Diyarbakır'da bir veli, lisede öğrenim gören çocuğunun 40’ar dakikalık iki dersin birleşmesiyle oluşan 80 dakikalık blok dersten olumsuz etkilendiği gerekçesiyle Kamu Denetçiliği Kurumu’na (KDK) başvuruda bulundu. Velinin bu başvurusu sonucunda, KDK, blok ders uygulamasına son verilmesi yönünde Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyarbakır Valiliği’ne tavsiye kararı verdi. Bu kararın gerekçesinde, blok derslerin ortaöğretim kurumlarında öğrenci merkezli aktif öğrenme anlayışının uygulanmasını zorlaştırdığı belirtildi.

KDK'nın incelemesi sonucunda, Diyarbakır'daki bir lisede öğrenim gören bir öğrencinin velisi, 40’ar dakikalık iki ders arasında 15 dakika teneffüs yerine, 80 dakika blok ders, ardından 15 dakika teneffüs uygulamasının öğrencileri olumsuz etkilediğini ifade ederek, uygulamaya son verilmesi adına girişimlerde bulunduğunu belirtti. Ancak talebinin ilgili makamlarca karşılanmaması üzerine veli, blok ders uygulamasının öğrenci odaklı olmadığını ve son verilmesi gerektiğini savunarak KDK’ya başvurdu.

KDK'nın kararı, blok ders uygulamasına son verilmesi ve öğrenci merkezli bir programa geçilmesi yönünde Milli Eğitim Bakanlığı ile Diyarbakır Valiliği’ne tavsiye kararı verdi. Kararda, blok derslerin ortaöğretim kurumlarında öğrenci merkezli aktif öğrenme anlayışının uygulanmasını zorlaştırdığı vurgulanarak, eğitim ve öğretimin öğrenci odaklı bakış açısıyla sürdürülmesi gerektiği vurgulandı. Ayrıca, blok ders uygulamasının istisnai niteliği aşılarak sürekli hale getirilmesinin ve başvuranın talebinin idare tarafından reddedilmesinin hukuka aykırı olduğu belirtildi.

Kaynak: Haber Merkezi