Google, arama algoritmalarını geliştirmeye devam ederek kullanıcılarına daha etkileşimli bir deneyim sunmayı hedefliyor. Bu çabaların bir ürünü olarak karşımıza çıkan "Circle to Search" özelliği, kullanıcıların merakını cezbetmeyi başarıyor. Ancak, bu yeni özellik hakkında detaylı bilgiye sahip olmayan birçok kişi, Google Circle to Search özelliği nedir sorusunun yanıtlarını araştırıyor. İşte bu yazıda, Google'ın Circle to Search özelliğini açıklamak ve kullanıcıların kafasındaki soru işaretlerini gidermek için tüm detayları ele alacağız.

Google Circle to Search özelliği nedir?

Google, son dönemde tanıttığı "Circle to Search" adlı yeni arama deneyimi ile kullanıcılara daha etkileşimli bir arama imkanı sunuyor. Bu özellik, merak edilen konuları telefon ekranında daire içine alarak arama yapma olanağı tanıyor. Google Lens'e benzer bir yapıya sahip olan Circle to Search, kullanıcıların Google uygulamasını açma zorunluluğunu ortadan kaldırarak herhangi bir ekranda veya uygulamada arama yapabilme kolaylığı sağlıyor.

Üç düğmeli navigasyon kullananlar için ana ekran düğmesine basma veya hareketle navigasyon kullananlar için navigasyon çubuğuna uzun basma, Circle to Search özelliğine hızlı bir erişim sağlıyor. Kullanıcı, bu özellikle o an kullandığı uygulamanın veya ekranın üstünde beliren bir daire içine metinlerden görüntülere kadar çeşitli içerikleri alabilir, vurgulayabilir veya dokunabilir.

İlk etapta, bu özellik öncelikle Samsung'un yeni Galaxy S24 serisi ve Google'ın Pixel 8 ve 8 Pro gibi beş telefonda kullanıma sunulacak. Daha sonra, Circle to Search'in diğer "premium" Android telefonlara yayılması bekleniyor. Kullanıcılar için uygulamalar arası geçiş zahmetini ortadan kaldırarak arama sürecini kolaylaştıran Circle to Search, aynı zamanda çoklu arama özelliğine yönelik bir güncelleme olarak da değerlendirilebilir.

Güncellenmiş çoklu arama özelliği şu anda sadece ABD'deki kullanıcılara açık olabilir, ancak bugünden itibaren tüm Android ve iOS cihazlarında Google uygulamasında kullanılabilir durumda olacak. Circle to Search, kullanıcıların görsel arama deneyimini daha da zenginleştirmelerine imkan tanıyan karmaşık sorular ekleyerek dikkat çekiyor. Bu yeni arama deneyimi, yapay zeka özellikleriyle dikkat çeken rakip Microsoft Bing ile rekabeti daha da şiddetlendirebilir.
 

Kaynak: Haber Merkezi