Reklam
Reklam
Reklam
Diyetisyen Deniz Yılmaz

Diyetisyen Deniz Yılmaz


Cildimiz nasıl beslenelim ister?

31 Ocak 2021 - 07:30

Cildimizin pürüzsüz, sağlıklı ve genç görünmesi için cildin iyi beslenmesi gerekir. Bu da sağlıklı bir kan dolaşımı ile mümkündür. Kan, cildimizin beslenmesi için gereken tüm mikro besinleri taşırken oluşan tüm zararlı maddeleri de uzaklaştırır.

Doğru beslenme ile hem sağlıklı bir bedene hem de sağlıklı bir cilde sahip olmak mümkün.

Sağlığınız için iyi beslenmeniz çok önemlidir. İyi beslenmek, yalnızca hastalıkları önlemek veya iyileşmelerine yardımcı olmakla kalmaz aynı zaman nasıl göründüğünüzü de etkiler. Cildiniz kolajen üretmek ve sizi bazı elementlerden korumak için farklı besin maddelerine ihtiyaç duyar.

Vitamin kaynakları

C, E, A ve B kompleks vitaminleri cilt sağlığınızın gelişimine yardımcı olabilir. C ve E vitamini: Yeni yapılan birçok dermolojik araştırma güneşe maruz kalmanın etkilerini vitaminlerin gücü ile tersine çevirebileceğini belirtmiştir.2002 yılında yayınlanan bir çalışmada güneş ışınlarından lokal olarak C ve E vitamini uygulaması ile fark edilir derecede düzelme sağlandığı belirtilmiştir. Turunçgiller, brokoli, karnabahar, yeşil yapraklı sebzeler C vitaminin zengin kaynaklarıdır. E vitamini alımı içinse bitkisel yağlar, fındık, badem, ayçekirdeği, zeytin iyi kaynakları oluşturur.

Genel olarak diyetimize eklememiz gereken besinler:

-Yumurta: B12 ve Biotin vitamini

- Süt ve süt ürünleri: Başta çinko olmak üzere zengin mineral içeriği sebebiyle sağlıklı cilt üzerinde etkilidir. Her gün ortalama 2-3 porsiyon süt ve ürünleri(yoğurt, ayran, cacık, kefir) tüketmeyi ihmal etmeyin. *Kefir: Probiyotik özellikli kefirde cilt dostu bakteriler bulunmaktadır. Cildi hem iç hem de dış yönden düzenler ve onarır.

-Kırmızı et: Çinko ve demir içeriğinden dolayı cilt sağlığını korumada ve geliştirmede etkilidir. Haftanın 1-2 günü kırmızı et tüketmeye özen gösterin.

- Balık: Omega 3 içeriğinden dolayı haftanın 1-2 günü mevsim balığı tüketmeye özen gösterin. Omega 3 yağ asitleri, cildin nemlenmesine katkı sağlar.

-Turuncu renkli meyve ve sebzeler (Havuç, kuru kayısı, balkabağı, hurma): Yüksek A vitamini içerikleri ile cilt dostu besinlerdir. Cildi ultraviyole ışınlarına karşı korur. Ayrıca kuvvetli antioksidanlara sahip olduğu için cildinizi kırıştırmaya sebep olacak serbest radikallerle de savaşır

- Zeytinyağı: Omega-9 kaynağı olan zeytinyağı cilt sağlığı üzerinde oldukça etkilidir. Özellikle yaşa bağlı cilt kırışıklığından korunmada etkilidir.

-Su: Cildin nem dengesinde büyük rol oynar. Vücut ağırlığımızın yüzde 60’ı sudur. Ancak bu miktar yaşımız ilerledikçe azalır ve ciltte kurumaya neden olur. Bunun sonucu olarak da cilt elastikiyetini kaybederek kırışıklıkların oluşumuna ve sarkmalara neden olur. Bu süreci bir miktar yavaşlatmak için bir gün içerisinde en az 2-2.5 litre su tüketmeye özen göstermelisiniz. Gece yatmadan önce ve sabah uyanınca da mutlaka bir bardak ılık su için. İçtiğiniz su hem gece boyunca vücut tarafından su ihtiyacının karşılanmasını sağlıyor hem de bağırsakları ve vücuttaki toksinleri temizleyerek cildin nem dengesini düzenler.

Yağlı

A vitamini bakımından zengin bir diyetle cildinizi yağlardan arındırıp daha duru bir görünüm elde edebilirsiniz. Bunun için yumurta sarısı, mango, havuç, kuru kayısı, ıspanak tüketmeniz yeterli olacak.

Sivilce

İltihabı yatıştıran meyve, sebze, fındık, ceviz, keten tohumu, yosun ve deniz mahsulleri tüketin

Kuru cilt

Eğer vejeteryan değilseniz et ve balık ürünlerine yönelerek somon, uskumru yemeyi tercih edin. Buna ek olarak ceviz, badem, yer fıstığı, avokado, yumurta diyetinizde mutlaka yer almalı.

Sağlıklı ve dengeli bir beslenmeyle daha genç ve ışıltılı görünen bir cilde kavuşabiliriz. Elbette bakım rutininize düzenli egzersizi, ölü hücrelerden arındırma ve derinlemesine temizleme gibi işlemleri de eklemelisiniz.

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere. Sağlık dolu günler dilerim.

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
    test