Siyasi partilerin seçim kampanyalarında reklam stratejileri, genellikle halkın algısını yönlendirmek ve destek kazanmak üzerine odaklanır. Medya araçlarının etkili kullanımı, bu stratejilerin merkezindedir. Dolayısıyla, hangi parti veya adayın en çok reklam verdiği, seçim sürecindeki rekabetin bir göstergesi olarak kabul edilir. Bu bağlamda, seçim kampanyalarında en çok reklam veren partiyi belirlemek üzere yapılan sorgulamaların sonuçlarına ışık tutacağız.

Seçim kampanyalarında en çok reklam veren parti hangisi oldu?

Yerel seçimlere az bir zaman kala, siyasi parti ve belediye başkanı adayları kampanyalarına hız kesmeden devam ediyor. Adaylar, sadece mitinglerle değil, sosyal medyayı da etkin bir şekilde kullanarak geniş kitlelere ulaşmayı hedefliyor. Özellikle Facebook ve Instagram gibi platformlarda reklam yayınlamak için ciddi bütçeler ayırıyorlar. 10 Haber'in raporuna göre, Medya ve İletişim Uzmanı Okan Yüksel, son 30 gün içinde siyasi partilerin kurumsal reklam harcamalarını Meta verileri üzerinden inceledi. Sosyal medya reklam harcamalarında açık ara önde olan parti, Facebook ve Instagram'da CHP oldu. En yüksek reklam harcaması yapan aday ise AKP'nin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı adayı Murat Kurum oldu.

Siyasi partilerin Facebook ve Instagram reklam harcamaları şu şekilde:

  • CHP: 15.010.158 TL
  • AKP: 2.134.214 TL
  • DEVA Partisi: 1.127.539 TL
  • Bağımsız Türkiye Partisi: 1.080.258 TL
  • Saadet Partisi: 442.905 TL

Adaylar arasındaki harcama sıralamasında ise Murat Kurum'un, Ekrem İmamoğlu'ndan 3 kat daha fazla para harcadığı ortaya çıktı.

  • Murat Kurum: 5.478.391 TL
  • Hakan Tütüncü: 2.438.249 TL
  • Ekrem İmamoğlu: 1.628.799 TL
  • Hamza Dağ: 1.417.569 TL
Kaynak: HABER MERKEZİ