Reklam
Reklam
Fatma İnan

Fatma İnan

fatmaainn@gmail.com

Sağlıklı uyku virüse kalkan

28 Mayıs 2020 - 06:54

Koronavirüs salgını sürecinde birçok alışkanlığımız ile birlikte uyku düzenimiz de değişti. Çalışanlar ya da işinden ayrılmak zorunda kalanlar, geceleri daha geç yatıp gündüzleri ise daha geç kalkar hale geldi. Bu durumun sağlıklı olmadığını belirten uzmanlar ise iyi bir uykunun koronavirüsle mücadelede çok önemli olduğunu dile getiriyor.
Temel görevi, vücudun biyolojik saatini koruyup ritmini ayarlamak olan melatonin hormonu, genellikle saat 23.00 ile 05.00 saatleri arasında salgılanıyor. Melatonin hormonunun, bağışıklık sistemini desteklediği özellikle de kansere karşı koruyucu etkisi olduğu dile getiriliyor. Bu nedenle en geç saat 12.00’de yatağa girmiş olmak gerekiyor.
Salgın günlerinde, stres ve kaygı seviyemizin artması, her gece sağlıklı bir uykuya dalmayı zorlaştırabiliyor. Uyku yoksunluğu, bağışıklık sistemini savunmasız hale getiriyor ve vücuttaki enfeksiyonriskini artırabiliyor. Uyku kalitemiz ise yaşadığımız stresi azaltarak, bizleri koronavirüsten koruyor.
İyi bir uyku için uzmanlar püf noktalarını şöyle sıralıyor:
*Evde çalışıyor olsanız bile belirli bir rutininiz olsun. Aynı saatte kalkın ve giyinin. Gündüz saatlerinde ise şekerleme yapmaktan kaçının.
*Günlük ezgersiz, özellikle uyku için önemli. Fiziksel efor, uykuya dalmayı zorlaştırabileceğinden, yatmadan birkaç saat önce egzersiz yapılmamalı.
*Pandemi ile ilgili haberleri sürekli izlemeyin. Ayrıca haberler, kafeine benzer bir etki yaratıyor ve bu nedenle yatmadan önce izlenmemeli.
* Uykudan önceki bir saat içinde kişinin TV izlememesi, telefonda olmaması, endişe yaratabilecek bir şeye maruz kalmaması öneriliyor.
 
 
 
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum