Politik arenada etkili bir iletişim stratejisi, günümüzde partilerin başarısında önemli bir rol oynuyor. AK Parti'nin iletişim stratejisinin önemli isimlerinden biri olan Cevat Olçok, kimdir ve nasıl bir rol üstlenmektedir? İşte, AK Parti'nin reklamcısı olarak bilinen Olçok hakkında merak edilenler...

Cevat Olçok kimdir?

Cevat Olçok, ilk eğitim yıllarını Çorum'da tamamladıktan sonra lise eğitimi için İstanbul'a taşındı. İş hayatına ise henüz lise yıllarında, ağabeyi Erol Olçok ile birlikte reklamcılık yaparak başladı. Reklam sektörünün 1990'lı yılların ortalarında yeni bir ivme kazandığı dönemde, Anadolu Üniversitesi Yönetim ve Organizasyon Bölümü'nden ayrılarak kendi reklam ajansını kurdu.

Cevat Olçok'un siyasi iletişim kariyeri, 1999 yılında Doğru Yol Partisi'nin seçim kampanyasını üstlenmesiyle başladı. Bu deneyim, ona siyasi iletişimde önemli bir tecrübe kazandırdı. Ancak, gerçek çıkışını, 2001 yılında AK Parti'nin isim, logo, slogan ve kurumsal kimlik çalışmalarını gerçekleştirmesiyle yaptı.

Bu tarihten itibaren, Cevat Olçok sırasıyla AK Parti'nin birçok seçim kampanyasını üstlendi. 2002 Genel Seçimleri'nden başlayarak 2017'deki Halkoylaması'na kadar geçen süreçte, parti için önemli kampanyaların stratejik planlamasını ve iletişimini sağladı. Bu süreçte, sadece Türkiye'de değil, KKTC, Irak, Gürcistan, Malezya, Lübnan, Ukrayna, Mısır, Tunus ve Makedonya gibi pek çok ülkede de seçim kampanyalarına katkı sağlayarak uluslararası alanda da kendisini kanıtladı.

Cevat Olçok'un başarısı sadece siyasi iletişimle sınırlı değil. Kurduğu ve halen yönetim kurulu başkanı olduğu CEO Event Medya Anonim Şirketi bünyesinde, Türkiye'de ve uluslararası alanda önemli organizasyonlar gerçekleştirdi. WTA, Birleşmiş Milletler 4. Dünya İnsani Zirvesi, Teknofest ve Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu gibi ulusal ve uluslararası projelerin organizasyonlarını ve tanıtım çalışmalarını da başarıyla gerçekleştirdi.

Kaynak: Haber Merkezi