Reklam
Reklam

İnternetten kozmetik alışverişi mağdur etti

İzmir’de yaşayan Fulya Pınar (34) ve ablası Funda Aksan (50) bir e-ticaret sitesinden aldıkları kozmetik ürün ile hayatlarının şokunu yaşadı. Kozmetik ürünün 2014 yılında üretildiği ve son kullanma tarihinin 2017 yılına ait olduğunu savunan Fulya Pınar, ürünleri iade edeceklerini ve iadede bir problem olması halinde hukuki yollara başvuracağını söyledi

İnternetten kozmetik alışverişi mağdur etti
30 Haziran 2020 - 07:30 - Güncelleme: 30 Haziran 2020 - 11:34
Reklam

KENAN YEŞİL-ÖZEL HABER

Bir e-ticaret sitesi üzerinden kozmetik ürün siparişi veren İzmirli Fulya Pınar(34) ve ablası Funda Aksan (50) hayatlarının şokunu yaşadı. Kırışıklıkları ve çatlakları azaltan bir kozmetik ürünü, internet üzerinden siparişi veren İzmirli iki kız kardeş, kutusu içinde olması gereken ürünlerin kutusundan çıkartılmış bir şekilde ellerine ulaştığında ilk şoku yaşarken, ikinci şoku ise ürünü kullandıklarında yaşadılar.
Kozmetik ürünü açtıklarında renginde bir tuhaflık olduğunu fark etmelerini rağmen ürünü kullanmalarının ardından yüzlerinde kızarıklık oluştu. Son kullanma tarihinin yazmadığı ürünü araştırmak için kollarını sıvayan Fulya Pınar, karşılaştığı sonuçlarla üçüncü şoku yaşadı. Aldıkları ürünün üretim tarihinin 2014 yılına ait ve son kullanım tarihinin ise 2017 yılı olduğunu öğrenmesinin ardından ürünün iadesi için harekete geçen Fulya Pınar, iadede bir problem çıkarmaları halinde hukuki yollara başvuracağını söyledi.

(Fulya Pınar)

Kızarıklar oluştu

Ablası ile birlikte e-ticaret sitesi üzerinden kozmetik ürünü aldıklarını ancak ürünün doğal halinden çok farklı bir şekilde kendilerine ulaştığını belirten Fulya Pınar, “Ürünün hiçbir yerinde son kullanma tarihi yazmıyordu. Serumu kullanmak için açtım. Ürünün kremsi bir dokusu olması gerekirken içinden yağ aktı. Ben kullanmak istemedim. Ablamın kargosu daha önce geldiği için o alır almaz kullanmaya başlamış. Yüzü botokslu gibi oldu ve şişti. İlk olarak cildinin hassas olduğunu düşündük daha sonra kızarıklar boynuna kadar indi.
Hem kutusu yok, hem formu bozuk hem de ablamda da böyle bir şeye neden olunca satıcı firmaya mesaj attım. Onlar geri dönüş yaptı. Ürünün uzun süre beklediği için çökme yaptığını söylediler. Ben daha öncede farklı kremler kullandım. Çökme yapması için çok uzun süre beklemesi gerekiyor. Çalkalayın dediler. Çalkaladım ama yine karışmadı” dedi.

3 yıl önce bitmiş

Ürünü araştırmak için kolları sıvayan Fulya Pınar, karşılaştığı sonuçla dünyası başına yıkıldı. Ürünün 2014’de üretildiği, son kullanma tarihinin ise 2017 yılı olduğu bilgisine ulaşınca, hemen ürünü iade etmek için harekete geçti. Yaşadıkları mağduriyeti dile getiren Fulya Pınar, şöyle konuştu: “Olanlardan sonra ürünü araştırmaya karar verdim. Bu ürünlerin altında seri numaraları, barkotları oluyor. İnternet üzerinde iki tane web sitesi var. Bu ürünlerin ne zaman üretildiğini, raf ömrünün ne kadar olduğu gibi bilgilere ulaşılabiliyor. Oraya bu seri numaralarını yazdığımda karşıma çıkan sonuçlardan şoke oldum. Üretim yılının 2014 olduğunu ve son kullanma tarihinin ise 2017 yılı olduğunu gördüm. Biz 2020 yılı yaşıyoruz. Ablamın aldığı üründe de aynı durum var. İade etmek için başvuru yaptım. İade talebiniz işleme alınmıştır diye bir geri dönüş oldu. Daha sonra ürünün kullanıcıların yorumları var mı diye baktım. Ürün satışı kaldırılmıştır yazısını gördüm. Araştırma yapmadan önce bende biraz sürmüştüm. Gördüğüm sonuçlar sonrasında hemen yüzümü temizledim. Ama sabah uyandığımda yüzümün biraz şiştiğini fark ettim. Doktora gidip hemen rapor alacağım. Eğer iadeler yapılmaz ve problem yaratacak olurlarsa hukuki yollara başvuracağım. Kozmetik ürünlerin çok iyi kontrol edilmesi gerekiyor. Ürünleri elden çıkarmak için yaptıklarını düşünüyorum. Çünkü internet sitesinde kutulu olarak fotoğrafları vardı. Ama bize gelen ürünler kutusuzdu. Kutusuz geleceğini hiç düşünmedim. Satıcı başarı puanına baktım yüzde yüz başarılı. Ona güvenerek hareket ettim.”


Tazminat davası açabilir

Konuyla ilgili tüketici hakları konusunda bilgiler veren Tüketici Koruma Derneği (TÜKODER) İzmir Şubesi Başkanı Cevdet Uçan, üründen kaynaklı mağduriyeti destekleyecek doktor raporu ile tazminat davasında bulunulabileceğini dile getirdi.


İki taraflı hata

Kozmetik ürünlerin kullanımında son kullanma tarihinin çok önemli olduğuna dikkat çeken Dermatolog Doç. Dr. Bengü Gerçeker Türk ise kozmetiklerin kullanım süresinin 6 ay ila 1 yıl arasında olduğunu belirterek, “Kozmetiklerin kullanım süresi 6 ay ila 1 yıl arasındandır. Bunlar küçücük bir uyarı işareti ile ambalajın arkasında belirtilir. Bu belirtilmek zorundadır. Sonuç olarak bunlar kimyasallardır. Bunların stabilite süresi vardır. Bu süre aşıldığında ya etkinlikleri azalır ya da yan etkiye neden olabilir. Burada tüketici de hatalı. Ürünü kontrol etmeli. Son kullanma tarihi yazmıyorsa hemen geri göndermeli. Son kullanma tarihi geçmiş bir ürün satılmamalı. Böyle hatalar karşımıza çıkabiliyor. Burada alıcı da o ürünü almamalı. Burada iki taraflı bir hata var”  şeklinde konuştu.
 

 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Reklam