Akbank'ta son günlerde yaşanan hesap kapatma olayları, bankanın müşteri politikaları üzerine bir tartışma başlattı. Hesap sahiplerinin, banka hesaplarından para çekildiği iddiaları üzerine kullanıcılar merak ediyor; Akbank olayı nedir? Akbank'ta hesabı olanlar neden kapatıyor? İşte detaylar...
Akbank Olayı Nedir?
Akbank'ın güvenlik sorunları, müşterilerin tepkisiyle karşılaşırken hesap kapatma kararları artıyor. Sosyal medyada tepkilerin büyüdüğü görülüyor; bu kapsamda birçok müşteri Akbank'taki hesaplarını kapattığını açıkladı. İş insanı ve X platformunda 250 bine yakın takipçisi olan ekonomist İris Cibre de, bu endişeler nedeniyle Akbank'taki hesabını kapattığını duyurdu.
Cibre, bankanın haftalardır sorunlarla ilgili net bir açıklama yapmadığını belirterek, şubeden kredi notu yetersiz olduğu söylenen müşterilerin mobil uygulama üzerinden nasıl kredi alabildiğine ve bir müşteri hesabından aynı anda yapılan çok sayıda işlemde güvenlik kontrolünün neden devreye girmediğine dair sorular sordu. Ayrıca, banka müşterilerinin çoğunun teknoloji konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığını ve bankanın bu müşterileri koruma yükümlülüğü olduğunu vurguladı. Cibre'nin bu açıklamaları 160 bin kez okunarak geniş bir yankı buldu.
Akbank'ta hesabı olanlar neden kapatıyor?
Akbank'ın bazı müşterileri, hesaplarından bilgileri dışında para çekildiğini iddia ederek sosyal medyada şikayetlerini dile getirdi ve bankadan resmi bir açıklama bekliyor. Banka ise bu süreçte müşterilerini tatmin eden bir açıklama yapmadı. Bu durum, güvenlik açığı endişelerini ve sosyal medyada tepkileri artırıyor.
Akbank'ın Açıklaması
Akbank, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, değişen tehditlere karşı en yeni teknolojileri kullandığını, güvenlik süreçlerini düzenlediğini ve her bir siber suç vakasının dikkatle incelendiğini belirtti. Ayrıca, süreçlerin BDDK, BTK ve KVKK gibi düzenleyici kurumların yönlendirmelerine uygun olarak yönetildiğini ifade etti.
Geçmişteki Olaylar
2021 yılında Akbank, büyük bir dijital kesinti yaşamış ve 43 saat boyunca dijital hizmetlere erişim sağlanamamıştı. O dönem banka, müşterilerinden özür dileyerek sorunu çözmek adına çalışmalar yapmış ve telafi kampanyaları sunmuştu. Bu olay, finans sektöründe siber güvenlik konusunun önemini bir kez daha gündeme getirmişti.