Moda dünyasında hızla değişen trendler, kullanıcıların dikkatini çekiyor ve bu değişimler arasında belki de en çarpıcı olanı "Fast Fashion" akımı. Ancak, bu terim ne anlama geliyor ve en önemlisi, hangi markalar bu trendin öncüleri konumunda? Kullanıcılar, bu soruların cevaplarını arıyorlar. İşte, hızlı moda trendinin ne olduğu ve en tanınmış markalarının merak uyandıran hikayeleri...

Fast Fashion (Hızlı moda) akımı nedir?

Hazır giyim sektörü, global hızlı moda trendinin etkisi altında. Hızlı moda, en yeni ve trend ürünleri uygun fiyatlarla tüketicilere sunarak alışveriş deneyimini heyecan verici hale getiriyor. Türkiye'nin de içinde bulunduğu dünya, bu akımdan oldukça etkilenmiş durumda. Hazır giyim pazarı, yabancı hızlı moda perakendecilerinin hüküm sürdüğü bir alana dönüşmüş durumda.

En ünlü hızlı moda markaları hangileri?

Avrupa'nın dev moda firmalarından Marks & Spencer bile, H&M, GAP ve Zara gibi yabancı hızlı moda zincirlerine pazar payını kaptırmaya devam ediyor. Mintel'in son araştırmasına göre, 2002'deki rakamlara göre Avrupa'nın en büyük hazır giyim şirketleri şu şekilde sıralanıyor:

  • Marks & Spencer: 5,9 milyar Avro
  • C&A: 4,9 milyar Avro (%5 düşüş)
  • H&M: 4,7 milyar Avro (%91 artış)
  • Zara: 3,2 milyar Avro (%146 artış)
  • Mango: 950 milyon Avro (%103 artış)

1998-2002 arasında en hızlı büyüyen moda firması ise İspanyol Zara oldu (%146 artış), bunu İspanyol Mango (%103 artış) ve İsveçli H&M (%91 artış) izledi. Diğer yandan, M&S ve C&A pek çok Avrupa ülkesinden çekildi ve C&A %5 küçüldü.

Günümüzde başarılı olan firmalar, müşterilerin nabzını tutarak doğru ürünü, doğru zamanda ve doğru fiyatta sunabilenlerdir. Müşterilerin bilinçlenmesiyle birlikte, onları tatmin etmek daha da zorlaşıyor. Artık tüketiciler, daha yüksek kalite ve daha fazla performans bekliyorlar. Moda ürünlerinde çeşitlilik arayışı ise üreticileri ve perakendecileri, sipariş miktarlarını azaltmaya ve çeşitliliği artırmaya yöneltiyor.

Kaynak: Haber Merkezi