Reklam
Reklam
Reklam
H. Murat Ersöz

H. Murat Ersöz

[email protected]

Yılın otomobili Türkiye'de

07 Şubat 2021 - 07:30

2020 yılında B segmentinde yılın otomobili seçilen yeni Peugeot 208 nihayet üretiminden bir yıl sonra ülkemize gelmiş oldu. İzmir içinde iki Peugeot bayisine gittim ve araç için birisinde 45 kişi, diğerinde ise 67 kişi sıra beklemekteydi. Bayinin verdiği fiyatın üstüne 30-40 bin lira ekleyip malum siteye koyulan ilanlarda hayli fazla. Beklemek istemeyenler bu ilanlara da yönelebilir elbette ama şahsen ben tercih etmiyorum prensip olarak.

Yeni 208'i geçen yıl Fransa'da bizzat görmüştüm ve çok beğenmiştim dış tasarım olarak. Yeni 508'de başlatılan ön tamponda yer alan aslan dişi görünümlü sinyal ve gündüz ledi olarak kullanılan tasarım, 208'de bir de sarı renk ile buluşunca tam bir aslan imajı yakalanmış bence ve bu B sınıfı otomobili çok çekici yapmış diğer markalardaki rakiplerine göre.
Araç motor çeşidi olarak iki seçenekte girdi ülkemize. Bunlar 1.2 hacimli 3 silindirli 130 beygirlik puretech benzinli motor ve 1.5 dizel motor. Dizel fobili bir "Petrolhead" olarak elbette tercihim benzinli versiyon olacaktır şahsen benim. 130 beygirlik puretech motor üç silindirli olmasına rağmen sport modda oldukça atik ve ivmelenmesi hayli tatmin edici. Tabii ki, motorun bu gücünü tekerleğe aktaran çift kavramalı Japon harikası 8 ileri aisin marka şanzımana da hakkını vermeden geçemeyiz. Peugeot'un da bu segmentte bu kusursuz şanzımanı sunması son kullanıcı için hayli iyi bir fırsat bence.

2016 model makyajlı kasa bir Peugeot 208 GTI sahibi olarak yeni kasa 208'de en merakla beklediğim şey ise hiç şüphesiz yeni bir GTI görebilecek miyizdi. Son GTI versiyonlarında 3 model piyasaya süren Peugeot, hot hatch piyasasında 1.6 litre hacim bandında tüm rakiplerine fark atarak dünyada tek olarak 270 beygirlik gücü verebilmişti 308 GTI ve rcz r modellerinde. En azından yeni 508 de kullanılan, 225 beygir üretebilen motor ile yeni bir 208 GTI yaparlar mı bilemiyoruz fakat takip edebildiğim kadarı ile Fransa'da hükümetin revize ettiği emisyon yasalarına göre artık GTI modellerinin yerini çevre ile daha dost olan elektrikli modeller alacak gibi duruyor. İçten yanmalı fosil yakıtlı motorlar downsizing tekniği ile son demlerini yaşarken imkanı olan herkese B segmentinde bir hot hatch kullanmasını tavsiye ederim.

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
test