İstanbul'da, Üsküdar-Samandıra metro hattında meydana gelen arıza, 50 saatten fazla bir süredir çözülemiyor. M5 hattında pazartesi saat 06:00'dan itibaren başlayan arıza, yolcuları olumsuz etkilemeye devam ediyor. Duraklarda yaşanan yoğunluk, metroya binme ve iniş işlemlerini zorlaştırıyor ve yolcular sabah saatlerinde işe geç kalma endişesi yaşıyor.

Metro İstanbul ilk olarak arızanın nedenini 'teknik arıza' olarak açıklasa da daha sonra bunun 'zorunlu bakım çalışması' olduğunu belirtti. Dün yapılan yeni bir açıklamada ise arızanın, 'işletme saatleri dışında eğitim amaçlı kullanılan yolcusuz iki trenin teması'ndan kaynaklandığı ifade edildi.

Altunizade durağından metro hattına geçmek isteyenlere turnikelerden geçerken "Gideceğiniz yönün tam tersine gidin" uyarısı yapılıyor. Hattın bulunduğu kata inildiğinde ise yön tabelalarının önünde bekleyen görevliler megafonla yolcuları doğru yönlere yönlendiriyor. Ancak, duraktaki süreli ekran tabelalarının çalışmıyor olması yolcuların bilgi almasını zorlaştırıyor. Bunun yerine, megafonla dolaşan bir görevli seferlerin 15 dakika aralıklarla yapıldığını bildiriyor.

Metroyu beklemek istemeyenler için Üsküdar yönüne ücretsiz İETT otobüsleri seçenek olarak sunuluyor. Ancak, arızanın ne zaman giderileceği konusunda net bir bilgi verilmiyor ve yolcuların endişesi giderek artıyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ