlıklı bir iş-yaşam dengesine ihtiyacı var. Dengeli bir yaşam bize yeniden şarj olma ve rahatlama şansı verir. Arkadaşlarımız ve ailemizle geçirdiğimiz zaman bile, işe neden olma eğiliminde olsalar da, rahatlamamıza yardımcı olur.
Unutmayın, yaşam işten çok daha fazlasıdır.
2. Olumsuz Konuşmak Yok
Yapılan çalışmalar, dakika da kendimize 300 ile 1000 arasında kelime söylediğimizi gösteriyor. Bu evrendeki en yıkıcı gücün kendimiz olabileceğinin oldukça iyi bir göstergesidir. İşler ters gittiğinde kendi kendine olumsuz konuşmak kolaydır. Ancak kendi kendine olumsuz konuşma, ruhunuzun yanı sıra sizi de yıkıcı bir şekilde tutabilir. Kendinize kötü şeyler söylemek, kelimenin tam anlamıyla mutlu olma şansını ortadan kaldırabilir.
Kasvetli bir şekilde kendi kendine konuşma alışkanlığında yürümek yerine, erkekler ve kadınların olumlu konuşma pratiği yapmaları ve olumlu şeyleri onaylamaları istenir.
Örneğin, iş yerinde stres altındaysanız, dışarıda bir yürüyüşe çıkın ve kendinize her şeyin yolunda olduğunu hatırlatın. Durumu ele alabileceğinizi bilinçaltınızla paylaşın, cesaretle en iyi benliğinizle konuşun.
3. Kontrol İhtiyacı Yok
Hayatınızın her yönünü kontrol etmeye çalışmaktan vazgeçmeye istekli olmalısınız. Her şeyin tam kontrolünü elinde tutmak anlaşılabilir. Kafamızın içindeki programlarımız tarafından tüketiliyor ve hatta başkalarının davranışlarını değiştirmeye çalışıyoruz.
Bazıları bizim elimizde olmayan şeyleri kontrol ederek öngörülebilirlik yaratmaya çalışır. Bu tür bir kontrol, hayatımızda kaygı ve kaosa dönüşen kontroldür. Bu zor bir şey ama herkesi ve her şeyi şu anda olduğu gibi kabul etmeniz gerekiyor. İnanın, böyle davrandığınız zaman hem siz çok daha mutlu olacaksınız, hem de etrafınızdaki herkes de daha mutlu olacak.
4. Başkalarını Suçlamak Yok
Suçlama durumu, kendi eylemleriniz ve sonuçları için sorumluluk almak yerine genellikle başka şeyleri günah keçisi yapma durumudur. Bunu bir düşünün. Parmağınızı birine veya başka bir şeye doğrultmak çok daha kolay öyle değil mi? Bunun yerine kendinize bir şans verin ve aynaya bakmaya başlayın.
Suçlama yapıcı değildir ve sonunda size yardımcı olmayacaktır. Bir soruna çözüm bulmak için enerjinizi suçlamaya değil, o soruna odaklayın.
5. Negatif İnsanlar Yok
Olumsuzluk bulaşıcıdır. Biz sosyal yaratıklarız ve kaçınılmaz olarak bize en yakın insanların alışkanlıklarını ve değerlerini benimseriz. Bu yüzden kendinizi pozitif, tutkulu, motive, destekleyici ve istekli insanlarla çevreleyin.
Etrafınızdakilerin olumsuz duygularını tamamen ortadan kaldırmak imkansızdır. Hepimiz kötü bir gün geçireceğiz, bu yüzden kronik şikayetçilerledaha az zaman harcamak önemlidir. Kendi duygusal sağlığınızı izleyin ve daha fazla farkında olun. An'da kalın.
6. FOMO Yok
Richard Branson bir keresinde, “fırsatlar otobüs gibidir, her zaman bir diğeri gelir!” der. 
Kaçırma korkusu (FOMO) tarafından sürekli sular altında kalan kişi siz misiniz? Her zaman kaçırmaktan korkuyorsanız mutluluğunuzu azaltırsınız. Ayrıca kendi hayatınıza kısa vadeli bir bakış açısı benimsemeniz gerekir. Branson, kaynaklarının ve zamanının sınırlı olduğunun farkında. Bu yüzden karşılaştığı her fırsatı dikkatle değerlendirir.
En azından koltuğunda otururken, çevresinde başka fırsatlar olduğunu bilir ve bu durum onu mutlu eder. Branson kendini suçlu ya da üzgün hissederek sınırlamaz.
7. Başkalarını Etkilemeye Çalışmak Yok
Olmadığınız bir şey gibi davranmak için çok çaba sarf etmeyi bırakın. Başkalarını kendin gibi mi yapmaya çalışıyorsun? Gerçekten kim olduğunuz için kendinizi sevmeniz önemlidir.
İyileşmeye çalışırken, yine de kendi en iyi arkadaşın olmayı deneyebilirsin. Kendi en iyi arkadaşın olmak nasıl bir şey? Kendine karşı kibar mısın? Kendinize yardım ediyor ve teşvik ediyor musunuz?
Maskeyi kaldır ve sadece kendin ol. Herkesin kötü benliğini gördüğünden emin olmak zorunda değilsin. Bir ton enerji tasarrufu yapacaksınız ve insanların daha fazla özgünlüğe çekildiğini hemen fark edeceksiniz.
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test