Sağlık hizmetlerine erişimde önemli bir role sahip olan MHRS, kullanıcılar arasında sıkça gündeme geliyor. Son dönemde dolaşan haberler ise sistemde yapılacak olan muhtemel düzenlemeleri işaret ediyor. Özellikle iptal edilen randevuların ardından yaşanan sıkıntılar, sağlık bakanlığının yeni bir çözüm üzerinde çalıştığına dair işaretler taşıyor. Peki, MHRS kullanıcıları için beklenen bu düzenleme ne anlama geliyor? İptal edilen randevulara yönelik çözüm yolu neler olabilir? İşte detaylar...

MHRS'ye yeni düzenleme mi geliyor?

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, sosyal medya hesabından yaptığı duyuruda, Bakanlık yetkilileri ve hastane yöneticileri ile gerçekleştirdikleri toplantılarda Merkezi Hekim Randevu Sistemi'ndeki (MHRS) aksaklıkları detaylı bir şekilde ele aldıklarını belirtti.

Bakan Koca, yapılan toplantılarda MHRS'deki sorunları ana nedenleriyle tartıştıklarını ifade ederek, "Randevu almakta yaşanan zorlukları çözmek için yürüttüğümüz çabalar neticesinde önemli ilerlemeler kaydettik. Yakın zamanda tedbirleri adım adım uygulayarak randevu sıkıntısını kalıcı olarak çözeceğiz. Hem vatandaşlarımızı hem de sağlık çalışanlarımızı memnun edecek bir çözüm bulduk. İptal edilmeyen randevuların neden olduğu boş vakitleri diğer vatandaşlarımızın kullanımına açacağız" dedi.

İptal edilen randevulara ne olacak?

Bu bağlamda, randevusuna katılamayacağını bildirmeyen vatandaşların, ilk ihlalde 15 gün içinde aynı branştan randevu alamayacaklarını açıklayan Bakan Koca, aynı şekilde ikinci ihlalde ise 15 gün içinde tüm branşlardan randevu alamayacaklarını belirtti. Ayrıca, son dakika iptallerinden kaynaklı boş vakitlerin önüne geçmek için randevu iptal süresini, en geç bir önceki gün saat 23.59'a kadar sınırlandırdıklarını dile getirdi. İptal edilen randevuların yerine, muayene saatinden 1 saat öncesine kadar yeni randevu verileceğini vurgulayan Bakan Koca, böylelikle daha fazla hastanın randevu almasını ve kapasitenin daha etkin kullanılmasını sağlayacaklarını ifade etti.

Kaynak: HABER MERKEZİ