Reklam
Reklam
H. Murat Ersöz

H. Murat Ersöz

murat@yenibakis.com.tr

Uçan arabalar

22 Nisan 2020 - 07:06

Çok değil, en fazla 10 sene kadar önce bayilerden alınan sıfır arabalarda kontak çevrildiği an modeline göre en az yüzde 30-35 değer kaybederdi. Geride bıraktığımız iki yıllık süre zarfında tüm ezberler bozuldu ve yeni bir ikinci el otomobil piyasası oluştu desek yalan olmaz.
2018 yaz aylarında rahip krizi ile fırlayan dolar kurunun şok etkisi anında yansımadı otomobil piyasasına. 2019 yılının başına kadar sıfır araç tedariğinde stok sıkıntısı yaşanmaz iken, dolar ve euro kurlarının eski haline dönmemesi sebebiyle ithalatçı bayiler artık sınırlı sayıda sıfır otomobil sokmaya başladılar ülkeye.
 
Ne olduysa işte tam burada olmaya başladı bu piyasada. Genç nüfusun sürekli artmakta olduğu bir ülkede sürücü belgesi sahibi olan gençlerin ilk hayali araba almak oluyor haliyle. Sıfır arabaların fiyatlarının hayli artması malum kitleyi ikinci ele yönlendirdi elbette.
Altı ay kadar önce hiçbir ekstra güvenlik özelliği bulunmayan, boyasız-değişmemiş parçası bulunmayan on yaş civarı orta segment 4 kapı sedan otomobiller 20-30 bin liralara alıcı beklerken o alıcılar şimdi daha da hırpalanmış aynı araçlara 50-60 bin liralardan kapı açmaya başladılar.
''Ayağımı yerden kessin yeter'' kıstasına sahip olan müzelik otomobiller bile nerdeyse 1.5-2 yıllık asgari ücret maaş toplamına denk gelir oldu.
Tamda bu süreçte, korona virüsün tüm dünya gibi ülkemizide kıskacı altına aldığı bu zamanda insanlar toplu taşıma araçlarından çekindiklerinden dolayı hususi otomobilleri ile seyahat etmek için ''ayağı yerden kesen'' otomobillere talebi artırdılar ve fiyatlar tekrar yukarıya çıktı.
Dolar ve euro kuru yüksek, otomobile ihtiyaç var, genç nesil kademeli şekilde artarak geliyor mu evet. Peki nasıl giderilecek bu otomobil ihtiyacı halkın?
Orası muamma...
 
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum