Turizme bayram bereketi

Ramazan Bayramı’nda Ege ve İzmir’deki otellerin yüzde yüz doluluğa ulaşacağını söyleyen Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, İzmir’e yılsonuna kadar da yüzde 40’lık artışla, 1 milyon 400 bin turistin gelmesinin beklendiğini söyledi

Turizme bayram bereketi

Ramazan Bayramı’nda Ege ve İzmir’deki otellerin yüzde yüz doluluğa ulaşacağını söyleyen Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, İzmir’e yılsonuna kadar da yüzde 40’lık artışla, 1 milyon 400 bin turistin gelmesinin beklendiğini söyledi

Turizme bayram bereketi
14 Mayıs 2019 - 08:27

SERCAN ÖZİPEKÇİ (ÖZEL HABER)
Ramazan Bayramı tatilinin 9 güne çıkarılması iç turizmin canlanmasına neden olurken, Ege’nin gözde turizm merkezlerindeki otel doluluk oranları neredeyse şimdiden yüzde yüz doluluğa ulaştı. Dövizin, Türk Lirası karşısında sürekli değerini artırması ve fiyatlarının uygun olmasından dolayı yabancı turistin tatil tercihi ülkemiz olurken, Türkiye turist sayısında ve turizm gelirinde hedef büyüttü.
Bayramda ful çekecek
Türk turizminin tüm zamanların en iyi yılını geçirmeye aday olduğunu belirten Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, “İlk 3 ayda zaten rakamlar, geçen yıla göre artmaya başladı ve otel dolulukları özellikle bayram ve bayramdan sonra, okulların kapandığı sezona kadar ful geçecek gibi gözüküyor. Daha sonra ise iç pazarda bir düşüş olacak ama bu Şeker Bayramı ile beraber, Kurban Bayramı’nın sonuna kadarki geçen sürede yer bulmak çok zor olacak. Bu anlamda bu sene erken rezervasyonlar çok iyi gidiyor. Bayram fiyatları geçen yıla göre yükselmiş olmasına rağmen satışları çok iyi gidiyor. Hemen hemen yüzde 100 dolulukları yakalayan birçok tesis oldu. Bazı yerlerde boşluklar var ama bayrama kadar bunların da dolacağına eminiz. Bereketli bir yıl ve bereketli bir bayram geçiyor. Özellikle de bayramın 9 güne çıkartılmış olması ve bunun önceden açıklanmış olmasının da otellerdeki doluluğun artmasına ciddi etkisi oldu. İnanıyorum ki Şeker Bayramı’na geldiğinde son dakikacı ve misafirlerle beraber, yerli iç pazardaki misafirlerle beraber oteller Şeker Bayramı’nda ful olacaktır” dedi.



Hedef, 42 milyar dolar gelir

Bu sene iç pazarın cazibesini artıran sebeplerden birisinin de dövizdeki yükseliş olduğunu söyleyen İşler, “Döviz artınca Ege Adaları’na ve Avrupa’ya seyahat eden Türk misafir de bu kararlarından ve planlarından vazgeçti. Daha önce Euro düşüktü, vatandaş ‘Türkiye’de olacağıma gideyim oraya, hemen hemen aynı fiyata Adalar tatili yaparım, dönerken de ÖTV’nin düşük olan içkileri alırım, döner gelirim’ diyordu. Ama TL’nin, döviz karşısındaki değer kaybından dolayı aldığı pozisyon kıymetsizleşiyor ve değersizleşiyor. Bunun karşısında döviz arttıkça yerli misafir de yurt dışına seyahat etmekten çekiniyor. O da ilgi ve alakasını içeriye doğru çeviriyor. Bunun da bizde bir katma değer etkisi var. Türkiye genelinde bu sene hedeflediğimiz rakam, 42 milyar dolar civarı gelir, 50 milyon turist. Geçen sene 46 milyon turist geldi, bunun 6 milyonu yurt dışında yaşayan misafirler, 40 milyonu ise yurt dışından gelenlerdi. Bu sene ise bizim öngörümüz, 45 milyona yakın bir yabancı, 5-6 milyona yakında yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlardan oluşan bir potansiyel. Böylece 50 milyon turisti yakalayıp, tahmini olarak da bizim kafamızdaki rakam 42 milyar dolar gibi bir girdi olacak. Bu, Türk turizminin 2023 stratejisindeki hedeflerin 2019 yılından beri tutturulduğunun bir göstergesidir” şeklinde konuştu.
İzmir’e 1 milyon 400 bin turist
İzmir’e ise 2019 yılsonuna kadar takribi yüzde 35-40’lık bir artışla 1 milyon 300 bin-1 milyon 400 bin civarı bir turist geleceğini ifade eden İşler, “Bu da İzmir’in maalesef son 15 yıldan beri 1 milyon turist barajını aşamamanın getirmiş olduğu bir tutukluğun, bu yıl bir nebze de olsa aşılmasıdır. Ancak, bunun için daha fazla İzmir, turizmden fazla pay almak istiyorsa, en az nüfusu kadar, 5 milyon kadar pay almak istiyorsa, İzmir’e yatırım yapılması lazım, yatak sayısı düşük. Zaten 65 bin yatak var İzmir’de. Bunlar da dolduğu zaman 1 milyon 300-400 bin turist gelebiliyor, daha fazla gelemiyor. İzmir’in turizm pastasında pay alması için de yatak lazım, İzmir’e teşvik lazım, İzmir’e direkt uçuşlar lazım, İzmir’e turizme yönelik bir yerel yönetim anlayışı lazım. Geçtiğimiz 15 yılda Aziz bey tarım ağırlıklı bir yönetim yaptığı için turizm ihmal edildi ve maalesef kadük bırakıldı. Ancak Tunç beyin bir turizmcilik geçmişi olduğu için ve turizmi iyi bilmesinden dolayı Egeli turizmciler olarak çok umutluyuz ve geldiği ilk günden bu yana da turizmle ilgili yapmış olduğu ataklar bize umut veriyor. Zannediyorum ki Tunç beyle beraber, İzmir’deki turizm yatırımları daha çok artacaktır ve İzmir nüfusu kadar turist yakalama şansına sahip olacaktır” ifadelerini kullandı.

“Ege tercih ediliyor”

İç pazarın daha çok tercih ettiği yerleri sıralayan İşler, “Bunlar; Foça, Alaçatı, Çeşme, Seferihisar, Pamucak, Selçuk, Gümüldür tarafları, aşağıya doğru indiğiniz zaman Kuşadası, Didim ve Bodrum, Marmaris, Fethiye. Şu anda iç pazarın en çok tercih ettiği alan Ege. Bunun iki sebebi var, bir tanesi Antalya’da zaten şu tarihlerde dış pazarın taleplerinden dolayı oda sayısı az. İkincisi, Antalya’da gelen yerli misafir otele kapanıyor, iç pazardaki misafir ise otelin dışındaki yaşam tarzı olan şehrin atmosferini, gastronomisini ve onun verdiği yaşam tarzını yaşamak istiyor. Bu yüzden hem iklimin klimatik olması hem de yeşilliğin ve aynı zamanda floranın daha zengin oluşu, ot çeşitleriyle balık ve zeytinyağının bol oluşu, yani Ege mutfağının oluşu, gece 1’e, 2’ye kadar da İzmir ve çevresindeki ilçelerde yaşamın devam etmesinden dolayı, özellikle Alaçatı ve Çeşme’nin de popüler turizmin gözde eğlence merkezi olması gibi nedenlerden dolayı, iç pazardaki misafirlerin İzmir’i ve Ege’yi tercih ettiğini görüyoruz. Fethiye’den, yukarıda Assos’a kadar olan bu banda iç pazardan ciddi bir talep görüyoruz. Ege herkese hitap eden otel ve fiyat yelpazesiyle iç pazara daha cazip geliyor” dedi. 
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum