Diyetisyen Deniz Yılmaz

Diyetisyen Deniz Yılmaz


Emzirme döneminde beslenme önerileri

10 Mayıs 2021 - 03:23

Emzirme döneminde enerji ve besin ögelerinin ihtiyacı gebelik dönemine göre daha fazladır. Anne vücudundaki besin ögelerini dengede tutmak ve salgıladığı süt için gerekli olan enerji, protein, vitamin ve mineralleri alabilmek için yeterli ve dengeli beslenmelidir. Emzirme sırasında normal kalori ihtiyacınıza ek olarak 300-500 kalori daha fazla beslenmeniz yeterlidir. Bu ihtiyacı karşılamak üzere ek olarak, 1 su bardağı süt, bir yumurta veya 1 köfte kadar et, 1 ince dilim ekmek ve bir adet meyve eklemeniz yeterlidir.
-B vitamini tüketimi yeterli olmalıdır. Bunun için tam buğday, bulgur ve kuru baklagiller tercih edilebilir.
-B12 vitamini süt verimliliği için önemlidir. En iyi kaynağı ise, yağsız kırmızı et ve yumurtadır.
-Magnezyum ve çinko her kadın için yaşamın her döneminde önemlidir. En iyi kaynaklarından bazıları kırmızı et ile fındık ve bademdir
-Kalsiyumun yeterli alınması, annenin kemik sağlığı için önemlidir. Kadınlardaki osteoporoz riski unutulmamalıdır.
-Emzirme döneminde süt tüketmeye özen göstermeniz gerekir. Gaz yaparsa, laktozsuz sütleri tercih edilebilirsiniz. Probiyotik ve prebiyotikler de kullanılabilir.
-Tatlı yemek isterseniz, gaz yapmayacak şekilde sütlü tatlıları tercih edebilirsiniz.
-Folik asit gebelik döneminde olduğu kadar, emzirme döneminde de önemlidir. Yeşil yapraklı sebzeleri bol tüketmeye özen gösterin.
-Kompostolar şekersiz hazırlanabilir. Bunun için meyvelerin doğal şekeri yeterlidir.
-Her emzirme seansında bir bardak, yani 200-250 ml. su için. Sütün sık aralıklarla sağılmasının süt üretimini daha olumlu etkilediği bilinmektedir. Günde 2.5-3 litreye yakın sıvı almaya dikkat edin. 
Anne sütünü artıran besinler
Tahıl grubunda yer alan bulgur, kinoa ve karabuğday
Dereotu ve yeşil soğan gibi taze yeşillikler
Süt, peynir, yoğurt gibi kalsiyum kaynağı besinler
Rezene, anason ve ısırgan otu çayı
A vitamini ve flor kaynağı olan kuru hurma
Tahin helvası günde 1 kibrit kutusu olacak şekilde tüketilebilir
Günde ortalama 3-4 litre kadar sıvı tüketilmesi gerekir.
(Su, süt, ayran, kefir, taze meyve suları ve çorba tüketimi sıvı miktarı içerisinde yer alır)

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
    test