Reklam
Reklam
Reklam
Umut Tosunlar

Umut Tosunlar

umuttosunlar@gmail.com

Başarıya giden alışkanlıklar

20 Ocak 2020 - 07:39

Diyelim ki amacınız milyonlarca dolarlık bir şirket işletmek veya forma girmek olsun, alışkanlıklarınız başarınızı artırabilir veya bozabilir. Ne kadar yetenekli olursan ol, senin için çalışma alışkanlığının gücünden faydalanmadığın sürece, ihtiyacın olan momentumu yaratma ihtimalin yok.
Herkes, o gün yapmak istediğini takip edemediği için kendine kızgın hissetmek adına yatağa gitmenin nasıl bir şey olduğunu bilir. Peki ya istediğin her şeyi düşünmeden başarabilirsen? Alışkanlıklar sizin için neler yapabilir? İşte tüm hedeflerinize ulaşmak için disiplini ve tutarlılığı geliştirmenin yolları;
Günlük eylemlerinizin kendi içindeki vizyon ve derin tutkuya dayanması gerekir. En başarılı insanlar, içlerinde derin olan, başarıdan çok daha yüksek bir amaca sahiptirler.İlk önce ruhunuzun amacını tanımlamanız gerekir. Hedefinize neden ulaşmak istediğinizi açıkça anlayın, ardından her gün bu amaca yeniden bağlanın.
Çoğu insan, “oradan oraya nasıl giderim?” diye soruyor. Bunun yerine, kendine şunu sor: “zaten orada olsaydım, ne yapardım?” İstediğin yerde olduğun zaman, hangi inançlar, düşünceler, duygular ve eylemler yerinde olacak?
Doğru değillerse alışkanlıkları bütünleştiremezsiniz. O yüzden durun, bir dakika ayırın ve her gün nasıl görüneceğinizi netleştirin. Her gün saat kaçta uyanırsın? Kiminle vakit geçirirsin? Hangi rutinleri uygularsın? Tam ayrıntılarıyla bir yere yazın, sonra düşünmeye ve ona göre davranmaya başlayın. O zaman tek yapmanız gereken, realitenizin zaten olduğunuz kişiyi yakalamasına izin vermek. Orada olmanın tek yolu orada olmak!
Büyük şeylerden küçüklere kadar yaşamın her alanında o kişi olmak zorundasınız. Yaptığın her harekette duraklat ve kendine sor: “Burada bir sonraki seviye ne yapmalıyım?” Derinlerde, bu kişinin nasıl olacağını zaten biliyorsun. O kadar zor değil; sadece cesaret alır ve tekrar tekrar konfor bölgenizin dışına çıkmak durumunda kalırsınız.Yaşamın her alanında, iğneyi en çok hareket ettiren bir alışkanlık vardır. İşim için günlük blog yazısı mı yazıyorum? Bu yüzden, yazı bitinceye kadar kendime başka bir iş yapmama izin vermiyorum. Her gün böyle oluyor ve istisna yok, çünkü kural kuraldır. Bunu tekrar tekrar yapmak, işimi her şeyden daha çok değiştirdi. Kendinizi belirli bir alanda ilerletmek için yalnızca bir şeyi yapabilseydiniz, bu ne olurdu? Bilmediğini düşünüyorsan bile, aslında biliyorsun.
Önemli görevlerinizin kalanını tamamlamanın yanında, yine de yaşam için zamanınız olsun. Önceliklerinizi bilmeniz ve bunlara bağlı kalmanız gerekir. Önümüzdeki 6 ile 12 ay içinde yapmanız gereken büyük şeyleri belirleyerek başlayın. O zaman oraya gitmek için her ay, hafta ve gün ne yapmanız gerektiğini belirleyin. Her gün, bugün üç önemli işle değil, aslında neyin önemli olduğu konusunda kendinize dürüst olun ve o zaman önce bunları yapın.
Kendinizi hazır hissetmek veya motive olmak için beklemeyin. O her neyse hareket et. Sonunda, bunalmış, meşgul ya da yorgun hissettiğinizden bağımsız olarak iyi bir şey yaptığınızı göreceksiniz. Nereden başlayacağınızı bilmiyor olsanız bile enerjiniz için sorumluluk alın. Aksi halde, “Bugün anlamadım”, “Hayatım boyunca anlamadım” olur.
Başarılı olmak, iyi beslenmeyi, düzenli egzersiz yapmayı, meditasyon yapmayı ve yeterince dinlenmeyi gerektiren açık, odaklanmış ve sağlıklı bir zihin gerektirir. Kendine öncelik vermek için zamanın olmadığını söyleme. Bahaneleri kenara bırakmanın tam zamanı!
Sen başlangıç için bir rock yıldızısın, bunu kutlamayı unutma. Her yedi ardışık eylemden sonra kendiniz için iyi bir şey yapın. Alışkanlığın kendisi ödül oluncaya kadar, kendinize çabalamak için bir şeyler verin. Aksini takip etmiyorsanız sonuçlar yaratın. Örneğin, her gün yazmayı bitirinceye kadar duş alamayacağın bir kural olsun. Seni neyin motive edeceğini tanımla.
Her zaman sözünüzü kendinize sakladığınız unutulmaz bir kişisel politika edinin. Bir şey yapmak istemiyorsanız, kendinize bu kuralı hatırlatabilir ve devam edebilirsiniz. Ama yine de zaman zaman bir kavşağa geleceksin, yani kim olmayı seçeceksin? Kendinize bunu sorun. “Elimden gelenin en iyisini yapsaydım ne yapardım?” Sonradan nasıl hissetmek istediğine odaklan, bu eylemin genellikle seni enerjilendireceğini ve güçlendireceğini hatırla.Bazen direncin size ne dediğini anlamanız yararlı olur; örneğin, sabah 7'de antrenman yapmak yerine daha fazla uyumaya ihtiyacınız vardır. Erteleme size daha fazla netlik veya daha iyi bir yol verebilir. Ama genelde sadece bir şey yapman gerekir.
Aynı zamanda, dinlenme ya da yansıma için gerçekten zamana ihtiyacınız varsa, o zamanı alın. Ayrıca, sebepsiz yere duraklat tuşuna da basabilirsiniz. Gereksinim duyduğunuz şeyin ne zaman olduğu konusunda kendinize dürüst olun.Aynı anda sıfırdan 100’e gitmeyi denemeyin. Yavaş ve sakin olan yarışı kazanır. Ne kadar çok pratik yaparsanız, bu o kadar kolay olur. En önemli alışkanlık kendinize inanmaktır. Bu, gerçeğinize ve gerçekte önemli olana yeniden bağlanmak için günlük tutma, meditasyon yapma ve durgunluk içinde oturma gibi iç işleri gerektirir.
Yeni başladığınızda motivasyon fazladır. Ne kadar küçük olursa olsun hedefinize doğru ilerlemek için yapacak bir şeyler bulun. Unutma, her gün tekrarlamaya devam edersen, motivasyon seni bulur.
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test