Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Demir Yolları Haftası kapsamında yaptığı açıklamalarda, Türkiye'nin demir yolu alanındaki hedefleri ve projelerini ayrıntılarıyla paylaştı. Türkiye’nin stratejik konumunu daha etkin kullanarak demir yollarında bölgesel lider olma vizyonuyla hareket ettiklerini belirten Uraloğlu, bu hedefe ulaşmak için iki ana politika üzerinde durduklarını ifade etti. Bu politikaların "Demir Yolu Ağı Geliştirme Politikası" ve "Demir Yolu Yolcu ve Yük Taşımacılığı Hizmetleri Geliştirme Politikası" başlıkları altında toplandığını söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İzmir-Ankara hızlı tren hattı ile ilgili yaptığı açıklamada, hattın yaklaşık 508 kilometre uzunluğunda olacağını ve 2027 yılının başlarında tamamlanmasının planlandığını belirtti. Hattın tamamlanmasıyla İzmir-Ankara arasındaki yolculuğun 3,5 saate ineceğini vurgulayan Uraloğlu, bu projenin, Türkiye’nin demir yolu ulaşımında büyük bir adım olacağını ifade etti.
İzmir-Ankara 3,5 saatte gidilecek
Uraloğlu, "Bu proje Marmaray ve Avrasya'dan sonra Boğaz'ın altından geçecek üçüncü tünel olacak. Bu projeyle günde 6,5 milyon vatandaşımızın kullanacağı 11 farklı raylı sistem hattını birbirine bağlayarak şehrin ulaşımını sağlayacağız. Projenin 2025'te yüzde 25'ini ve 2028'de de tamamını bitirmeyi planlıyoruz. Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Projesi 2034'te tamamlanacak. Ankara-İzmir hızlı tren hattı yaklaşık 508 kilometre uzunluğunda olacak. 2027'nin başlarında İzmir'i bitirmeyi planlıyoruz. Hattımız bittiğinde İzmir-Ankara 3,5 saatte gidilecek. Öte yandan Gebze Yavuz Sultan Selim Köprüsü-Çatalca Demir yolu Projesi'nin ihale süreci devam ediyor. Kalkınma Yolu için hayata geçirilecek kesintisiz demir yolu ağı çalışmaları da sürüyor. Şırnak Ovaköy'den Edirne'ye kadar kesintisiz demir yolu ile yük taşınacak. Bu hattın 439 kilometresi aktif hizmet verirken, 928 kilometresinin yapım aşaması sürüyor ve 727 kilometresi ihale aşamasında. Ülkemizin kalkınması için ulaşımın tüm modlarında yatırım yaparken demir yolu yatırımlarını önceliklendireceğiz. Bu kapsamda 2025-2027 Orta Vadeli Program'da demir yolu projelerinin tamamlanması hedefini koyduk. Yatırımlarımız ve bütünleşik kalkınma yaklaşımıyla bölgesel endüstrilerin liman ve demir yolu bağlantıları üretim ve yük merkezlerini uluslararası pazarlara erişimle güçlendirileceğiz. Demir yollarında planlanan çalışmalar tamamlandıkça Türkiye'nin demir yolu sektöründe uluslararası ve bölgesel çapta önemi artacak. Avrupa ile Asya arasındaki yaklaşık 75 milyar dolarlık taşımacılık hacminden çok daha büyük bir pay alacak olan Türkiye, yapılan yatırımlarla demir yolu taşımacılığının kalbi durumuna gelecek." dedi. Ayrıca, projeyle ilgili çalışmaların hızla devam ettiğini ve hattın tamamlanmasıyla İzmir ile Ankara arasındaki ulaşımda yeni bir dönemin başlayacağını sözlerine ekledi.