Yeni propaganda alanı sosyal medya
Reklam
Timuçin Çelebi

Timuçin Çelebi

timucincelebi@gmail.com

Yeni propaganda alanı sosyal medya

07 Şubat 2019 - 06:11

Dünyada ve Türkiye’de teknolojinin gelişmesiyle, siyaset de eskisinden daha hızlı yapılır hale geldi. Bir siyasinin söylediği sözler, olumlu ya da tepkiyle karşılanan davranışları, anında sosyal medya üzerinden, televizyon kanallarından daha hızlı bir şekilde kitlelere ulaşabiliyor.

Hal böyle olunca, seçim çalışmaları için tercih edilen bir mecra haline geldi sosyal medya. İktidarda bulunan AK Parti de bu mecradan en fazla yararlanan parti konumunda şu anda.

Bunun son örneği, AK Parti İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Nihat Zeybekci için çekilen reklam filmi oldu. Zeybekci’nin basın ofisinden bildirildiğine göre film, sosyal medyaya verildikten kısa bir süre sonra büyük beğeni topladı, paylaşım rekoru kırdı, 24 saat gibi bir süre içinde 1 milyondan fazla kişi tarafından izlendi. Reklam filmi, aynı zamanda sinema salonlarında da dönmeye başlamış durumda.

‘Özgür kent İzmir’ vurgusu

Cumhuriyet Meydanı, Konak Meydanı, tarihi Kemeraltı Çarşısı, Kordon, Bostanlı gibi kentin simge alanları başta olmak üzere merkez ve dış ilçelerde gerçekleştirildiği belirtilen çekimlerin yaklaşık iki gün sürdüğü, filmde oyuncuların yanı sıra İzmirlilerin “doğal oyuncu” olarak katılımlarının sağlandığı da verilen bilgiler arasındaydı.


Filmi ben de 1000.001’inci (!) kişi olarak izledim.

Güneşin doğuşu ve İzmir’in aydınlanmasıyla başlayan filmde, Nihat Zeybekci bir de şiir okuyor. “Dağlarında çiçekler açan İzmirim/Ben sende güneşin doğuşunu sevdim/Ben senin hoşgörüne, saygına, deli gönlüne gönül verdim…” dizeleri başlayıp devam ediyor.

Filmde, İzmir’in kendine özgü, özgür ve Akdenizli yapısına vurgu yapılıyor. Sokaklarda müzik yapan ve paten kayan gençler, Karşıyaka ve Göztepe takımları tribünde (Maazallah, birinden biri olmasaydı kıyamet kopardı!) gösteriliyor. Zeybekci’nin daha çok bunları izler şekilde “amors”tan çekimleri yapılmış. Kentin Atatürkçü yanına vurgu için de Cumhuriyet Meydanı’ndaki Atatürk heykeline minnet dolu gözlerle bakan gençler kullanılmış. Çoğu kareye de bir türbanlı genç kız yerleştirilmiş. Subliminal mesaj da diyebilirsiniz kendi tabanına hoş görünme çabası da.

Kentin yaşam tarzına kesinlikle karışılmayacağını, amaçların İzmir’e çok daha fazla hizmet getirmek olduğunu sürekli vurguluyor Nihat Zeybekci. Kampanyaya erken başlamasının da avantajıyla her gün bir-iki sivil toplum örgütüyle görüşüyor, vatandaşlarla bir araya geliyor. Kutuplaştırıcı bir söylem yerine uzlaşmacı bir hitap şekli kullanmaya dikkat ediyor. CHP’nin adayı Tunç Soyer’in sahaya çıkmasıyla bu dil keskinleşir mi, kılıçlar çekilir mi onu da göreceğiz.

Siyasetin teknolojiyi ve sosyal medyayı keşfetmesiyle eskinin afişli, el ilanlı, bol gürültülü seçim kampanyaları giderek tarihe karışacak gibi görünüyor.

YORUMLAR

  • 0 Yorum