Reklam

Koronavirüs, oyuncak sektörünü de vurdu

Koronavirüs salgını nedeniyle oyuncak ve kırtasiye sektöründe işlerin yüzde 80 azaldığını belirten İZTO Meclis Üyesi Adil Özyiğit, özellikle Çin menşeili oyuncakların sağlığı tehdit etiği endişelerinin yersiz olduğunu, gümrükte oyuncaklara uygulanan testlerin gıda ürünlerine dahi uygulanmadığını söyledi

Koronavirüs, oyuncak sektörünü de vurdu
25 Mart 2020 - 12:00

KENAN YEŞİL-ÖZEL HABER

Neredeyse tüm dünyayı kasıp kavuran, Türkiye’de de etkisini her geçen gün artıran koronavirüs salgınının çıkış noktası Çin olunca, ürünlerin menşeinin yüzde 90’ı Çin olan oyuncak sektörü de bu durumdan olumsuz etkilendi. Vatandaşların çocuklarını Çin malı oyuncaklardan uzak tutma düşüncesine, bir de koronavirüs endişesi nedeniyle dışarı çıkmayıp, alışveriş yapmamaları eklenince, oyuncak satan firmaların işleri neredeyse durma noktasına geldi.

“İşler yüzde 80 azaldı”

İnsanların koronavirüs salgını nedeniyle sokağa çıkmaması ve çocuklarını izole etmesi nedeniyle, oyuncak ve kırtasiye sektöründe işlerin yüzde 80 oranında olumsuz etkilendiğini söyleyen İZTO Yönetim Kurulu Üyesi ve Özyiğit Oyuncak markasının sahibi Adil Özyiğit, bu derece bir izolasyonu doğru bulmadığını söyledi. Ortalığa ciddi bir korku salındığını ve en büyük sıkıntının da bilgi kirliliği olduğunu dile getiren Özyiğit, “Türkiye’de ölenlerin tamamının ortak özellikler sadece yaşlı olmaları değil, kronik rahatsız olmaları. Burada izole olması gereken kişiler kronik rahatsızlığı olanlar. Şu virüsü herkes geçirecek. Bu da çok da kötü bir şey değil. İnsanın bağışıklık sistemi için de bu virüsle baş edebilmemiz önemli. İnsanların bağışıklık sistemini nasıl güçlendirirler buna bakmaları lazım. Ama çok büyük bir bilgi kirliliği var. Tabi ki yaşlılarımızı, kronik rahatsızlığı olanları koruyacağız ama bu drece izolasyon bana göre doğru değil” dedi.


“Gıdada böyle testler yok”

Oyuncakların Çin malı olması ve sağlığı tehdit ettiği ile ilgili de bilgi eksikliği olduğunu ifade eden Özyiğit, “Virüsün kuru zeminde yaşam süresi belli. Mal yurt dışından bize 30 günde geliyor. Mal gemiyle, konteynerle geliyor. Bu mal geldikten sonra da Türkiye’de teste giriyor. Bu testler her şeyi kapsıyor. Test süresi boyunca bir 30 gün de gümrükte geçiyor. Yani bizim bir malın ithalatını yapıp, depomuza koymamız minimum söylüyorum, Çin’den çıktıktan sonra 70 günü buluyor. Sadece virüs olarak değil, şu an oyuncakta uygulanan testler gıdada uygulanmıyor. Sadece virüs için değil, hiçbir şey için oyuncakta sıkıntı yok. Bu oyuncakların tamamı, boya, plastik, elektronik, ses, ışık gibi testlerin hepsinden geçiyor. Üzerinde mikrop var mı yok mu bu testlerin tamamından daha önce de geçiyordu zaten oyuncak sektörü. Bu yeni bir şey değil. Oyuncağa uygulanan testler, bugün gıda maddesine uygulanmıyor. 70 günden önce de bir ürünü depoya koyamıyoruz” şeklinde konuştu.

“İnternet güvenli değil”

Koronavirüs nedeniyle birebir alışveriş azalınca, internet satışları gündeme geldi. İnternetten oyuncak satışlarının olduğunu fakat sağlık açısından çok da güvenli olmadığını belirten Özyiğit, “Bildiğiniz oyuncakçılardan alışveriş yapmanız lazım. Sağlık anlamında çok güvenli bir alışveriş yeri değil internet ortamı. İnsanların bildiği yerlerden alışveriş yapmaları çok daha güvenli. Ortalıktaki bilgi kirliliği ortadan kalkarsa, nisan ayının ortalarından itibaren işler düzelir diye düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

“Toplantı var, sonuç yok”

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in de sürekli dile getirdiği Kemeraltı’nın dönüşümü konusunda çok büyük hayal kırıklığı yaşadıklarını ifade eden Özyiğit, “Çok güzel toplantılar yapıyoruz ama iş eyleme dönüşünce maalesef ortada bir şey yok. Burada bir bütün halinde Kemeraltı’nı ele almak lazım. Bütünlük nedir? Kadifekale, Agora, Kemeraltı… Kemeraltı’nı ticari potansiyeliyle, Kemeraltı’nı ibadet yerleriyle, inanç turizmiyle, tarihi mekanlarıyla, gastronomiyle ele almak gerekiyor. Ama maalesef çok keyifli, eğlenceli toplantılar yapıyoruz ama sonuca gelince ortada hiçbir şey yok” dedi. 

Reklam

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum