Türkiye'nin yerli peynir markası Muratbey, küresel bir marka olma yolunda hızla ilerliyor. Avrupa'da tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine odaklanan Muratbey, özellikle Almanya'da pazar payını istikrarlı bir şekilde arttırıyor. Muratbey, Avrupa Birliği ülkelerine ihracat izni alan ilk markalardan biri olarak, 2018 yılından bu yana AB ülkelerine peynir ihracatını artırarak sürdürüyor.

Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, 2008 yılında yurt dışına açıldıklarını ve 60'a yakın ülkede marka tescili aldıklarını belirtiyor. Erol, "Avrupa Birliği ve Ortadoğu ülkeleri, ABD ve Türk Cumhuriyetleri ağırlıklı olmak üzere 5 kıtaya ihracat yapıyoruz. 300’ü aşkın ürün çeşidimizle tüm dünyayı sağlıklı, inovatif, kaliteli ve leziz peynirlerle buluşturmayı hedefliyoruz. Türkiye'den Almanya, Fransa, İngiltere, Belçika, Danimarka, Avusturya ve Hollanda başta olmak üzere AB ülkelerine sürekli yükselen bir grafikle peynir ihraç ediyoruz" diyor.

Muratbey, özel peynir ihracatının büyük bölümünü tek başına gerçekleştiriyor. Necmi Erol, "Peynir ülkeleri olarak bilinen Almanya, Hollanda gibi ülkelerde Türk peynirlerinin ilgi görmesi bizi de son derece gururlandırıyor. Almanya'ya yapılan özel peynir ihracatının büyük bölümünü tek başına yapmamız, bu pazarda ne denli başarılı olduğumuzun en belirgin kanıtıdır" şeklinde konuşuyor.

Muratbey'in Avrupa pazarındaki başarısının artan bir şekilde tanındığını belirten Necmi Erol, son dönemde yapılan tanıtım faaliyetleriyle ürünlere olan ilginin arttığını ifade ediyor. Almanya'da perakende kanalının yanı sıra online kanalda da ürünlerin giderek artan bir ilgi gördüğünü belirten Erol, Berlin'deki tramvaylarda başlatılan reklam çalışmalarına da değiniyor ve bu tür çalışmaların diğer Alman şehirlerinde de devam edeceğini söylüyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ